Στην ΑΕΝ Πρέβεζας περιόδευσε χτες το πρωί ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ
Με τα παραπάνω λόγια, ο Γ. Τούσσας, υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής, κατά την περιοδεία του στην ΑΕΝ Πρέβεζας χτες το πρωί, προσδιόρισε το ταξικό κριτήριο με το οποίο ναυτεργάτες και εργαζόμενοι πρέπει να σκεφθούν πριν φτάσουν στην κάλπη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η συζήτηση με τους σπουδαστές της σχολής. Η κουβέντα εστιάστηκε στο θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης, στην πρόταση του ΚΚΕ για τη ναυτική εκπαίδευση και τη ναυτεργατική πολιτική. Υπήρχε ακόμα έντονος προβληματισμός για το μύθο που πλασάρεται στους ναυτεργάτες, ότι δηλαδή οι αγωνιστικές διεκδικητικές κινητοποιήσεις τους προκαλούν οικονομική ζημιά στην ελληνική ναυτιλία.
Ο Γ. Τούσσας σε σχέση με το θέμα της επαγγελματικής αποκατάστασης αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας που ταλανίζει τον κλάδο. Τόνισε ακόμα ότι το αίτημα των ναυτεργατικού και σπουδαστικού κινήματος για αναγνώριση και ισοτιμία των δικαιωμάτων τους μένει ανεκπλήρωτο απ' όλες τις κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Η αναγνώριση και η ισοτιμία των διπλωμάτων δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εφοπλιστών γιατί προσδιορίζει για τους ναυτεργάτες συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, συλλογική σύμβαση μέσα και έξω από το καράβι.
Για την πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ είπε: «Οσο παραμένουν τα βασικά μέσα παραγωγής στους εφοπλιστές και στους βιομήχανους θα οξύνονται και θα διογκώνονται τα προβλήματα. Μπορεί χιλιάδες να παίρνουν πτυχία, όμως ποτέ δε θα αξιοποιηθούν όλοι αυτοί, γιατί θα βρίσκουν φτηνότερο εργατικό δυναμικό. Το ΚΚΕ θεωρεί ότι στη χώρα μας οι συσχετισμοί είναι αρνητικοί. Επιδιώκει, οι ναυτεργάτες να αναπτύξουν το κίνημά τους μέσα στις σχολές, μέσα στους χώρους δουλιάς και να κάνουν αυτοί κουμάντο για το τι εκπαίδευση, τι μισθούς, τι συντάξεις θα έχουν. Ομως αυτό είναι το εφήμερο. Μόνο όταν αναδειχτούν σε κυβερνητική πλειοψηφία οι εργατικές λαϊκές δυνάμεις και βάλουν τους βασικούς τομείς της οικονομίας σε ένα πανεθνικό κεντρικό σχεδιασμό τότε πραγματικά μπορούν να επιλυθούν τα προβλήματα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων γιατί κριτήριο θα είναι η ευημερία της εργατικής λαϊκής οικογένειας».
Υποβαθμισμένη και υποταγμένη στα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου είναι και η ναυτική σχολή της Πρέβεζας. Σοβαρές είναι οι ελλείψεις μόνιμου διδακτικού προσωπικού και ειδικοτήτων στη σχολή. Υπάρχουν μόνο 2 πλοίαρχοι, 12 μόνιμοι καθηγητές, ενώ το 67% του διδακτικού προσωπικού είναι ωρομίσθιοι. Οι ωρομίσθιοι καθηγητές πληρώνονται με 12 ευρώ την ώρα και πρέπει να εργάζονται με εξαντλητικά ωράρια, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες διδασκαλίας της δεύτερης σε αριθμό σπουδαστών μεγαλύτερης ναυτικής σχολής της χώρας. Σημειώνεται ότι ο αριθμός των εισακτέων θα αυξηθεί από τη νέα χρονιά, χωρίς όμως να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές και το διδακτικό προσωπικό.