Πέμπτη 9 Οχτώβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Καταργούν δημοκρατικά δικαιώματα των ναυτεργατών

Στο όνομα της... «πάταξης της τρομοκρατίας», τα καράβια θα αποτελούν από τον Ιούλη του 2004 σύγχρονα γκέτο με ναυτεργάτες χωρίς στοιχειώδη δημοκρατικά δικαιώματα, όπως ακριβώς αξιώνει το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Πρόκειται για την εφαρμογή ενός μεγάλου «πακέτου» μέτρων που αφορά καράβια και λιμάνια, τα οποία κωδικοποιούνται στην κοινοτική οδηγία ISPS code (International Ships & Port Facility Security). Αυτή ακριβώς η οδηγία και οι τρόποι εφαρμογής της είναι και το κύριο θέμα του σημερινού συμβουλίου των υπουργών Ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι σήμερα, από τον Ιούλη του 2004 θα πρέπει σε πλοία και λιμάνια να εφαρμοστούν ιδιαιτέρως πολύπλοκα συστήματα ασφαλείας για την... «ασφάλεια των πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων από έκνομες ενέργειες». Μπορεί ακόμα να μην έχει καταληχτεί ακριβώς η εφαρμογή τους, όμως από τις μέχρι τώρα συζητήσεις και τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας, προκύπτει ότι τα πλοία και λιμάνια θα μετατραπούν σε φρούρια, ενώ εξετάζεται ακόμα και το ενδεχόμενο της οπλοφορίας αξιωματικών των πλοίων! Επίσης έχει αναφερθεί ότι στα πλοία που καταπλέουν ή αποπλέουν σε λιμάνια των χωρών - κρατών της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα γίνεται καταγραφή με τη συμπλήρωση σχετικού εντύπου, στο οποίο θα αναφέρεται κάθε στοιχείο που αφορά τόσο το πλοίο όσο και το πλήρωμα.

Ιδιαίτερα... κατατοπιστικά είναι τα όσα σημειώνονται σε ανακοίνωση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών τον περασμένο Αύγουστο, όπου κάνει αναφορά για καταγραφή μέχρι «των προσωπικών ειδών του πληρώματος»! Αναφέρει ακριβώς: «Βάσει των ρυθμίσεων της σχετικής Οδηγίας θα πρέπει για όλα τα πλοία ανεξαρτήτως σημαίας, που καταπλέουν σε λιμένες των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, να υποβάλλονται τα έντυπα, τα οποία έχουν προβλεφτεί από τη Διεθνή Σύμβαση του ΙΜΟ». Δηλαδή: «δηλώσεις γενικών στοιχείων, προσωπικών ειδών πληρώματος, εφοδίων πλοίου καθώς και καταστάσεις πληρώματος και επιβατών»! Σκοπός της οδηγίας είναι, κατά την εφοπλιστική Ενωση, εκτός των άλλων ...«η διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών μέσω της τυποποίησης των συγκεκριμένων διατυπώσεων και κατά συνέπεια, των πληροφοριών που πρέπει να χορηγούνται για διοικητικούς και διαδικαστικούς σκοπούς κατά τον κατάπλου ή απόπλου ενός πλοίου από λιμένα της Ευρωπαϊκής Ενωσης»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ