Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Πρόσχημα για κερδοσκοπία η ασφάλεια των επιβατών!

Τη στιγμή που η κυβέρνηση σαρώνει τα εργασιακά δικαιώματα των οδηγών, υποχρεώνοντάς τους ακόμη και σε 12ωρες βάρδιες στο τιμόνι, κάποιοι προσπαθούν να αναλάβουν την "ψυχοτεχνική τους αξιολόγηση"...

Μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα που δρουν στον τομέα της υγείας, κρύβονται πίσω από τη συνεχή προβολή του ατυχήματος με το λεωφορείο της ΕΘΕΛ, στα Ιλίσια, σε εφημερίδες, τηλεοράσεις και ραδιόφωνα.

Με τον τρόπο που προβάλλουν το ατύχημα, είναι κάτι παραπάνω από σαφές, ότι στόχος είναι ν' ανοίξουν δρόμους για περισσότερα κέρδη στους μεγαλοεπιχειρηματίες του τομέα της υγείας, με πρόσχημα την ασφάλεια του επιβατικού κοινού. Και σίγουρα, δεν είναι τυχαίο ότι λίγες μέρες πριν το ατύχημα, υπήρξε αρθρογραφία σε εφημερίδες για την ανάγκη "ψυχοτεχνικής αξιολόγησης" των οδηγών των αστικών λεωφορείων. Οπως δεν είναι τυχαίο, ότι ιδιώτης έχει προτείνει στην ηγεσία του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, να αναλάβει τον προληπτικό ιατρικό έλεγχο των οδηγών, έναντι 40 εκατ. δρχ. το χρόνο.

Τις παραπάνω εκτιμήσεις και επισημάνσεις διατυπώνει ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, με την υπογράμμιση ότι το ατύχημα της περασμένης Δευτέρας στα Ιλίσια, φέρνει στην επικαιρότητα μια σειρά ζητήματα, που χρόνια τώρα ήταν στόχοι πάλης του συνδικαλιστικού κινήματος του κλάδου. Ορισμένοι απ' αυτούς, αν και κατακτήθηκαν με σκληρούς αγώνες, σήμερα έχουν τεθεί στο περιθώριο, ενώ οι υπόλοιποι έχουν στην ουσία εγκαταλειφθεί από την πλειοψηφία της ηγεσίας του Συνδικάτου. Την ίδια στιγμή, κυβέρνηση και εργοδοσία, "πατώντας" και στην αδράνεια της συνδικαλιστικής ηγεσίας του χώρου, επιχειρούν να σαρώσουν κάθε εργασιακό δικαίωμα και κατάκτηση. Ειδικότερα ο Χρ. Σταμούλος επισημαίνει:

  • Από το 1988 οι οδηγοί πέτυχαν μετά από σκληρούς αγώνες να "κατεβαίνουν από το τιμόνι" στα 58 και να απασχολούνται σε άλλες θέσεις εργασίας, μέχρι να συμπληρώσουν το 60ό έτος της ηλικίας τους για τη συνταξιοδότηση. Αυτή την κατάκτηση, κυβέρνηση και ηγεσία του Συνδικάτου την αφαίρεσαν από τους οδηγούς το 1994. Σήμερα οι οδηγοί της ΕΘΕΛ είναι στο τιμόνι μέχρι τα 60!
  • Τα πάγια αιτήματα για μείωση των ωρών εργασίας και καθιέρωση του 5ήμερου, σε μεγάλο βαθμό είχαν ικανοποιηθεί, αλλά τα τελευταία τέσσερα χρόνια, κυβέρνηση και εργοδοσία, με τις "πλάτες" της πλειοψηφίας στο Συνδικάτο, επέβαλαν εξοντωτικούς ρυθμούς εργασίας (ακόμα και 12ωρες βάρδιες), ενώ όσοι οδηγοί αρνήθηκαν να παραβιάσουν το 8ωρο, διώχτηκαν πειθαρχικά. Σημειώνεται ότι στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες, προβλέπεται ημερήσια απασχόληση 9,5 ωρών για τους οδηγούς!
  • Στην ΕΘΕΛ υπάρχει ομάδα γιατρών εργασίας, ενώ και στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας υπάρχουν συγκεκριμένοι όροι για θέματα υγιεινής στους χώρους εργασίας, για τακτικούς ιατρικούς ελέγχους του προσωπικού κλπ. Η εργοδοσία στην ουσία έχει παροπλίσει την ιατρική ομάδα, ενώ αδιαφορεί για τον ιατρικό έλεγχο των οδηγών από την αρμόδια υπηρεσία της ΕΘΕΛ.

Ο Χρ. Σταμούλος τονίζει ότι όλα τα παραπάνω, που είναι από τις βασικές αιτίες που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, αλλά και των ίδιων των οδηγών, είτε αποσιωπιούνται από τα ραδιοτηλεοπτικά μέσα και τις εφημερίδες, είτε δεν παρουσιάζονται με τις σωστές τους διαστάσεις, ακριβώς για να περάσουν το κάλπικο μήνυμα, ότι αν ανατεθούν στους μεγαλοεπιχειρηματίες της υγείας οι προληπτικοί ιατρικοί έλεγχοι των οδηγών στις αστικές συγκοινωνίες, τότε θα εξασφαλιστούν τάχα συνθήκες ασφάλειας στη μετακίνηση του επιβατικού κοινού. Οσοι ενδιαφέρονται πραγματικά για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού, καταλήγει, θα πρέπει πρώτα να μιλήσουν επί της ουσίας για το πόσοι οδηγοί με σοβαρά προβλήματα υγείας, εκβιάζονται να είναι στο τιμόνι, για τη συνταξιοδότηση στα 60, για την παραβίαση του ωραρίου κλπ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Νέα στάση εργασίας αύριο 11 π.μ. - 3 μ.μ. (2001-09-25 00:00:00.0)
Διώξεις συνδικαλιστών στην ΕΘΕΛ (2001-02-13 00:00:00.0)
Τρομοκρατία στην ΕΘΕΛ (1998-12-29 00:00:00.0)
Καθολική αντίδραση στα κυβερνητικά σχέδια (1998-05-15 00:00:00.0)
Το "κατηγορώ" του οδηγού (1998-01-30 00:00:00.0)
Επιχείρηση τρομοκρατίας (1995-02-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ