Τετάρτη 10 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παιχνίδια με τις αστικές συγκοινωνίες

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ ανακαλύπτει τώρα την ουσιαστική αποτυχία του συστήματος. Αντίθετα, πριν ένα μήνα με εγκύκλιό του προς τους εργαζόμενους τα έβλεπε "όλα καλά"

Την αποτυχία του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών, που άρχισε να εφαρμόζεται στην Αθήνα από πέρσι το Σεπτέμβρη, παραδέχτηκε ουσιαστικά ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής του ΟΑΣΑ Τάσος Χριστοδουλάκης,με τις ανακοινώσεις του, μετά το τέλος της προχτεσινής γενικής συνέλευσης των μετόχων του Οργανισμού. Ενώ η ανακοίνωση των βεβαιωμένων χρεών του ΟΑΣΑ έγινε αφορμή για προπαγάνδα κατά των "ελλειμματικών δημόσιων αστικών συγκοινωνιών". Βέβαια, ο Τ. Χριστοδουλάκης δεν παρέλειψε να διανθίσει την ομολογία αυτή με μια σειρά "επιτυχίες", χρεώνοντας ταυτόχρονα σε εξωγενείς παράγοντες την αποτυχία του συστήματος και "καρφώνοντας" τα υπουργεία που εμπλέκονται, όπως το ΥΠΕΧΩΔΕ, το υπουργείο Ανάπτυξης, αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ακόμα και την Αστυνομία.

Ετσι, με αρκετή καθυστέρηση, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ ανακάλυψε όψιμα αυτά που καθημερινά βιώνουν οι χιλιάδες επιβάτες του Λεκανοπεδίου και οι εργαζόμενοι στα αστικά λεωφορεία. Οτι, δηλαδή, "η σημερινή εικόνα λειτουργίας του συστήματος κάθε άλλο παρά ικανοποιητική είναι". Ετσι, παραδέχτηκε ότι "ο καλύτερος σχεδιασμός, όταν δε διαθέτει τα απαραίτητα εργαλεία (ανθρώπινο δυναμικό και σύγχρονο τροχαίο υλικό), όχι μόνο δε δείχνει προς το επιβατικό κοινό την πραγματική εικόνα του, αλλά ακολουθεί και η ενδογενής φθορά του".

Συγκεκριμένα, για το προσωπικό είπε πως ενώ ο σχεδιασμός της ΕΘΕΛ προέβλεπε 650 προσλήψεις οδηγών κατά την έναρξη της χειμερινής περιόδου 1995-1996, η έγκριση που δόθηκε ήταν για 422 προσλήψεις, οι οποίες όμως δεν έχουν γίνει μέχρι σήμερα. Σημείωσε δε πως μέχρι το τέλος του έτους θ' αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης ακόμα 350 οδηγοί.

Για τους λεωφορειόδρομους, ενώ τα στοιχεία δείχνουν πως το μέτρο έχει θετικά αποτελέσματα, το πλήρες πρόγραμμα δεν έχει εφαρμοστεί μέχρι σήμερα και μίλησε για ευθύνες του ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά και της Αστυνομίας, ειδικά για την αστυνόμευση του λεωφορειόδρομου της Κηφισίας.

Αναφέρθηκε επίσης στο θέμα των σταθμών μετεπιβίβασης στην Αγία Παρασκευή και στη Ν. Ερυθραία, αλλά φόρτωσε τις ευθύνες της άσχημης κατάστασης που επικρατεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και το ΥΠΕΧΩΔΕ. Οσο για το θέμα του κλιματισμού στα λεωφορεία, υποστήριξε πως ενώ ο Οργανισμός έχει διαμορφώσει εδώ και ένα χρόνο τις τεχνικές προδιαγραφές, η διαδικασία εκκρεμεί στο υπουργείο Ανάπτυξης.

Τέλος για το ζήτημα των επενδύσεων του Οργανισμού και την αντικατάσταση του στόλου των λεωφορείων παρέπεμψε στις αποφάσεις της κυβέρνησης για την έγκριση του πακέτου εξυγίανσης που ήδη έχει υποβάλει το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Μάλιστα, ο Τ. Χριστοδουλάκης ανέφερε πως ενώ έχει εγκριθεί το πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 30,85 δισεκατομμυρίων για τους συγκοινωνιακούς φορείς ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, δυστυχώς η υπογραφή της σχετικής σύμβασης καθυστερεί.

Αλλα έλεγε πριν...

Αυτά σήμερα... Γιατί ακριβώς πριν ένα μήνα ο πρόεδρος του Οργανισμού, που είναι και ταυτόχρονα πρόεδρος της ΕΘΕΛ, "περί άλλα ετύρβαζε". Με εγκύκλιό του στις 10 Ιούνη προς το προσωπικό της επιχείρησης, σε μια προσπάθεια ν' απαντήσει στις απόψεις και τη δράση των κομμουνιστών συνδικαλιστών του συνδικάτου, που μίλαγαν για τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών, υποστήριζε ακριβώς τ' αντίθετα... Με περισσή σιγουριά έκανε λόγο για "διασπορά κακόβουλων φημών, που στόχο έχουν την υπονόμευση του έργου της διοίκησης και τη δημιουργία κλίματος αβεβαιότητας για την πορεία και την προοπτική της ΕΘΕΛ. Κατήγγειλε μάλιστα "όσους ανεύθυνα και συνειδητά μετέχουν σ' αυτή ως υπονομευτές της ίδιας της εταιρίας μας...".

Ακριβώς ένα μήνα πριν, το ίδιο πρόσωπο "διαβεβαίωνε υπεύθυνα ότι: 1) Είναι απόλυτα καλυμμένο το λειτουργικό κόστος της εταιρίας για το 1996. 2) Καμιά απολύτως ληξιπρόθεσμη οφειλή δεν υπάρχει προς τα ασφαλιστικά ταμεία. 3) Προωθείται με ταχύτατους ρυθμούς η κάλυψη των ετήσιων αναγκών σε ανταλλακτικά. 4) Επίκειται η πρόσληψη 420 οδηγών, η καθυστέρηση της οποίας οφείλεται σε διαδικασίες για τις οποίες δεν έχουμε καμία ευθύνη. 5) Εχει προωθηθεί από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών προς το Υπουργικό Συμβούλιο για έγκριση το αίτημα πρόσληψης 700 ακόμα οδηγών μέσα στο 1996. 6) Εχει υποβληθεί για έγκριση από το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών στο Υπουργικό Συμβούλιο πακέτο εξυγίανσης του Συστήματος των Αστικών Συγκοινωνιών μέσα από το οποίο δίνεται η καλύτερη δυνατή λύση στο θέμα των παλαιών συσσωρευμένων "ελλειμμάτων" και της ανάπτυξης της εταιρίας. 7) Εχει εξασφαλιστεί (!) η πλήρης χρηματοδότηση του επενδυτικού μας προγράμματος - η υλοποίηση του οποίου έχει ξεκινήσει - ύψους 10 δισ. δραχμών για το 1996, που περιλαμβάνει: α) την προμήθεια 300 λεωφορείων, β) την αναδιοργάνωση και κατασκευή της επισκευαστικής βάσης και γ) έργα και προμήθειες εκσυγχρονισμού της ΕΘΕΛ".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ