Η στάση αυτή της κυβέρνησης είναι δύο φορές κατάπτυστη, γιατί την τρομοκράτηση του λαού επιδιώκει να την περάσει στέλνοντας στους εισαγγελείς και την αστυνομία απέναντι σε εφήβους, με την απειλή να συλλάβουν όποιον μαθητή αγωνίζεται και όποιον τους συμπαραστέκεται. Αυτό και μόνο φτάνει για να αποκαλύψει το τι παιδεία και τι μαθητές θέλουν να διαπαιδαγωγήσουν.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης, που έχει επικεντρωθεί στο επιχείρημα ότι οι δήθεν «μειοψηφίες» δεν μπορούν να καθορίζουν την κατάσταση στα σχολεία, θέλει να ξεπεράσει το γεγονός ότι οι όποιες μορφές αγώνα είναι αποφάσεις των πιο δημοκρατικών και κατοχυρωμένων διαδικασιών μέσα από μαζικές γενικές συνελεύσεις και συναντούν τη συμπαράσταση πλατιών λαϊκών στρωμάτων.
Το δε «επιχείρημα» που αναμασιέται και πάλι για τον «κομμουνιστικό δάκτυλο», τους «υποκινούμενους μαθητές» και τις «μικροκομματικές σκοπιμότητες του ΚΚΕ», όχι μόνο πλέον δεν πείθει κανένα, αλλά αποκαλύπτει τη γύμνια της κυβερνητικής πολιτικής. Αυτή είναι και ο βασικός υποκινητής των αγώνων των μαθητών. Οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι -«λαιμητόμοι», 2525/97 και 2640 ήδη έχουν πετάξει εκτός λυκείου 75.000 μαθητές και όπως ομολογεί ο ίδιος ο υπουργός η επιδίωξη είναι να φτάσουμε στο μέσο όρο της ΕΕ, όπου μόλις το 30% θα τελειώνει το λύκειο. Τα καθημερινά οξυμένα προβλήματα που συνοδεύονται από ελλείψεις σε αναλυτικά προγράμματα, υποδομές, καθηγητές και η τραγική κατάσταση στα ΤΕΕ, που αποτελούν σχολεία β` κατηγορίας για τα παιδιά από τα λαϊκά στρώματα και προσφέρουν φτηνή και λειψή ψευτοκατάρτιση, είναι αυτά που βγάζουν τους μαθητές στους δρόμους του αγώνα.
Το ψευτοδίλλημα λοιπόν, που χρησιμοποιούν οι κυβερνητικοί ιθύνοντες, συνεπικουρούμενοι και από τη ΝΔ για «ανοιχτά ή κλειστά σχολεία», δεν πιάνει σε κανένα, πολύ περισσότερο στους ίδιους τους μαθητές, που χθες πρώτη μέρα εφαρμογής του φασιστικού ιδιώνυμου, έδωσαν αγωνιστική απάντηση στον κυβερνητικό αυταρχισμό. Το κίνημα των καταλήψεων, των αποχών και κινητοποιήσεων φουντώνει καθημερινά σε όλη τη χώρα και πληθαίνουν οι ανακοινώσεις φορέων που συμπαραστέκονται στους μαθητές, σπάζοντας στην πράξη τον αυταρχισμό και την τρομοκρατία.