Τετάρτη 24 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ
Ικανοποίηση για το "μεγάλο φαγοπότι"...

Ικανοποίηση για την εξέλιξη στο "μεγάλο φαγοπότι" των λεγόμενων "μεγάλων έργων", ελάχιστα από τα οποία έχουν σχέση βέβαια με τις πραγματικές αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας, δήλωσαν χτες οι αρμόδιοι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ, αλλά και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, αμέσως μετά το τέλος της συνεδρίασης της κυβερνητικής επιτροπής που εξέτασε την πορεία υλοποίησής τους.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, κάνοντας αργότερα τον απολογισμό στους δημοσιογράφους δεν απέφυγε ορισμένες αποκαλύψεις, όπως:

  • Οτι δε θα πάρει η χώρα μας ούτε δραχμή για την κατασκευή του έργου της εκτροπής του Αχελώου από την Ευρωπαϊκή Ενωση, καθώς αυτή έχει προγράψει την ελληνική γεωργία και την έχει καταδικάσει σε μαρασμό. Διευκρίνισε πάντως, ότι το έργο θα γίνει με κονδύλια που θα εγγράφονται κάθε χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς όμως να αναφέρει - παρά την ερώτηση του "Ρ" - πόσα θα είναι αυτά, τουλάχιστον για το 1998.
  • Οτι το τμήμα της εργολαβίας του μετρό της Αθήνας που περικόπηκε, δηλαδή Σύνταγμα - Κεραμεικός, θα δοθεί ξανά στην κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" υπό τη μοναδική προϋπόθεση ότι δε θα εγείρει πρόσθετες οικονομικές αξιώσεις για το τμήμα αυτό. Με ποια όμως άλλα ανταλλάγματα; Θα το δούμε στο εγγύς μέλλον. Οσον αφορά δε την παράκαμψη του Κεραμεικού, ο υπουργός αρνήθηκε να αποκαλύψει το τι μέλλει γενέσθαι, αναφέροντας μόνο ότι υπάρχουν διάφορα σενάρια. Τι να σημαίνει άραγε αυτό; Οτι δεν είναι οριστική η σωτηρία του μοναδικού αυτού αρχαιολογικού χώρου, όπως δηλώνει ο υπουργός Πολιτισμού;
  • Οτι για τη μετεγκατάσταση της "Ολυμπιακής" στα Σπάτα θα γίνουν διεθνείς διαγωνισμοί, τους οποίους θα διενεργήσει προφανώς ο ξένος τεχνικός σύμβουλος που θα προσληφθεί. Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ στα λόγια απέκλεισε να παίξει πρωταρχικό ρόλο στη μετεγκατάσταση η "Χόχτιφ", αλλά μόλις πριν λίγες μέρες είδαν το φως της δημοσιότητας οι απαιτήσεις και οι εκβιασμοί της γερμανικής αυτής εταιρίας, που ζητά αναθεώρηση της σύμβασης και "πανωπροίκια" 320 δισ. δρχ.

Ο Κ. Λαλιώτης, κατά τα άλλα, παραδέχτηκε ότι οι διαδικασίες για το μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν μπλοκαριστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ενώ επέμεινε στη διενέργεια του διαγωνισμού για τη ζεύξη του Μαλιακού με το ληστρικό σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, προκειμένου να ωφεληθούν διάφοροι μεγαλοεργολάβοι σε πείσμα των 10 νομών που αντιδρούν. Παραδέχτηκε επίσης ότι λείπουν κονδύλια τουλάχιστον 60 δισ. δρχ. από την Εγνατία, ενώ ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι δε θα έχει ολοκληρωθεί ούτε το 2000, καθώς ακάλυπτα μένουν τα τμήματα Πάτρα - Κόρινθος, Κοιλάδα Τεμπών και παρακάμψεις Κ. Βούρλων και Αγ. Κωνσταντίνου. Στο "Πακέτο Σαντέρ" παραπέμπεται και η κατασκευή του δυτικού άξονα (Καλαμάτα - Ρίο - Αγρίνιο - Αρτα - Ιωάννινα - Κακαβιά) ο οποίος επιβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προκειμένου να γίνει ανταποδοτική η ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου επ' ωφελεία των Ελληνογάλλων κατασκευαστών που θα την εκμεταλλευτούν για 30 χρόνια.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ