Τετάρτη 2 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αφαιρούν λεωφορεία από εργατοσυνοικίες για χάρη του μετρό!

Ενα ολοκληρωμένο σύστημα μετρό με τις επεκτάσεις προς τη Δυτική Αττική (Αιγάλεω, Περιστέρι) και άλλες περιοχές (Σπάτα), είναι αναγκαιότητα για το λεκανοπέδιο Αττικής και δικαίωμα για τους πολίτες του. Το σημερινό κουτσουρεμένο μετρό μπορεί να εξυπηρετήσει κυρίως όσους κινούνται στα όριά του, ενώ σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να δώσει λύσεις στα τεράστια συγκοινωνιακά - κυκλοφοριακά της πρωτεύουσας. Χαρακτηριστικό του τρόπου που αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα κυβέρνηση και ΟΑΣΑ είναι η απόφασή τους να αφαιρέσουν 15 λεωφορεία που εξυπηρετούσαν κατά βάση εργατοσυνοικίες (Περιστέρι, Νίκαια, Αιγάλεω), για τη λειτουργία των δύο νέων γραμμών εξπρές «Ειρήνη» - Κατεχάκη και Λυκαβηττός - Αμπελόκηποι που «εξυπηρετούν» το μετρό.

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Χρ. Σταμούλος, μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και στέλεχος της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ), ο οποίος καταγγέλλει το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ που έχουν «ριχτεί σε αγώνα δρόμου», παραμονές των εκλογών, για το ποιος έβαλε τα θεμέλια και ποιος έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων, χωρίς, ωστόσο, κανείς από τους δύο εταίρους του δικομματισμού να απαντά στο ουσιώδες ερώτημα αν με τη λειτουργία του μετρό «ανασαίνει» κυκλοφοριακά και συγκοινωνιακά το Λεκανοπέδιο και αν εξασφαλίζεται η άνετη, γρήγορη, φθηνή και ασφαλής συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των κατοίκων του. Για τα θέματα αυτά ο ίδιος είναι κατηγορηματικός: «Το μετρό αυτό κατασκευάστηκε με ταξικά κριτήρια για το κέντρο της Αθήνας και μόνο και όχι για τις εργατικές συνοικίες. Η λειτουργία του δεν αποθαρρύνει τη χρήση του Ι.Χ., που είναι το ζητούμενο, ούτε μειώνει τους χρόνους μετακίνησης, καθώς απουσιάζει κάθε έννοια συντονισμένης λειτουργίας με τα άλλα δημόσια μέσα μεταφοράς. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όσος χρόνος κερδίζεται στο μετρό, χάνεται στο πολλαπλάσιο περιμένοντας έξω από το σταθμό του μετρό για τη μετεπιβίβαση σε λεωφορείο ή τρόλεϊ».

Οπως υπογραμμίζει ο Χρ. Σταμούλος, ένα ακόμα στοιχείο που αποκαλύπτει ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι η αλόγιστη τροφοδότηση του μετρό σε βάρος των άλλων δημόσιων συγκοινωνιών, είναι και ο συγκοινωνιακός σχεδιασμός στο σταθμό των ΗΣΑΠ «Ειρήνη». Ο σταθμός αυτός λειτουργούσε περισσότερα από 15 χρόνια, χωρίς κανείς να ενδιαφερθεί για τη λεωφορειακή του σύνδεση με πολυπληθείς περιοχές, όπως είναι το Χαλάνδρι, τα Βριλήσια, η Αγ. Παρασκευή κ.ά. Τώρα, με την καθιέρωση της λεωφορειακής γραμμής εξπρές «Ειρήνη - Πανόρμου», ουσιαστικά επιδιώκουν να στρέψουν τους κατοίκους των παραπάνω περιοχών να χρησιμοποιήσουν το ΙΧ τους μέχρι το πάρκινγκ του σταθμού «Ειρήνη» και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας... δωρεάν το λεωφορείο να φτάσουν στο σταθμό του μετρό και από κει με εισιτήριο 250 δραχμών να φτάσουν στο κέντρο.

Σχολιάζοντας την τιμή του εισιτηρίου, τη χαρακτηρίζει «τσουχτερή», θεωρεί δεδομένες τις αυξήσεις στα εισιτήρια και στις κάρτες μετά τις εκλογές και επισημαίνει ότι η μηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα της πρωτεύουσας, έπρεπε να είναι 5.000 δρχ. και όχι 10.000 δρχ. που αποφάσισε η κυβέρνηση.

Καταλήγοντας ο Χρ. Σταμούλος, στηλιτεύει το σχήμα πέντε φορείς, πέντε διοικήσεις και πέντε ξεχωριστοί σχεδιασμοί και προγράμματα (ΟΑΣΑ, «Αττικό Μετρό», ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ και ΕΘΕΛ), ενώ διερωτάται γιατί το μετοχικό κεφάλαιο της «Αττικό Μετρό» ορίστηκε μόνο στα 286 δισ. δραχμές, όταν το έργο μαζί με τα πανωτόκια πλησίασε το ένα τρισεκατομμύριο δραχμές, έναντι των 172 δισ. δρχ. που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ