Πέμπτη 10 Απρίλη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΛΘ
Προχωράει η επιλογή αγοραστή για το δεύτερο λιμάνι της χώρας

Στο διά ταύτα, τέθηκαν οι διαδικασίες από την κυβέρνηση για την παράδοση και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στους μονοπωλιακούς ομίλους. Χτες στη Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, παρουσιάστηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη και τους εκπροσώπους του ΤΑΙΠΕΔ το σχέδιο για τη «αξιοποίηση» του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, δηλαδή την παραπέρα ιδιωτικοποίησή του. Η ιδιωτικοποίηση θα γίνει με τη διάθεση από το ΤΑΙΠΕΔ του 67% των μετοχών του ΟΛΘ με το Δημόσιο να διατηρεί ένα 7%.

Στο κείμενο του σχεδίου ιδιωτικοποίησης υπάρχει ξεχωριστή σελίδα για τη συκοφάντηση των αγώνων των εργαζομένων. Σημειώνεται ότι η κίνηση στο λιμάνι «επηρεάστηκε σημαντικά το 2008», «με τις απεργίες κατά της σκοπούμενης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ». Μάλιστα, αναφέρει ότι «το λιμάνι δεν έχει καταφέρει να πάρει πίσω την κίνηση που μεταφέρθηκε σε ανταγωνιστικά λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων».

Καταγέλαστη ήταν η τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας, ο οποίος ανέφερε: «Η Θεσσαλονίκη, είναι πόλη που πρωταγωνιστεί η ανεργία, τα κλειστά μαγαζιά. Αν αυτό δεν το βλέπουμε και μόνο συζητάμε για να παραμείνουμε εκεί που είμαστε, για να παραμείνουν τα λιμάνια στο δημόσιο μοντέλο διαχείρισης λειτουργίας των υποδομών» τότε οδηγούμαστε «στον όλεθρο». Ως θετικό παράδειγμα επανέφερε την εργασιακή κόλαση της COSCO στον Πειραιά.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος επισήμανε ότι τα όσα προωθούνται σε βάρος των λιμενικών υποδομών της χώρας είναι στο πλαίσιο της στρατηγικής της ΕΕ που είναι η ικανοποίηση των αναγκών της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων και για το λόγο αυτό δεν έχουν καμία σχέση με την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, «με την ικανοποίηση των αναγκών για φτηνές, σύγχρονες ακτοπλοϊκές μεταφορές, δε συνδέεται με την ικανοποίηση των αναγκών για ένα εργατικό δυναμικό το οποίο θα έχει αναβαθμισμένα εργασιακά, ασφαλιστικά δικαιώματα και υψηλές απολαβές». Σημείωσε ότι παραμονεύουν κίνδυνοι από τους ανταγωνισμούς που συνεχώς οξύνονται για τα λιμάνια της περιοχής, από τους επιχειρηματικούς ομίλους. «Ανταγωνισμοί που έχουν γεωπολιτικές αναφορές και συμφέροντα ιμπεριαλιστικών επιδιώξεων» και σημείωσε ότι «οι οικονομικοί πόλεμοι πολύ εύκολα μετατρέπονται και σε στρατιωτικούς πολέμους».

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, η βουλευτής Δ. Χαραλαμπίδου επικέντρωσε στο ότι ο ΟΛΘ είναι κερδοφόρος και γι' αυτό δεν πρέπει να «εκποιηθεί το πλειοψηφικό πακέτο», χωρίς να αποκλείσει την ιδιωτικοποίηση με την μέθοδο της παραχώρησης.

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Π. Κουκουλόπουλος πρότεινε η ιδιωτικοποίηση να γίνει «με την πώληση ποσοστού μετοχών (έως 24%) και παραχώρηση δραστηριοτήτων».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ