Παρασκευή 30 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
"Οράματα" και πραγματικότητα για την Ηπειρο
  • Επενδύσεις εκατομμυρίων δραχμών ανά κάτοικο (!) της πλέον φτωχής περιφέρειας της ΕΕ, είχε υποσχεθεί προεκλογικά ο Κ. Σημίτης
  • Ευκαιρία σήμερα οι κάτοικοι της Ηπείρου να κάνουν τον απολογισμό και να ζητήσουν το λόγο

Εκατοντάδες δισεκατομμύρια είχε "μοιράσει" ο Κ. Σημίτης κατά την προεκλογική περιοδεία του στην Ηπειρο, αναπτύσσοντας το πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ "για την ανάπτυξη της Ηπείρου". Μόνο τα κονδύλια για τα μεταφορικά έργα, που γίνονται στην περιφέρειά της, ανέρχονταν - όπως είχε πει - σε 305 δισ. δρχ., που "ισοδυναμεί με επένδυση 900.000 δρχ. ανά κάτοικο"! Δεν είχε μείνει όμως σε αυτά. Είχε μιλήσει για τη στήριξη της αγροτιάς, την ανάπτυξη των ορεινών όγκων της Ηπείρου, την ενίσχυση της μεταποίησης, του τουρισμού, της υγείας κ. ο. κ. Βέβαια, είχε να παρουσιάσει και "όραμα" για τους κατοίκους της πλέον φτωχής περιφέρειας της Ευρώπης: "Η Ηπειρος θα γίνει η δυτική πύλη των Βαλκανίων".

Οχτώ μήνες μετά, η κυβέρνηση Σημίτη "θυμάται" την Ηπειρο μόνο για να εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για την επαρχία και να επαναλάβει τις... προεκλογικές εξαγγελίες.

Απαριθμούμε τι είχε υποσχεθεί ο Κ. Σημίτης τον περασμένο Σεπτέμβρη στους κατοίκους της Ηπείρου και αφήνουμε τα συμπεράσματα στους ίδιους.

Πρώτα απ' όλα για την Εγνατία - 130 χιλιόμετρα διασχίζουν την Ηπειρο - ο Κ. Σημίτης είχε δηλώσει ότι κατασκευάζονται πέντε τμήματα, μήκους 35 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 56 δισ. δρχ., ενώ βρίσκονταν σε διαδικασία διαγωνισμού τέσσερα τμήματα, μήκους 28 χλμ., προϋπολογισμού 53 δισ. δρχ.

Δρόμοι... λιμάνια... αεροδρόμια

Και η απαρίθμηση των έργων στον τομέα των υποδομών ήταν πλούσια: Σύνδεση του νέου λιμανιού της Ηγουμενίτσας με την Εγνατία, προϋπολογισμού 6 δισ. δρχ., έργα παράκαμψης Αρτα και Αγρινίου, προϋπολογισμού 40 δισ. δρχ., διαπλάτυνση του άξονα Καλπακίου - Κακκαβιάς προϋπολογισμού 3 δισ. δρχ., η ζεύξη Ακτιου - Πρέβεζας προϋπολογισμού 22 δισ. δρχ., αναβάθμιση του λιμένα Ηγουμενίτσας ύψους 14 δισ. δρχ., αναβάθμιση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, πρόγραμμα κατασκευής ελικοδρομίων κ. ο. κ. Προκειμένου να "συγκρατηθεί" από τους ακροατές το μέγεθος του κυβερνητικού ενδιαφέροντος, ο Κ. Σημίτης συνόψισε, λέγοντας ότι "το συνολικό κόστος των μεταφορικών έργων που γίνονται στην περιφέρεια ανέρχεται στο ποσό των 305 δισ. δρχ., που ισοδυναμεί με επένδυση 900.000 δρχ./κάτοικο" (!).

Φίλος των αγροτών και εργατών!

Για τη στήριξη του αγροτικού τομέα, ο Κ. Σημίτης δεν ανέφερε - παρόλο που αρέσκεται - συγκεκριμένους αριθμούς. Περιορίστηκε σε γενικόλογες φιλοαγροτικές εξαγγελίες, προφανώς γιατί ήξερε τι θα επακολουθούσε. Ετσι υποσχέθηκε ενίσχυση των αγροτικών υποδομών, αρδευτικών, οδικών και εξηλεκτρισμού. Ενίσχυση της φυτικής παραγωγής, ζωοτροφών και βέβαια αναδιάρθρωση των καλλιεργειών σε προσφορότερους τομείς (!), ανάπτυξη του αγροτουρισμού κ. ά.

Δεν παρέλειψε να επιδείξει το πρόγραμμα ανάπτυξης των ορεινών όγκων, ύψους μάλιστα 22 δισ. δρχ.

Και για τους εργαζόμενους είχε "δώρα": Χρηματοδοτείται μια "τεχνολογική θερμοκοιτίδα" για την εγκατάσταση επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας (!), καθώς και δημιουργία δομών τεχνολογικής υποστήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων!

Οσο για τον τομέα της υγείας, ανέφερε ότι το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων εξοπλίζεται με μαγνητικό τομογράφο, ενώ θα δημιουργηθεί Δίκτυο Τηλεϊατρικής... Και βέβαια για την Παιδεία υπήρχαν "έργα": Ανέγερση 13 λυκείων και 9 γυμνασίων, εισαγωγή της πληροφορικής στα σχολεία, κτλ. Τέλος για τον πολιτισμό μοίρασε συνολικά 5,5 δισ. δρχ. (!). Οι κάτοικοι της Ηπείρου έχουν το λόγο και έχουν κάθε δικαίωμα να "ελέγξουν" τον Κ. Σημίτη για τις φιλολαϊκές προεκλογικές εξαγγελίες, που έχουν μετατραπεί σε αντιλαϊκή επέλαση.

Π. Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ