Πέμπτη 24 Ιούνη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Οικονομική «ένεση» στη «Fraport» με 178 εκατομμύρια ευρώ!

Την ίδια ώρα που αυξάνεται η φτώχεια και τα αντεργατικά μέτρα χτυπούν τις λαϊκές οικογένειες

Στην κατεύθυνση της διαμόρφωσης «φιλοεπενδυτικού κλίματος», που προϋποθέτει το ξεζούμισμα των εργαζομένων για την ενίσχυση της κερδοφορίας των ομίλων, χτες το βράδυ ψηφίστηκε στη Βουλή νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που εξασφαλίζει στην εταιρεία «Fraport» 177,9 εκατ. ευρώ ως ...αποζημίωση για τα μειωμένα κέρδη που είχε την περίοδο της πανδημίας!

Πιο συγκεκριμένα, το νομοσχέδιο απαλλάσσει την εταιρεία για τρία χρόνια από την καταβολή των ετήσιων τιμημάτων προς το Δημόσιο. Ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας, λέγοντας ότι «το κράτος έχει συνέχεια», ανέφερε πως δεν κάνει τίποτα άλλο η κυβέρνηση από το να υλοποιεί τη ρήτρα παραχώρησης της σύμβασης που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε «παρών» στο κυβερνητικό νομοσχέδιο, με τον εισηγητή του Τρ. Αλεξιάδη να διευκρινίζει ότι «εμείς ούτως ή άλλως είμαστε στη θετική κατεύθυνση σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, διότι υπερασπιζόμαστε την πολύ σοβαρή δουλειά που κάναμε στο θέμα και των αεροδρομίων και των λιμανιών και σε πολλούς άλλους τομείς». Αντίστοιχες παρατηρήσεις έγιναν και από το ΚΙΝΑΛ, που επίσης ψήφισε «παρών», αλλά και από την Ελ. Λύση και το ΜέΡΑ25, που καταψήφισαν.

«Σκαστό παράδειγμα της στρατηγικής τους ταύτισης»

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου έδειξε ποια είναι η σύμβαση που υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος τώρα δηλώνει ότι είναι αποφασισμένος να την υπερασπιστεί, και την οποία βέβαια εφαρμόζει η ΝΔ. Οπως ανέφερε, η σύμβαση πέρασε και μάλιστα με διαδικασία fast track από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και προβλέπει την ιδιωτικοποίηση - παραχώρηση των 14 αεροδρομίων, «και μάλιστα με βάση τον νόμο 2687/1953, που έχει συνταγματική ισχύ». Επεσήμανε ότι αυτά προβλέπονται και εφαρμόζονται, εξασφαλίζοντας κι άλλο χρήμα στους ομίλους την ίδια ώρα που σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία έρευνας της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, 1 στα 5 παιδιά στη χώρα μας υποβάλλονται στο μαρτύριο των υλικών στερήσεων και αδυνατούν να καλύψουν αυτά και οι οικογένειές τους βασικές ανάγκες σε αγαθά και υπηρεσίες.

Ομως αυτό που «δεν μπορεί να κρυφτεί» είναι «ότι βασική προϋπόθεση για την καπιταλιστική ανάπτυξη είναι η φτώχεια των πολλών, γιατί αυτή είναι η καπιταλιστική βαρβαρότητα, και ειδικά στους κλάδους της διαχείρισης υποδομών των αερομεταφορών, η ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, με τα ωράρια λάστιχο, η εναλλαγή κακοπληρωμένης εργασίας και ανεργίας, όλα αυτά μαζί με το νέο εργασιακό - αντεργατικό νομοσχέδιο είναι στη διάθεση των επιχειρηματικών ομίλων. Ετσι κερδίζουν», τόνισε. Ακόμα και τώρα που προσφέρονται εκατομμύρια στη «Fraport», συνέχισε, οι εργαζόμενοι στις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης είναι ακόμα σε αναστολή, δεν εντάχθηκαν ποτέ σε πρόγραμμα στήριξης, ενώ δεν έχουν ούτε καν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος ανέφερε ότι ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ βρίσκονται σε δύσκολη θέση «γιατί επί της ουσίας συμφωνούν με το νομοσχέδιο της ΝΔ, γεγονός που επιβεβαιώνει τη σύγκλιση των κομμάτων αυτών με την πολιτική που ικανοποιεί τις ανάγκες του κεφαλαίου». «Διαφωνούν στον τρόπο που θα δοθεί αυτή η αποζημίωση και όχι στο αν θα δοθεί», συνέχισε, προσθέτοντας ότι πρόκειται για ένα ακόμα «σκαστό παράδειγμα της κοινής τους στρατηγικής».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ