Τρίτη 9 Νοέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Ζήτησε συναίνεση για την υποταγή της εκπαίδευσης στην αγορά

Eurokinissi

Ιδιωτικά πανεπιστήμια, υλοποίηση των δεσμεύσεων απέναντι στην ΕΕ και τη Διάσκεψη της Μπολόνια, καθώς και πιο στενή σύνδεση της εκπαίδευσης με τις «ανάγκες της αγοράς». Αυτό ήταν το πολιτικό στίγμα της χθεσινής ομιλίας του πρωθυπουργού για την Παιδεία, ο οποίος ζήτησε συναίνεση και «εθνικό διάλογο», με βάση τις παραπάνω αρχές, ο οποίος μάλιστα να έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα!

Οσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση, ο πρωθυπουργός τάχθηκε υπέρ της «ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα μας», τα οποία θα είναι «υπό την εποπτεία του κράτους», μιλώντας για «τάσεις που ήδη αναπτύσσονται στην ΕΕ». Οπως χαρακτηριστικά είπε, «στέλνει αλλού ο τόπος τα παιδιά του για σπουδές», μιλώντας για «περίπου 63.000 φοιτητές στα πανεπιστήμια του εξωτερικού», ενώ σχολίασε ότι «αναγνωρίζουμε ιδιωτικά πανεπιστήμια στα Βαλκάνια, αλλά δεν επιτρέπουμε την ύπαρξή τους στη χώρα μας». Μιλώντας για μια «ρεαλιστική» προσέγγιση του θέματος, ο Κώστας Καραμανλής υποστήριξε ότι «θα αφήσουμε να δημιουργηθούν καταστάσεις ενός άναρχου πεδίου», εφόσον δε θεσπιστούν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, σημειώνοντας ότι «η αρχή πρέπει να γίνει από όλους μαζί», με «ένα καθαρό νομικό πλαίσιο», όπου «η εκπαίδευση σε κάθε επίπεδο, από όποιον φορέα και αν παρέχεται, οφείλει να υπόκειται στο σύστημα πιστοποίησης, ελέγχου και αξιολόγησης που ισχύει και για τη δημόσια εκπαίδευση», θέτοντας, μάλιστα, συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα «μέχρι το καλοκαίρι του 2005»!

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο πρωθυπουργός στη Συνθήκη της Μπολόνια, τονίζοντας ότι η Ελλάδα «έχει αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις και υποχρεώσεις σε 5 θεματικές ενότητες», καθώς και ότι «αυτές είναι αλήθειες, τις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε», αφού «τα χρονοδιαγράμματα υπαγορεύονται σε ένα μεγάλο βαθμό εκ των πραγμάτων». Συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι ο διάλογος πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν το Μάιο, με στόχο την «προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει απέναντι στην ΕΕ». Παράλληλα, ανακοίνωσε «νομοσχέδιο για την ίδρυση δημόσιου διεθνούς Πανεπιστημίου στη Θεσσαλονίκη».

Εκτεταμένες ήταν οι αναφορές του Κωνσταντίνου Καραμανλή στο θέμα της διασύνδεσης της εκπαίδευσης με την αγορά. Οπως ανέφερε, «το παραγόμενο έργο στα σχολεία μας χαρακτηρίζεται από τον ΟΟΣΑ ελλειμματικό», αφού «επενδύουμε ελάχιστα στην έρευνα» και «δεν έχουμε την αναγκαία σύνδεση της εκπαίδευσης με την παραγωγή και την αγορά εργασίας», υποστηρίζοντας ότι βρισκόμαστε «μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες της ανταγωνιστικότητας». Ειδικά για το θέμα της επαγγελματικής κατάρτισης, μίλησε για «ευέλικτα προγράμματα» και «εκσυγχρονισμό των δομών, ώστε να αντανακλούν τις ανάγκες της αγοράς εργασίας». Επίσης, έκανε λόγο για «μάθηση σε χώρους εργασίας» και για «διαύλους ανάμεσα σε επιχειρήσεις και φορείς κατάρτισης». Στην ίδια λογική, κινήθηκε και η θέση του πρωθυπουργού για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, μιλώντας για «διασύνδεση με κέντρα έρευνας και δυναμικές επιχειρήσεις»!

Παράλληλα, χθες ο πρωθυπουργός κάλεσε σε «εθνικό διάλογο» για την Παιδεία, μέσω της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, καθώς και του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε, στις πολιτικές δυνάμεις υπάρχουν «θέσεις που βρίσκονται δίπλα ή ταυτίζονται και με δικές μας θέσεις» και επισημαίνοντας πως «οι πολιτικές δυνάμεις μπορούμε σήμερα να συμφωνήσουμε σε συγκεκριμένες αποφάσεις άμεσης εφαρμογής». Στόχος, όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής, πρέπει να είναι «σύστημα σταθερό στο χρόνο, σταθερό στο μέλλον και αποδεκτό από όλους» με «συνέχεια, συνέπεια και όραμα». Παράλληλα, ο Κώστας Καραμανλής έκανε λόγο για «παθογένειες, που καθηλώνουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας», προσθέτοντας ότι το ζητούμενο είναι «όχι ένα σύστημα στατικό, ξεπερασμένο από τα νέα γνωστικά δεδομένα» και «όχι ξεκομμένο από όσα συμβαίνουν στο διεθνή χώρο, ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Ενωση».

Οσον αφορά στα κονδύλια του προϋπολογισμού για την Παιδεία, αναφέρθηκε στην κυβερνητική δέσμευση για «σταδιακή αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% μέσα στην 4ετία». Τέλος, όσον αφορά στο εξεταστικό σύστημα, το χαρακτήρισε «ξεπερασμένο», λέγοντας πως «η πίεση του εξεταστικού συστήματος έχει μετατρέψει το Λύκειο σε ένα εξεταστικό φροντιστήριο», ενώ «οι απόφοιτοι Λυκείου με βαθμούς κάτω από τη βάση εισάγονται τελικά στα πανεπιστήμια της χώρας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ