Πέμπτη 13 Νοέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τα σταυροδρόμια σκοτώνουν!

Σοβαρός κίνδυνος ατυχημάτων παραμονεύει στα σταυροδρόμια των 11 πιο πολυσύχναστων δρόμων της πρωτεύουσας, αφού 1 στα 3 ατυχήματα που καταγράφηκαν τα τελευταία 4,5 χρόνια έγιναν σ' αυτά ακριβώς τα σημεία.

Αυτό προκύπτει από ειδική μελέτη που εκπόνησε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, σε συνεργασία με την Τροχαία και την Ελληνική Εταιρεία Εργονομίας, η οποία παρουσιάστηκε χτες σε ημερίδα με θέμα: "Εργονομικές παρεμβάσεις στην Ελλάδα".

Στη μελέτη - αξιολόγηση που έγινε σε 6 από τις διασταυρώσεις, όπου σημειώθηκαν τα περισσότερα ατυχήματα, διαπιστώθηκε ότι κανένα από αυτά δεν ικανοποιεί πλήρως τους όρους και τις προϋποθέσεις ενός εργονομικού σχεδιασμού, κάτι που θα περιόριζε σημαντικά την πιθανότητα να συμβούν τροχαία ατυχήματα.

Συγκεκριμένα, το σταυροδρόμι με τα περισσότερα προβλήματα είναι αυτό τηςΠατησίων με τη Χαλκοκονδύλη,όπου στο διάστημα Γενάρη 1992 - Αυγούστου 1997 καταγράφηκαν 21 ατυχήματα, 7 από τα οποία με πεζούς.

Τα υπόλοιπα σταυροδρόμια που μελετήθηκαν στο ίδιο διάστημα ήταν:

- Αλεξάνδρας και Μουστοξύδη όπου καταγράφηκαν 19 ατυχήματα, τα 2 με πεζούς

- Αλεξάνδρας και Λουκάρεως που είχαμε 13 ατυχήματα, τα 2 με πεζούς

- Μιχαλακοπούλου και Φωκίδος 13 ατυχήματα, τα 2 με πεζούς

- Αχαρνών και Ηπείρου 11 ατυχήματα, τα 3 με πεζούς και

- Αχαρνών - Ιουλιανού,11 ατυχήματα, το 1 με πεζό.

Σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας Αθηνών σ' αυτά τα 6 σταυροδρόμια καταγράφηκαν περισσότερα από 10 ατυχήματα στο καθένα. Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής του ΕΜΠ Ν. Μαρμαράς και οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί Θ. Γιοσμάς και Γ. Μυλογιάννης,σε σύνολο 1.718 ατυχημάτων καταγεγραμμένων από την Τροχαία, που συνέβησαν στους 11 πιο πολυσύχναστους δρόμους της Αθήνας το διάστημα Γενάρης 1992 - Αύγουστος 1996, τα 573 συνέβησαν σε σταυροδρόμια, δηλαδή ποσοστό 33,4%.

Τα σημαντικότερα προβλήματα που παρουσιάζονται στις διασταυρώσεις είναι: η αυξημένη πιθανότητα σύγχυσης της σήμανσης από τους οδηγούς, λόγω ύπαρξης πολλών διαφορετικών σημάτων στον ίδιο χώρο ή άλλων φωτεινών πηγών πίσω από τους φωτεινούς σηματοδότες και η αυξημένη πιθανότητα παράλειψης της σήμανσης, τόσο από τους οδηγούς όσο και από τους πεζούς, παράλειψη που οφείλεται στον τρόπο διαμόρφωσης των διασταυρώσεων, καθώς και στην αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση που παρουσιάζουν ορισμένες από αυτές.

Οι μελετητές υπογράμμισαν ότι το μοναδικό κριτήριο που ικανοποιούσε απόλυτα το σύνολο των διασταυρώσεων, είναι η πληρότητα της σήμανσης για τους πεζούς, ενώ η ευκρίνεια των σημάτων για τους πεζούς ήταν ικανοποιητική στα 5 από τα 6 αξιολογηθέντα σταυροδρόμια.

Στη χτεσινή ημερίδα παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα έρευνας που έγινε σε 200 ΚΑΠΗ της χώρας, σύμφωνα με τα οποία τα κτίρια όπου στεγάζονται οι ηλικιωμένοι είναι ακατάλληλα για να τους φιλοξενήσουν. Κι αυτό γιατί δε διαθέτουν τον κατάλληλο σχεδιασμό (εκτός από λίγες ράμπες και ελάχιστα είδη εξοπλισμού), ενώ απουσιάζει τελείως το ειδικευμένο στην εργονομία και τα εργονομικά υλικά προσωπικό.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ