Σάββατο 30 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2003
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Ανακάλυψαν» το επίκεντρο του δικομματικού καυγά

Με επίκεντρο το μέλλον του μετρό στην πόλη, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ αναμένεται να οξύνουν τη φραστική αντιπαράθεση μπροστά στη ΔΕΘ

Και μαζί και χώρια...

Motion Team

Και μαζί και χώρια...
Το στοιχειωμένο εδώ και μια δεκαετία μετρό Θεσσαλονίκης ανασύρθηκε και πάλι, για να αποτελέσει το επίκεντρο του δικομματικού καυγά ενόψει των εγκαινίων της ΔΕΘ και της παρουσίας του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη. Το γνωστό πλέον παιχνίδι για τον αποπροσανατολισμό του εργαζόμενου λαού πυροδοτήθηκε χτες μέσα από τις νέες εξαγγελίες της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Η Β. Παπανδρέου ανακοίνωσε την ακύρωση του διαγωνισμού για το μετρό Θεσσαλονίκης και την επαναδημοπράτηση του έργου που εκτιμάται ότι θα κοστίσει 600 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Γ΄ ΚΠΣ και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Με αυτή την απόφαση, η κυβέρνηση ανοίγει νέο δρόμο για ακόμη ένα μεγάλο φαγοπότι των κατασκευαστικών εταιριών μετά το πλουσιοπάροχο γεύμα των Ολυμπιακών έργων.

Οι παράγοντες του ΠΑΣΟΚ διακήρυτταν πως μετά από καθυστερήσεις πολλών χρόνων, επιτέλους μπαίνει το έργο στο σωστό δρόμο. Οι παράγοντες της ΝΔ ωρύονταν πως πρόκειται για νέο εμπαιγμό και πως το έργο δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2008, όπως προανήγγειλε η ΥΠΕΧΩΔΕ. Και όλοι μαζί χαμογελούσαν κρυφά που μπορούν για άλλη μια φορά να χρησιμοποιήσουν το μετρό, στην προσπάθειά τους να στρέψουν την προσοχή των Θεσσαλονικέων γύρω από τον στημένο καυγά για τα μεγάλα έργα, που όλο εξαγγέλλονται και δε γίνονται.

«Απευθύνεστε σε Θεσσαλονικείς της Αφρικής», είπε ο Β. Παπαγεωργόπουλος, δήμαρχος Θεσσαλονίκης, για να εισπράξει την απάντηση του υπουργού Πολιτισμού Ε. Βενιζέλου πως κάνει ρατσιστικά σχόλια. «Επειδή και το 2008 θα είμαι νομάρχης, αν γίνει το μετρό θα παραιτηθώ», δήλωσε ο Π. Ψωμιάδης. Και η κόντρα συνεχίστηκε με τους μεν πράσινους να εγκαλούν τους άλλους πως προφανώς δε θέλουν να γίνει το μετρό και τους μπλε να διακηρύττουν πως η κυβέρνηση δε θα κάνει το μετρό και βάζει την πόλη σε νέες περιπέτειες.

Πήραμε χτες μια γεύση των όσων θα ακολουθήσουν τις επόμενες μέρες. Κυρίως, όμως, έγινε κατανοητό πως πίσω από τις κόντρες κρύβονται και τα μεγάλα συμφέροντα, που το επόμενο διάστημα -εφόσον μπει σε διαδικασία υλοποίησης το έργο - θα αλληλοφαγωθούν για το ποιος θα βάλει στο χέρι τα πακέτα που άρχισαν να μοιράζονται προεκλογικά.

Κατά τα άλλα, η Β. Παπανδρέου, στη συνάντηση με τους φορείς της πόλης, εξήγησε πως η κυβέρνηση έλαβε αυτή την απόφαση μετά την αδυναμία της αναδόχου εταιρίας να παρουσιάσει εναλλακτική χρηματοδοτική πρόταση. Η κυβέρνηση δε δίνει άλλη παράταση στην ανάδοχο εταιρία και τερματίζει τη συμβατική σχέση που είχε μαζί της το ελληνικό δημόσιο.

Αποφάσισε να κατασκευαστεί το μετρό ως δημόσιο έργο μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Το συνολικό κόστος του έργου θα ανέλθει σε περίπου 600 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 244 εκατ. ευρώ είναι ήδη εγγεγραμμένα στο Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Τα υπόλοιπα 356 εκατ. ευρώ θα εξασφαλιστούν από εθνικούς πόρους και θα εγγραφούν στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων πριν τη δημοπράτηση του έργου.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου υπολογίζεται σε 4 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης. Ο διαγωνισμός θα γίνει με το σύστημα της προεπιλογής και με βάση τη γενική οριστική μελέτη που κατέθεσε η ανάδοχος εταιρία. Η μελέτη αυτή θα επικαιροποιηθεί προκειμένου να ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες του έργου και να λαμβάνει υπόψη και τις επεκτάσεις στις ανατολικές και στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης. Για την επίσπευση των εργασιών, θα χρησιμοποιηθεί σε πρώτη φάση η εταιρία ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και σε δεύτερη φάση η εταιρία ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ.

Ο Θ. Ρουσόπουλος

Ο εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας Θ. Ρουσόπουλος, αναφερόμενος στις χτεσινές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Θεσσαλονίκη, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ακούσαμε σήμερα τον κ. Βενιζέλο και την κα. Παπανδρέου να κάνουν νέες δηλώσεις, υποσχόμενοι ότι θα γίνει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Επί 8 χρόνια - από το 1995 έως και τώρα, το 2003 - η κυβέρνηση Σημίτη υπόσχεται ότι θα φτιάξει μετρό στη Θεσσαλονίκη. Οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πολύ καλά πόσο αξιόπιστη είναι αυτή η κυβέρνηση και αν μπορούν να την εμπιστεύονται. Το έχουν καταλάβει σιγά σιγά και όλοι οι υπόλοιποι Ελληνες».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ