Παρασκευή 10 Νοέμβρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Βήμα - βήμα προχωράει η κυβέρνηση στο Λύκειο της μονομέρειας και της ημιμάθειας!

«

Το προσχέδιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για το νέο ωρολόγιο Πρόγραμμα της Β' Λυκείου εντάσσεται πλήρως στη δομή και το περιεχόμενο του Λυκείου της μονομέρειας και της ημιμάθειας, όπως αυτό έχει σχεδιαστεί από το υπουργείο Παιδείας. Προετοιμάζει το έδαφος για ένα Λύκειο - εξεταστικό κέντρο, δίνει ώθηση στην ενίσχυση των φροντιστηρίων».

Τα παραπάνω καταγγέλλει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, με ανακοίνωσή της για την πρόταση του ΙΕΠ που έχει δοθεί στους εκπαιδευτικούς και αναλυτικά ενημερώνει:

«Με το τέλος της Α' Λυκείου σταματά η όποια γενική μόρφωση έχει απομείνει στο σημερινό Λύκειο και ο μαθητής καλείται να ακολουθήσει πολλαπλές διαφορετικές - ατομικές - διαδρομές μάθησης, στενά συνδεδεμένες με την επιλογή σχολής και επαγγέλματος. Το γεγονός αυτό διαφαίνεται ξεκάθαρα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα. Τα μαθήματα στη Β' Λυκείου γίνονται 10 συνολικά (7 υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας και 3 επιλογής ή αλλιώς μαθήματα εμβάθυνσης). Θυμίζουμε ότι σήμερα, στη Β' Λυκείου, τα μαθήματα είναι συνολικά 18. Τα μαθήματα υποχρεωτικής Γενικής Παιδείας είναι 16 και τα μαθήματα επιλογής 2, ανάλογα με τον προσανατολισμό που ακολουθεί ο μαθητής.

Αντίστοιχα θα διαμορφωθεί και το πρόγραμμα της Γ' Λυκείου. Με βάση το προσχέδιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάστηκε στις αρχές του σχολικού έτους, τα συνολικά μαθήματα θα μειωθούν σε μόλις 7, με τα υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας να περιορίζονται σε 3. Τα μαθήματα επιλογής, όπου θα εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο ανάλογα με το τμήμα του Πανεπιστημίου που θα επιλέγουν οι μαθητές θα είναι 4.

Ολα αυτά αποδεικνύουν πως η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, με τους σχεδιασμούς τους, στόχο έχουν τον "ενταφιασμό" της Γενικής Παιδείας, την υποταγή του Λυκείου αποκλειστικά στην προετοιμασία για την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Το περιεχόμενο των μαθημάτων στην καινούργια Β' Λυκείου

Πέρα από τον εξοβελισμό της Γενικής Παιδείας από το Λύκειο, το υπουργείο Παιδείας έρχεται να αλλάξει προς το χειρότερο, με αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο, το ίδιο το περιεχόμενο των μαθημάτων. Συγχωνεύονται και καταργούνται μαθήματα π.χ. τα Αρχαία Ελληνικά, η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, η Πληροφορική, ενώ δεν προβλέπονται καν μαθήματα Αισθητικής Αγωγής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό των Φυσικών Επιστημών. Η κυβέρνηση, αφού κατάργησε το 3ωρο των εργαστηρίων, έκλεισε επί της ουσίας τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ), αφού απαγόρεψε τις αποσπάσεις, άνοιξε τη συζήτηση για την ενοποίηση των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο, έρχεται τώρα με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Β' Λυκείου να συγχωνεύσει τα μαθήματα της Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας σε ένα ενιαίο μάθημα με τίτλο Ερευνητικά Προβλήματα ΦΕ. (...) Αντίστοιχες αλλαγές γίνονται και στα φιλολογικά μαθήματα, όπου τα 3 μαθήματα γλώσσας (Αρχαία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) 9 ωρών θα αντικατασταθούν με αυτό της Γλώσσας 4 ωρών.

Σκοπός των αλλαγών και αυτής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ αλλά και όλων των προηγούμενων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ είναι να οικοδομήσουν ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο. Ενα σχολείο όπου η μεγάλη μάζα των μαθητών που θα τελειώνει στα 16 της χρόνια τη βαθμίδα γενικής εκπαίδευσης, θα έχει ένα πασάλειμμα γνώσεων, θα κατέχει απλώς ορισμένες δεξιότητες (...)

Οι αλλαγές αυτές, πέρα από το πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα θα έχουν άμεσες συνέπειες και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Είναι φανερό ότι η "εξαφάνιση" γνωστικών αντικειμένων θα οδηγήσει χιλιάδες συναδέλφους στην εργασιακή αβεβαιότητα μιας και δεν υπάρχει το αντικείμενό τους για να το διδάξουν ή στην καλύτερη περίπτωση θα οδηγήσει σε γενικευμένες δεύτερες και τρίτες αναθέσεις, όπου όλοι θα μπορούν να διδάξουν τα πάντα. Το σίγουρο είναι ότι θα περιοριστούν ακόμα περισσότερο οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό. Ταυτόχρονα, η πληθώρα των πολλαπλών μαθημάτων επιλογής θα οδηγήσει σε μόνιμη κινητικότητα των εκπαιδευτικών, όπου θα "τρέχουν" από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν ωράριο».

Η Πανελλαδική Γραμματεία καταλήγει, καλώντας τους εκπαιδευτικούς να μπλοκάρουν αυτήν την αντιδραστική αλλαγή στην εκπαίδευση και μαζί με μαθητές και γονείς να διεκδικήσουν ένα σχολείο που θα δίνει σε όλα τα παιδιά ολόπλευρη μόρφωση και θα αναπτύσσει ολόπλευρα την προσωπικότητα του μαθητή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ