Το ζητούμενο για τους εξεταζόμενους δεν ήταν η κριτική αντιμετώπιση της άποψης της αρθρογράφου του «Βήματος», που εκφράζει την επίσημη γραμμή του υπουργείου Παιδείας, αλλά να τη δεχτούν ως δεδομένη, ως θέσφατο και σε συνέχεια να την αναλύσουν και να εξηγήσουν το σκεπτικό της. Για να διασκεδαστούν, μάλιστα, οι ανησυχίες των μαθητών και των γονιών, το δεύτερο σκέλος των εξετάσεων περιλάμβανε επιστολή στον υπουργό Παιδείας, όπου έπρεπε να εκφράσουν τις απόψεις τους για το «τι πρέπει να αλλάξει στο σχολείο»!!!
Εμείς θα προτείναμε στο υπουργείο, και προσωπικά στον κ. Ευθυμίου, που εργαζόταν επίσης στο «Βήμα», να έγραφε αυτός την έκθεση και να την αναπαρήγε σε αντίτυπα. Τουλάχιστον έτσι η επιχείρηση χειραγώγησης θα ήταν πιο αυθεντική!