Κυριακή 12 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ
Ανάγκη οργάνωσης συνεταιρισμών

Την οργάνωση των ταξί σε συνεταιρισμούς, για να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά προβλήματα των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί, προτείνουν επιστήμονες της Βιομηχανικής Σχολής Πειραιά.

Σε μελέτη που εκπόνησαν για λογαριασμό του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι η επιβατική κίνηση στα ταξί θα έχει φθίνουσα πορεία τα επόμενα χρόνια και μέχρι το 2020 θα μειωθεί στο 4,7%. Για το λόγο αυτό, ως μόνη λύση για την επιβίωση των επαγγελματιών αυτοκινητιστών, προτείνεται η σύσταση συνεταιρισμών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, με τα 14.000 ταξί της περιοχής Αθηνών-Πειραιά, μετακινείται σήμερα το 11% του συνόλου του επιβατικού κοινού, με το ΙΧ το 50%, με μοτοσικλέτα το 7,1% και με τις δημόσιες συγκοινωνίες το 28%. Κάθε ταξί κινείται ημερησίως 19 ώρες και διανύει περισσότερα από 350 χιλιόμετρα, εκ των οποίων το 28% περίπου διανύεται χωρίς επιβάτες για την αναζήτηση πελατών.

Σε άλλη μελέτη για τη λειτουργία των ταξί στην Αττική, που εκπονήθηκε από το Πολυτεχνείο της Αθήνας, επισημαίνεται ότι το ετήσιο κόστος λειτουργίας ταξί ανέρχεται σε 19.878 εκατ. δρχ. (υπολογίζεται και η απόσβεση), ενώ τα έσοδα δεν ξεπερνούν τα 12,5 εκατ. δρχ. Η διαφορά αυτή καλύπτεται από τις πολλαπλές μισθώσεις και από τη μη τακτική συντήρηση των οχημάτων. Σύμφωνα με την έρευνα, για να γίνει κερδοφόρα η λειτουργία των ταξί πρέπει να αυξηθεί κατά 60% το κόμιστρο!

Σημειώνεται ότι η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών παρά τις αντιδράσεις της πλειοψηφίας των αυτοκινητιστών ταξί, επιμένει στη σύσταση ΑΕ ταξί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ