Πέμπτη 13 Φλεβάρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ - ΑΘΗΝΑ: Σημειώσατε...

ΕΧΟΥΝ και οι "ατμομηχανές" τα προβλήματά τους. Αυτό αποδεικνύεται και στην περίπτωση της Γερμανίας που έχει αναλάβει το ρόλο της "ατμομηχανής" στην πορεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης προς την Οικονομική και Νομισματική Ενωση (ΟΝΕ). Διπλό χτύπημα δέχτηκε το γερμανικό γόητρο την περασμένη βδομάδα. Η αποκάλυψη της δραματικής αύξησης της ανεργίας ήταν το πρώτο. Ενας στους δέκα Γερμανούς που κατοικεί στο δυτικό τμήμα είναι άνεργος, ενώ στο ανατολικό τμήμα το ποσοστό φτάνει στο 20%. Ποσοστό επί του συνόλου 12,2%, το μεγαλύτερο τα τελευταία 64 χρόνια. Σκεφθείτε τι θα γίνει στα τελευταία "βαγόνια" της αμαξοστοιχίας...

***

ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ χτύπημα ήρθε από τη Βρετανία και συγκεκριμένα από το BBC. Μια δημοσιογραφική έρευνα του αξιόπιστου καναλιού αποκάλυψε ότι το έλλειμμα στη Γερμανία θα φτάσει στο τέλος του 1997 στο 3,5%. Δηλαδή ούτε η "ατμομηχανή" δε θα καταφέρει να περιορίσει το έλλειμμα στο 3%, όπως απαιτεί η Συνθήκη του Μάαστριχτ για την είσοδο στο τρίτο στάδιό της. Βέβαια, οι Γερμανοί αξιωματούχοι έσπευσαν να διαψεύσουν την πληροφορία, χωρίς όμως ιδιαίτερο ζήλο. Εξάλλου, πριν από ένα μήνα η ίδια η γερμανική κυβέρνηση είχε αναθεωρήσει τον αρχικό της στόχο από 2,5% σε 2,9%. Ακόμη, όμως, και Γερμανοί τραπεζίτες εκτιμούν ότι δύσκολα η κυβέρνηση του Χ. Κόλ θα κρατήσει το έλλειμμα κάτω από το 3%, αφού είναι υποχρεωμένη να αυξήσει τις κοινωνικές δαπάνες κατά 10 δισ. μάρκα μόνο για την πληρωμή επιδομάτων στους νέους άνεργους.

***

ΟΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ στον αγροτικό τομέα είναι ένας από τους μεγάλους πονοκεφάλους του "Διευθυντηρίου" στις Βρυξέλλες. Υποχρεωμένοι να υλοποιούν τη "λεόντειο" συμφωνία της ΓΚΑΤΤ, αποφασισμένοι να προχωρήσουν μέχρι το τέλος το καταστροφικό σχέδιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, οι ιθύνοντες του "Διευθυντηρίου" αντιμετωπίζουν τις πολλαπλασιαζόμενες κινητοποιήσεις των αγροτών στις νότιες χώρες - μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία). Τώρα, λοιπόν, προστίθενται και οι απειλές των ΗΠΑ που θεωρούν υπερβολικές τις επιδοτήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση και δηλώνουν την πρόθεσή τους να ενεργοποιήσουν το "Πρόγραμμα Υπερτίμησης Εξαγωγών", που είναι μηχανισμός επιδότησης των αμερικανών αγροτών. Βέβαια, οι ΗΠΑ μέσω της ΓΚΑΤΤ έχουν επιτύχει την ενίσχυση της δικής τους αγροτικής οικονομίας με "πλάγιο τρόπο", σε βαθμό μάλιστα που αυτός ο τομέας να θεωρείται απ' τους πιο "προστατευόμενους" σ' όλο τον κόσμο.

***

ΠΟΝΗΡΙΕΣ,αλχημείες, απάτες επιστρατεύουν οι κυβερνήσεις των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για να παρουσιάσουν οικονομικές επιδόσεις σύμφωνες με την απαιτήσεις και τις προδιαγραφές του Μάαστριχτ. Το 1997 είναι η κρίσιμη χρονιά για την τελική αξιολόγηση, βάσει της οποίας θα συγκροτηθεί ο "σκληρός πυρήνας" της ΟΝΕ και επομένως χρησιμοποιείται κάθε μέσο. Μ' όλα αυτά, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή "έχει χάσει τα αυγά και τα πασχάλια", αφού δεν μπορεί να συντάξει ούτε την εξαμηνιαία έκθεση για την πορεία των οικονομιών. Και ενώ είχε προαναγγείλει ότι αυτό το μήνα θα έδινε τα προγνωστικά της, για το ποιοι θα μπουν και ποιοι θα μείνουν έξω απ' την ΟΝΕ, τελικά θα παρουσιάσει μια "έκθεση ιδεών" παραπέμποντας τα προγνωστικά για τον ερχόμενο Μάη. Η ελληνική κυβέρνηση, πάντως, για να αποφύγει την κρίση της Κομισιόν και κυρίως τη σίγουρη διαπίστωση ότι θα είναι η μόνη χώρα που θα βρεθεί "εκτός" χρησιμοποίησε ένα άλλο "κόλπο". Δεν έστειλε λοιπόν τα στοιχεία του Προϋπολογισμού 1997 βάσει των οποίων θα γινόταν και η πρόγνωση...

***

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ κινητοποίηση εργαζομένων σε χώρα - μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που να μην προσκρούει στο μόνιμο και σταθερό "σλόγκαν" όλων των κυβερνήσεων: "Δεν είναι δυνατή η ικανοποίηση των αιτημάτων σας, εξαιτίας των υποχρεώσεων για τήρηση των προγραμμάτων σύγκλισης". Αυτά λέει η ελληνική κυβέρνηση στους αγρότες, τους εκπαιδευτικούς, τους ναυτεργάτες, σ' όποιους κινητοποιούνται και διεκδικούν. Τα ίδια είπε και η κυβέρνηση της Γαλλίας στους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, που απεργούν για 17 μέρες παραλύοντας τις συγκοινωνίες σε όλες τις επαρχιακές πόλεις. "Δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε τα αιτήματά σας, γιατί θα υπονομευτεί η προσπάθεια της κυβέρνησης να μειώσει τα δημοσιονομικά ελλείμματα εντός τους έτους, στα όρια που προβλέπει η Συνθήκη του Μάαστριχτ", είπε στους εκπροσώπους των εργαζομένων ο υπουργός Μεταφορών, Μπερνάρ Πονς. Οι εργαζόμενοι απάντησαν με αύξηση του ποσοστού συμμετοχής στην απεργία που ξεπέρασε το 90%. Κοινές κυβερνητικές τοποθετήσεις, κοινές εργατικές απαντήσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ