Τρίτη 16 Ιούλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΧΩΡΟΙ ΔΟΥΛΕΙΑΣ
Κινητοποιήσεις για Συλλογικές Συμβάσεις με ουσιαστικές αυξήσεις

Με 4ωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια, σήμερα Τρίτη 16/7, την Πέμπτη 18/7 και την Παρασκευή 19/7, κλιμακώνουν τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι της ΣΙΔΕΝΟΡ στη Θεσσαλονίκη που διεκδικούν την υπογραφή ΣΣΕ.

Μετά τις επιτυχημένες στάσεις εργασίας που είχαν προκηρύξει την προηγούμενη Τρίτη και Πέμπτη, οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τον αγώνα για αυξήσεις στους μισθούς 10% για το 2024 και 10% για το 2025, επαναφορά των 3ετιών, 40% προσαύξηση στη νυχτερινή βάρδια, 150 ευρώ/μήνα επίδομα βάρδιας, ιατρικό προσωπικό σε όλες τις βάρδιες και σε μέτρα για την ασφάλεια στον χώρο του εργοστασίου.

Το Συνδικάτο Μετάλλου και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Κεντρικής Μακεδονίας, που παραβρέθηκε στις κινητοποιήσεις τους και στη συνέλευση που πραγματοποίησαν, παρέδωσε ψήφισμα συμπαράστασης στους εργαζόμενους της ΣΙΔΕΝΟΡ που το υπογράφουν σωματεία της βιομηχανίας. Μετέφερε τη στήριξη των εργαζομένων της Θεσσαλονίκης και την πείρα από τους πρόσφατους αγώνες στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, στα Μεταλλεία Χαλκιδικής, αλλά και στη ΛΑΡΚΟ, που δείχνουν ότι μέσα από την αποφασιστικότητα των εργατών, τον αγώνα τους και την αλληλεγγύη όλης της εργατικής τάξης, μπορούν να νικήσουν.

Στάση εργασίας στην «BETA CAE» για μισθολογικές αυξήσεις

Στάση εργασίας από τις 12 έως τη 1 το μεσημέρι της Παρασκευής και συγκέντρωση στην είσοδο των εγκαταστάσεων της επιχείρησης στο κάτω Σχολάρι Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν την περασμένη Παρασκευή οι εργαζόμενοι στην «BETA CAE Systems», διεκδικώντας Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, με αυξήσεις και σύγχρονα δικαιώματα, που θα καλύπτει όλους τους εργαζόμενους, όλων των ειδικοτήτων.

Το νεοσύστατο επιχειρησιακό σωματείο προγραμματίζει Γενική Συνέλευση των εργαζομένων την ερχόμενη Πέμπτη 18/7, προκειμένου να αποφασίσουν συνέχιση του αγώνα, τον οποίο χαιρετίζει και το κλαδικό συνδικάτο ΣΕΤΗΠ Θεσσαλονίκης.

Στο εργοστάσιο της «BETA CAE Systems» απασχολούνται 450 εργαζόμενοι, ενώ η εταιρεία με θυγατρικές σε 10 χώρες αναπτύσσει λογισμικό προσομοίωσης και ανάλυσης για αυτοκινητοβιομηχανίες και αεριωθούμενους κινητήρες.

Μόλις πριν λίγο διάστημα εξαγοράστηκε από τον αμερικανικό κολοσσό «Cadence Design Systems», με τη συμφωνία να προβλέπει τον αποκλεισμό της πλειοψηφίας του προσωπικού από το μπόνους «retention program», κάτι που αποτέλεσε και τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, αυτή η εξέλιξη εντάσσεται στη μισθολογική πολιτική της εταιρείας, η οποία βασίζεται πλήρως στην αξιολόγηση και τις βαθμίδες, χωρίς να λαμβάνει ουσιαστικά υπόψη την εργασιακή ωρίμανση και την πραγματική αξία της πολυετούς εργασίας. Κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα κάθε νέα γενιά εργαζομένων να έχει μικρότερες ετήσιες αποδοχές από τις προηγούμενες στα ίδια χρόνια, παρά το γεγονός ότι τα κέρδη της εταιρείας αυξάνονται συνεχώς.

Κόντρα σε αυτή την πρακτική της εργοδοσίας στέκονται οι εργαζόμενοι και διεκδικούν ισότιμη μισθολογική μεταχείριση αλλά και Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, με αυξήσεις και σύγχρονα δικαιώματα, που θα καλύπτει όλους τους εργαζόμενους, όλων των ειδικοτήτων.

Συνέντευξη Τύπου από το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών

Συνέντευξη Τύπου με θέμα τις επικρατούσες σήμερα συνθήκες εργασίας στον κλάδο και την ανάγκη υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας θα παραχωρήσει το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών την Πέμπτη 18 Ιουλίου, στις 12.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΤΕΕ (Νίκης 4, Σύνταγμα). Σε μια περίοδο στην οποία η τεχνική - κατασκευαστική δραστηριότητα βρίσκεται στο ζενίθ, μετά από την πολυετή κρίση στον κλάδο, και ενώ οι εργοδοτικοί φορείς κάνουν σε κάθε ευκαιρία λόγο για «αδυναμία εύρεσης εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού», το Σωματείο καταγγέλλει τις συνθήκες αμοιβής και εργασίας που αντιμετωπίζουν χιλιάδες μηχανικοί και τεχνικοί που εργάζονται σε κατασκευαστικούς ομίλους, τεχνικές και μελετητικές εταιρείες, εταιρείες παροχής Επιστημονικών - Τεχνικών Υπηρεσιών.

«Το επίπεδο των μισθών μας παραμένει χαμηλότερο από τα προ οικονομικής κρίσης επίπεδα, ενώ επικρατεί καθολικά η ευέλικτη εργασία των μηχανικών με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών, που μας στερεί στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα όπως ωράρια εργασίας, άδειες (ανάπαυσης, εγκυμοσύνης - λοχείας για τις γυναίκες, ασθένειας), επιδόματα, ενώ οδηγεί σε κλοπή των ασφαλιστικών ταμείων απ' τη μη καταβολή εργοδοτικών εισφορών», υπογραμμίζει. Παράλληλα, η ελαστική εργασία με το Δελτίο «επιτρέπει στους κατασκευαστικούς ομίλους να επιβάλλουν καταχρηστικούς όρους εργασίας σε εργοτάξια και γραφεία», αναφέρει. Οπως καταγγέλλει, «χιλιάδες μηχανικοί τεχνικοί εργαζόμενοι σε έργα Υποδομής όπως της επέκτασης της Γραμμής 4 του Μετρό, το "εμβληματικό" έργο του Ελληνικού, που αποτελεί το μεγαλύτερο εργοτάξιο της Ευρώπης βιώνουν τη 10ωρη - 12ωρη εργασία και τα Σαββατοκύριακα χωρίς κανένα όριο στον εργάσιμο χρόνο που μπορεί να ανέρχεται στις 60 ώρες τη βδομάδα και χωρίς αποζημίωση για υπερωρίες». Μάλιστα, στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη, οι εργοδότες αρνούνται την υπαγωγή των εργαζομένων με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών στην όποια Σύμβαση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ