Η συζήτηση άνοιξε με σύντομο χαιρετισμό του Ανδρέα Σοφιανού, υπεύθυνου της Αθλητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ. Οπως επισήμανε μεταξύ άλλων, οι εκδηλώσεις στο Αθλητικό Στέκι τις μέρες του Φεστιβάλ παίρνουν ουσιαστικά τη σκυτάλη από τις επιτυχημένες πρωτοβουλίες της ΚΝΕ το προηγούμενο διάστημα, τη διοργάνωση του ιδιαίτερου Αθλητικού Καμπ που βαδίζοντας στον δέκατο χρόνο του έσπασε κάθε ρεκόρ συμμετοχών αλλά και την ανάβαση στον Ολυμπο που έγινε το καλοκαίρι.
Απ' την πλευρά της, η Ασπασία Πραματευτάκη στην τοποθέτησή της αναφέρθηκε στα ιστορικά στοιχεία, στη γέννηση του σκακιού, στην καθιέρωσή του και την εξέλιξή του ανά τους αιώνες μέχρι να πάρει τη σημερινή του μορφή ως αγωνίσματος. Οπως ανέφερε, το σκάκι μόνο άθλημα των ηλικιωμένων, όπως υπάρχει σήμερα η άποψη, δεν είναι. Ενώ έκανε ειδική αναφορά στα οφέλη που έχει η ενασχόληση με το σκάκι στην προσχολική ηλικία. Παράλληλα, μίλησε για τη συμβολή της ΕΣΣΔ στην καλλιέργεια του σκακιού και την ανάπτυξή του που, όπως είπε, αποτέλεσε εφαλτήριο ώστε να μετατραπεί στο πιο μαζικό άθλημα, ανοιχτό σε όλους και όχι ένα ακριβό πνευματικό άθλημα μόνο για πλούσιους, όπως ίσχυε μέχρι τότε. Ειδικά για τη χώρα μας επισήμανε πως το σκάκι παραμένει παραμελημένο και χωρίς την ουσιαστική στήριξη από όλες τις κυβερνήσεις μέχρι σήμερα. Στάθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα τα σωματεία σκακιού εστιάζοντας και στις δυσκολίες που αφορούν την εγγραφή τους στο Μητρώο της ΓΓΑ έχοντας σοβαρές συνέπειες στη λειτουργία τους.
Στην κεντρική του τοποθέτηση και με τη βοήθεια επεξηγηματικών slides ο Κώστας Καλούδης αναφέρθηκε αρχικά στην ιστορία της τεχνητής νοημοσύνης και σε σημαντικούς τομείς του εγχειρήματος από το 1950 μέχρι σήμερα. Επίσης μίλησε για τη συμβολή της τεχνολογίας στο σκάκι, στους λόγους και τους σκοπούς που εξυπηρετεί, επισημαίνοντας πάνω σε αυτό ότι κάποιοι εξ αυτών δεν τίθενται πάντα με γνώμονα το καλό (π.χ. ανταγωνισμοί, μάρκετινγκ). Επίσης μίλησε για τη συνεισφορά του ίδιου του σκακιού στην επιστημονική έρευνα. Στάθηκε ειδικά στην εισαγωγή του υπολογιστή Deep Blue στο σκάκι στα μέσα της δεκαετίας του '80 που χαρακτήρισε σημείο καμπής και έφθασε μέχρι τη σημερινή εξελιγμένη τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης και τα όσα επιφέρει στο σκάκι.