Παρασκευή 10 Φλεβάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αυταρχισμός σε βάρος μαθητών

Στο πνεύμα Τζαννακάκη, το Δικαστήριο Ανηλίκων καταδίκασε τέσσερις μαθητές, που συμμετείχαν στην κατάληψη του σχολείου τους το 1992. Ανάμεσά τους 16χρονη οδηγήθηκε στο Ιδρυμα Αγωγής Ανηλίκων Θηλέων. ΚΝΕ: Η ανάπτυξη των αγώνων, η μόνη απάντηση στην τρομοκρατία

Στο πνεύμα της τελευταίας τρομοκρατικής εισαγγελικής παρέμβασης Τζαννακάκη, τρεις μαθητές και μία μαθήτρια καταδικάστηκαν από το Δικαστήριο Ανηλίκων για τη συμμετοχή τους στις καταλήψεις του σχολείου τους το 1992! Πρόκειται για μία ακόμα απόφαση, που στόχο έχει την τρομοκράτηση των μαθητικών αγώνων, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση των μαθητών που τότε φοιτούσαν στο Γ Γυμνάσιο Αμπελοκήπων, υπάρχει το ιδιαίτερο στοιχείο της απόφασης για εγκλεισμό της μαθήτριας Γ. Χ. στο Ιδρυμα Αγωγής Ανηλίκων Θηλέων Παπάγου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι κατηγορίες που έφεραν τη δεκαεξάχρονη μαθήτρια στο εδώλιο του κατηγορουμένου, ήταν "η καταστροφή μιας ντουλάπας και το σπάσιμο ενός παραθύρου", κατηγορίες οι οποίες στηρίζονται στη μαρτυρία ενός συμμαθητή της και που ουσιαστικά δεν έχουν αποδειχτεί. Η μαθήτρια δικάστηκε χωρίς την παρουσία συνηγόρου υπεράσπισης και ήδη έχει μεταφερθεί στο ίδρυμα.

Από τη στιγμή που απαγγέλθηκε η κατηγορία μέχρι πρόσφατα, τη μαθήτρια παρακολουθούσε στενά κοινωνική λειτουργός, λόγω των σοβαρών οικογενειακών προβλημάτων που αντιμετώπιζε. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι γονείς της 16χρονης μαθήτριας είναι σε διάσταση εδώ και τρία χρόνια περίπου και η ίδια το τελευταίο διάστημα ζει μαζί με τον πατέρα της, που είναι άνεργος εργάτης, ενώ έχει και δύο μικρότερα αδέλφια.

Η απόφαση του δικαστηρίου άφησε άφωνους τους συμμαθητές της Γεωργίας, οι οποίοι αρνούνται να την αποδεχτούν, ενώ μιλούν γι' αυτή με τα καλύτερα λόγια και επισημαίνουν ότι ήταν ένα πολύ ήσυχο κορίτσι.

Χτες, το 15μελές συμβούλιο του σχολείου πραγματοποίησε έκτακτη συνέλευση, προκειμένου να βρει τρόπους συμπαράστασης στη μαθήτρια. Στο πλευρό τους και οι καθηγητές του σχολείου, οι οποίοι την περιγράφουν σαν ένα παιδί ήρεμο που, παρ' όλα τα εμφανή οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα, προσπαθούσε πολύ σκληρά να πάρει το απολυτήριο του Γυμνασίου και χαρακτηρίζουν την απόφαση του δικαστηρίου άδικη, σκληρή και αντιπαιδαγωγική.

Δηλώσεις για το συγκεκριμένο περιστατικό έκανε και ο υπουργός Παιδείας, Γ. Παπανδρέου, και αρκέστηκε να πει: "Τα εκπαιδευτικά ζητήματα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με παιδαγωγική αντίληψη. Αύριο (σ.σ. σήμερα) ο προϊστάμενος εκπαίδευσης Αθηνών, Δ. Κίτσιος, θα επισκεφθεί την κοπέλα στο ίδρυμα και θα συζητήσει μαζί της".

Η απόφαση του Δικαστηρίου Ανηλίκων προκάλεσε την αντίδραση της ΟΛΜΕ. Εκπρόσωποι της ομοσπονδίας δήλωσαν χτες ότι "η Δικαιοσύνη πρέπει τελείως διαφορετικά να προσεγγίζει τα θέματα του σχολείου και της παιδείας γενικότερα". Ο πολιτισμός της χώρας μας, τόνιζαν, δεν μπορεί να αντέξει σε τέτοιου είδους τιμωρία, που είναι αντιπαιδαγωγική, γιατί η παιδαγωγική προϋποθέτει διάλογο και ανεκτικότητα.

Η ΚΝΕ

Ωμή καταστολή χαρακτηρίζει η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας την απόφαση του δικαστηρίου και καλεί τους μαθητές να απαντήσουν σε κάθε μορφής αυταρχισμό, συνεχίζοντας τον αγώνα τους για καλύτερη παιδεία. Σε ανακοίνωσή της τονίζει:

"Μετά την επέμβαση του εισαγγελέα και τις ανακρίσεις, στις ποινές, τις φυλακίσεις και τα αναμορφωτήρια. Ο αυταρχισμός σε βάρος των μαθητών που αγωνίζονται μεγαλώνει, παίρνει νέα πιο προκλητική μορφή. Ακόμα κι αν οι σημερινοί μαθητές δεν έζησαν σε εποχές διώξεων και φυλακίσεων των δημοκρατικών, προοδευτικών αριστερών συνειδήσεων, μπορούν να αναγνωρίσουν στην απόφαση του δικαστηρίου εποχές ωμής καταστολής, που ανέστρεψε η πάλη και ο αγώνας του λαού.

Η ΚΝΕ με αγανάκτηση καταδικάζει τον αυταρχισμό, απαιτεί την ανάκληση της δικαστικής απόφασης σε βάρος των μαθητών, πρωτοστατεί σε κάθε εκδήλωση διαμαρτυρίας ενάντια στον αυταρχισμό, στηρίζει κάθε μαθητική πρωτοβουλία ενάντια στην ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων.

Οι μαθητές συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις τους, συντονίζοντας τον αγώνα τους, χρειάζεται να απαντήσουν άμεσα, αποφασιστικά και μαζικά, να ανατρέψουν με τη δράση τους κάθε αυταρχική δίωξη, κάθε δικαστική απόφαση σε βάρος τους, που στόχο έχει να τους καθυποτάξει, να τους στρέψει από το δρόμο του αγώνα στο συμβιβασμό και την ηττοπάθεια.

Ο αγώνας για τη διασφάλιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, ενάντια στους ταξικούς φραγμούς, ο αγώνας για την αναβάθμιση του περιεχομένου της μόρφωσης, δεν ανακόπτεται από καμιά εισαγγελική παρέμβαση, δε σταματά μπροστά σε καμιά δικαστική απόφαση. Οι μαθητές, συνεχίζοντας τον αγώνα σε συντονισμό με άλλους φορείς της εκπαίδευσης (καθηγητές, γονείς), πρέπει να δώσουν τη δική τους απάντηση".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ