Τρίτη 17 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Αποφασιστική αλλαγή στην πολιτική μεταφορών της ΕΕ

Παρέμβαση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Β. Εφραιμίδη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το πρόγραμμα της οδικής ασφάλειας

Την ανάγκη αποφασιστικής αλλαγής στη γενικότερη πολιτική μεταφορών για την ουσιαστική και πραγματική αντιμετώπιση του προβλήματος της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ, επισήμανε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Β. Εφραιμίδης,παρεμβαίνοντας στη συζήτηση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου,σχετικά με το πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

"Οσα σχέδια και αν εκπονούνται, υπογράμμισε ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, και όσα προγράμματα και αν εφαρμόζονται, όποιες και όσο καλές και αν είναι οι προθέσεις αυτών που τα προωθούν, η κατάσταση, δυστυχώς, δεν πρόκειται να αλλάξει αποφασιστικά, εφόσον δεν υπάρξει μια ριζική αλλαγή στη γενικότερη πολιτική των μεταφορών που θα μεταφέρει τον κύριο όγκο τους από τα ιδιωτικά, ατομικά μέσα στα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς, με στόχο - ανάμεσα στα άλλα- τη μείωση ή τουλάχιστον τον περιορισμό των διακινουμένων οχημάτων και τον καλύτερο έλεγχο των συνθηκών ασφαλείας της κυκλοφορίας τους".

"Ο αριθμός των νεκρών και των τραυματιών που κάθε χρόνο θυσιάζονται στους δρόμους των κρατών - μελών της ΕΕ είναι παρεμφερής με αυτόν ενός πραγματικού πολέμου, με 45.000 νεκρούς, 500.000 εισαγόμενους στα νοσοκομεία 1.600.000 τραυματίες", επισήμανε ο Β. Εφραιμίδης, υπογραμμίζοντας ότι "τα θλιβερά πρωτεία σ' αυτόν τον τραγικό απολογισμό τα διατηρεί κατά πάσα πιθανότητα, αναλογικά με τον πληθυσμό της, η χώρα μου με 2.000 νεκρούς 32.000 τραυματίες και περίπου 22.000 ατυχήματα το χρόνο".

"Η συνέχιση της αλόγιστης πολιτικής προώθησης και αύξησης των πωλήσεων και των κερδών των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, χωρίς την ύπαρξη των κατάλληλων υποδομών, που θα μπορούσαν να υποδεχτούν τον συνεχώς αυξανόμενο όγκο των οχημάτων, η παλαίωση του στόλου των οχημάτων λόγω της χειροτέρευσης του βιοτικού επιπέδου των πολιτών, η επιδείνωση της κατάστασης του οδικού δικτύου και των αντίστοιχων υποδομών λόγω των πολιτικών δημοσιονομικής πειθαρχίας και η συνεχής παραβίαση των κανόνων ασφαλείας και των δικαιωμάτων των εργαζομένων στους τομείς των μεταφορών, στο βωμό του άκρατου ανταγωνισμού και της αύξησης των κερδών, αποτελούν, κατά την άποψή μας, βασικές αιτίες όξυνσης και διαιώνισης του προβλήματος. Εκτός από το τεράστιο τίμημα σε ανθρώπινες ζωές, στις συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων πρέπει να συνυπολογιστούν το σημαντικό κοινωνικό και οικονομικό κόστος, το οποίο επωμίζεται συνολικά ο πληθυσμός, αντί να επωμίζονται οι άμεσα υπεύθυνοι το κόστος των απαραίτητων επενδύσεων και των κατάλληλων μέτρων για την πρόληψη αυτών των ατυχημάτων".

Επισημαίνοντας τις θετικές προτάσεις της έκθεσης για προώθηση μέτρων βελτίωσης του οδικού δικτύου και των άλλων απαραίτητων υποδομών, την ασφάλεια των αυτοκινήτων και την εξασφάλιση τήρησης κανόνων συμπεριφοράς από τον παράγοντα άνθρωπο, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ κατέληξε, τονίζοντας ότι "το πιο σημαντικό είναι τα μέτρα αυτά να γίνουν πραγματικότητα, να μη βρεθούν μπροστά σε τεχνικά και τεχνητά εμπόδια, να αποτελέσουν αντικείμενο ευρείας συζήτησης και ζύμωσης και να συνοδευτούν κυρίως από την εκπαίδευση των πολιτών από την πιο μικρή ηλικία και μέσω όλων των βαθμίδων και των δομών της εκπαίδευσης στους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και στον κοινωνικό έλεγχο της λήψης των μέτρων πρόληψης, που αφορά, τόσο τους χρήστες, τους εργαζόμενους στον τομέα μεταφορών, όσο και την εξασφάλιση των προδιαγραφών ασφαλείας στα οχήματα και τις υποδομές".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ