Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΘΕ
Διαφημίζουν ανολοκλήρωτο έργο γεμάτο κακοτεχνίες

Πρόσω ολοταχώς για τη ζεύξη Μαλιακού και για αύξηση της τιμής των διοδίων

Την κατασκευή του πολύπαθου ΠΑΘΕ (του αυτοκινητόδρομου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι), ένα δρόμο που κατασκευάζεται από το 1989 και δεν προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί ούτε μέχρι το 2000, ενώ όσα τμήματα έχουν κατασκευαστεί μέχρι τώρα δε φημίζονται για την ποιότητά τους, αφού βρίθουν από κακοτεχνίες, βρήκε να... διαφημίσει χτες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης! Και να φανταστεί κανείς ότι ο ΠΑΘΕ είναι ίσως το μοναδικό μεγάλο έργο, του οποίου η κυβέρνηση έχει να επιδείξει σχετικά ικανοποιητικούς ρυθμούς υλοποίησης...

Ο υπουργός παραχώρησε τη συνέντευξη προφανώς, για να δημιουργήσει ένα σχετικό κλίμα ευφορίας, ενόψει του σημερινού ταξιδιού του στη Φθιώτιδα, όπου θα προσπαθήσει να... πείσει τους επαγγελματίες της περιοχής ότι δε θα καταστραφούν από τη νέα χάραξη και την κατασκευή της υποθαλάσσιας ζεύξης του Μαλιακού! Οπως είναι γνωστό η ζεύξη του Μαλιακού μαζί με τις παρακάμψεις Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων, θα στοιχίσει 150 δισ. δρχ. Το τμήμα αυτό σκοπεύει η κυβέρνηση να το αναθέσει σε ιδιώτες να το κατασκευάσουν με τη μέθοδο της ληστρικής συγχρηματοδότησης, παραχωρώντας τους την εκμετάλλευση για μερικές δεκαετίες. Το αποτέλεσμα της πολιτικής αυτής θα διαφανεί πολύ γρήγορα στους οδηγούς, αφού στόχος ως το 2000 είναι ο τριπλασιασμός σχεδόν της τιμής των διοδίων. Να σημειωθεί ότι οι φορείς της Φθιώτιδας και άλλων νομών έχουν προτείνει διαφορετική, πιο οικονομική, χάραξη μέσω Δομοκού, με ασύγκριτα πιο αναπτυξιακούς στόχους, αλλά η κυβέρνηση φαίνεται πως ακούει μόνο το συμφέρον των μεγαλοεργολάβων...

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε χτες ο Κ. Λαλιώτης, από το 1989 μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί 217 χιλιόμετρα από τα 730 συνολικά που αποτελούν τον οδικό άξονα ΠΑΘΕ, ενώ υπό κατασκευήν βρίσκονται άλλα 230 χιλιόμετρα. Μέχρι το 2000 υπολογίζεται ότι θα έχει κατασκευαστεί το τμήμα του άξονα από την Κόρινθο ως τη Θεσσαλονίκη. Κι αυτός όμως θα είναι λειψός, αφού τα τμήματα της Κακιάς Σκάλας, της ζεύξης Μαλιακού και των Τεμπών, βρίσκονται ακόμη υπό μελέτη και δε θα έχουν ολοκληρωθεί ως τότε. Οσον αφορά τα τμήματα Πάτρα - Κόρινθος (140 χιλιόμετρα) και Θεσσαλονίκη - Πολύκαστρο (45 χλμ.) βρίσκονται ακόμη στο στάδιο μελέτης σκοπιμότητας και η κατασκευή τους παραπέμπεται στο... "πακέτο Σαντέρ". Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι για το έργο που ξεκίνησε από το Α "πακέτο Ντελόρ" δεν έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια που αγγίζουν τα 300 τουλάχιστον δισ. δρχ.

Προβλήματα, όμως, υπάρχουν και στην ποιότητα κατασκευής του έργου, αφού ακόμη και στα νέα τμήματα οι οδηγοί αισθάνονται να... κολυμπούν. Από αυτή την άποψη είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι τώρα οι υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχουν παραλάβει επίσημα ούτε ένα χιλιόμετρο από τα 217 που έχουν κατασκευαστεί. Μάλιστα, όπως ανέφερε χτες ο υπουργός, στο τμήμα Αθηνών - Κορίνθου το ΥΠΕΧΩΔΕ υποχρέωσε τους εργολάβους να κάνουν διορθώσεις αξίας 2 δισ. δρχ.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι αποτελεί παγκόσμια ίσως πρωτοτυπία το ότι σε έναν τέτοιου βεληνεκούς κλειστό αυτοκινητόδρομο δεν προβλέπεται η κατασκευή αντιολισθητικού οδοστρώματος, παρά σε ελάχιστα μόνο τμήματά του!

Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ξεκινάει την Κυριακή η μεγάλη πορεία κατά της ανεργίας (2016-03-31 00:00:00.0)
Ασύστολα ψεύδη τα περί «τοπικών συμφερόντων» (2004-10-02 00:00:00.0)
Το ποτάμι της οργής (2004-09-30 00:00:00.0)
Πρόκειται για έγκλημα! (2004-09-28 00:00:00.0)
Αντίθετη με τα συμφέροντα της περιοχής (1997-11-20 00:00:00.0)
Εργο εξυπηρέτησης μόνο των εργολάβων (1997-10-31 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ