Τρίτη 5 Γενάρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Μεθοδεύεται απαξίωση με στόχο το ξεπούλημα

Με μεθοδικό τρόπο τον τελευταίο καιρό, η κυβέρνηση επιχειρεί να διαμορφώσει ευνοϊκό κλίμα για την ιδιωτικοποίηση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας".

Το σκηνικό που επιδιώκει να στήσει για να δικαιολογήσει την ειλημμένη της απόφαση για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, είναι ότι η δημόσια"Ολυμπιακή" δήθεν δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά.

Το σχέδιο αυτό υπηρετεί και η κινητικότητα που παρατηρείται τις τελευταίες μέρες στον εθνικό αερομεταφορέα. Μια κινητικότητα που άρχισε με τη δημοσιοποίηση του πορίσματος των εταιριών - "συμβούλων" Salomon και ΕΤΕΒΑ, που προτείνουν την εκχώρηση της διοίκησης της ΟΑ σε ξένη αεροπορική εταιρία και συνεχίζεται μέχρι σήμερα με τα προβλήματα στις πτήσεις του εθνικού αερομεταφορέα, λόγω έλλειψης πιλότων.

Οπως είναι γνωστό, στις 31 Δεκέμβρη 1998 έληξε η ισχύς του πρακτικού συμφωνίας που είχαν υπογράψει οι πιλότοι με τη διοίκηση της ΟΑ από τον περασμένο Μάη για την προσφορά υπερεργασίας του κλάδου (παραχώρηση ρεπό) ώστε μ' αυτό τον τρόπο να καλυφθούν τα κενά σε προσωπικό και να εκτελείται ομαλά το πρόγραμμα πτήσεων.

Σε συνάντηση που είχαν χτες οι εκπρόσωποι των πιλότων με τον υπουργό Μεταφορών Τ. Μαντέλη,δεν έθεσαν τα κλαδικά τους αιτήματα, αλλά ζήτησαν να τους ξεκαθαρίσει ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ομίλου της "Ολυμπιακής Αεροπορίας".

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος των πιλότων είπε, ότι το 35% του πτητικού προγράμματος της ΟΑ στηρίζεται στην υπερεργασία του κλάδου και τόνισε ότι το καθεστώς αυτό πρέπει να εκλείψει, με την πρόσληψη πιλότων, που η επιτροπή παγίων αναγκών της ΟΑ έχει ορίσει σε τουλάχιστον 87.

Από την πλευρά της η διοίκηση της ΟΑ, με χτεσινή της ανακοίνωση, αθωώνει εαυτόν για τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν στις πτήσεις της εταιρίας τις τελευταίες μέρες, επιρρίπτει έμμεσα τις ευθύνες στους πιλότους και κάνει λόγο για "κύκλο συναντήσεων" με τους εκπροσώπους του κλάδου, εκφράζοντας παράλληλα την επιθυμία της "να πρυτανεύσει η απαιτούμενη για τις στιγμές λογική και η αντίληψη ότι κοινός στόχος όλων είναι να ανακτήσει η ΟΑ τη θέση που της αξίζει στην αγορά των αερομεταφορών". Η πρώτη συνάντηση διοίκησης - πιλότων για την υπογραφή νέου πρακτικού συμφωνίας, έγινε χτες αργά το βράδυ και αναμένεται να συνεχιστεί και τις επόμενες μέρες.

Στο μεταξύ, κινητικότητα υπάρχει και στο συνδικαλιστικό κίνημα της ΟΑ, μετά και το "σπάσιμο" του μονοπαραταξιακού προεδρείου της ΠΑΣΚΕ στην Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ). Ηδη, το νέο προεδρείο της Ομοσπονδίας απέστειλε υπόμνημα στη διοίκηση της ΟΑ με τα "καυτά" θέματα του εθνικού αερομεταφορέα (ιδιοκτησιακό καθεστώς, μετεγκατάσταση στα Σπάτα, απελευθέρωση υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης, ανανέωση στόλου, παρεμβάσεις Βρυξελλών, δυσμενείς επιπτώσεις του νόμου 2602 στις εργασιακές σχέσεις, κλπ. ) και εκκρεμεί συνάντηση των δύο πλευρών μέσα στην βδομάδα, για ενημέρωση επί των θεμάτων αυτών.

Παράλληλα, άρχισαν και οι πρώτες συναντήσεις ΟΣΠΑ και πρωτοβάθμιων Σωματείων. Στην πρώτη, που έγινε με τους εκπροσώπους των πιλότων, διαπιστώθηκε ότι για το σημερινό κατάντημα της επιχείρησης αποκλειστικά υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση, ενώ εκφράστηκε η βούληση και των δύο μερών για αρμονική και εποικοδομητική συνεργασία.

Στο μεταξύ, σε σύσκεψή τους τα προεδρεία της ΕΧΠΑ, της Ενωσης των πιλότων της Αεροπλοϊας και της Ενωσης Ιπτάμενων Μηχανικών, αποφάσισαν τη συνένωση των Ενώσεών τους, επισημαίνοντας ότι αυτή η προσπάθεια πηγάζει από την ανάγκη για ενιαία προάσπιση των κοινών συμφερόντων και των τριών κλάδων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ