Παρασκευή 3 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Οι κανόνες του ραδιοτηλεοπτικού «παιχνιδιού»

Με επουσιώδεις παρατηρήσεις εγκρίθηκε από το ΣτΕ το Προεδρικό Διάταγμα για τα ραδιοτηλεοπτικά

Με επουσιώδεις παρατηρήσεις εγκρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) το Προεδρικό Διάταγμα, που αφορά στην εναρμόνιση της ελληνικής ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας με το κοινοτικό δίκαιο.

Οι πιο σημαντικές βελτιώσεις του ΣτΕ αφορούν στο άρθρο 9 του Προεδρικού Διατάγματος για την προστασία του πολίτη από το περιεχόμενο τηλεοπτικής εκπομπής. Στο πρακτικό του ΣτΕ (89/2000) επισημαίνεται ότι δικαίωμα επανόρθωσης έχει κάθε πολιτικό κόμμα ή στέλεχός του, κάθε συνδικαλιστική οργάνωση και στέλεχός της, «όταν οι απόψεις του παραποιούνται ή αποσιωπώνται κατά τρόπο που αλλοιώνεται η εντύπωση του ακροατή ή τηλεθεατή». Ο σταθμός οφείλει να αποφασίσει για το αίτημα εντός 48 ωρών και ειδοποιεί τον ενδιαφερόμενο. Αν το αίτημα απορριφθεί από το σταθμό, οι υπεύθυνοι είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.

Τρία άρθρα του Προεδρικού Διατάγματος αφορούν στην προστασία των ανηλίκων παιδιών και του πολίτη.

Οπως προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα, η τηλεοπτική διαφήμιση δεν πρέπει να «παρακινεί ευθέως τους ανηλίκους στην αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας, εκμεταλλευόμενη την απειρία και την ευπιστία τους». Στο ίδιο σημείο αναφέρεται ότι δεν πρέπει από τη διαφήμιση να ωθούνται στο να πείσουν τους γονείς τους ή τρίτους να αγοράσουν τα διαφημιζόμενα προϊόντα.

Σχετικά με τις διαφημίσεις στα δελτία ειδήσεων στο Προεδρικό Διάταγμα προβλέπεται:

  • Στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, στις ενημερωτικές εκπομπές, στα παιδικά προγράμματα και τα ντοκιμαντέρ, που η συνολική τους διάρκεια είναι κάτω των 30 λεπτών, δεν πρέπει να διακόπτεται η ροή τους για τη μετάδοση διαφημίσεων.
  • Ο συνολικός χρόνος μετάδοσης των διαφημίσεων δεν πρέπει να ξεπερνά το 15% του ημερήσιου προγράμματος, ενώ για κάθε ώρα ροής του προγράμματος οι διαφημίσεις δεν μπορούν να υπερβαίνουν τα 12 λεπτά.

Επίσης, απαγορεύεται κάθε μορφή τηλεοπτικής διαφήμισης τσιγάρων και προϊόντων καπνού. Προϋποθέσεις μπαίνουν και στα οινοπνευματώδη ποτά, καθώς το μήνυμά τους δεν πρέπει να απευθύνεται στους ανηλίκους, να σχετίζει την κατανάλωσή τους με βελτιωμένες σωματικές επιδόσεις και να δίνεται η εντύπωση ότι το συγκεκριμένο προϊόν ευνοεί την κοινωνική ή σεξουαλική επιτυχία.

  • Στο μεταξύ, με άλλο Προεδρικό Διάταγμα, που κατατέθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, εγκρίθηκε ο Κανονισμός με τον οποίο θα λειτουργεί η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ