Τετάρτη 31 Μάρτη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Εκατοντάδες εκατομμύρια για μερικές βόλτες!

Ο Δήμος της Αθήνας αγοράζει λεωφορεία που κινούνται με φυσικό αέριο, χωρίς όμως να υπάρχει ακόμα στην Αττική εγκατάσταση παροχής αυτού του καυσίμου

Αλλη μια διαφημιστική σαπουνόφουσκα, κόστους εκατοντάδων εκατομμυρίων, φαίνεται ότι ετοιμάζει η δημοτική αρχή της Αθήνας. Ο Δ. Αβραμόπουλος και η παράταξη της πλειοψηφίας προετοιμάζουν την αγορά οχημάτων κινούμενων με φυσικό αέριο, χωρίς να υπάρχει ακόμα στην Αττική εγκατάσταση παροχής αυτού του καυσίμου και χωρίς ο δήμος να διαθέτει τα αναγκαία μέσα και γνώσεις για να στηρίξει τεχνικά τα συγκεκριμένα οχήματα.

Συγκεκριμένα, η δημοτική αρχή θα εισηγηθεί στο αυριανό Δημοτικό Συμβούλιο την αγορά τριών λεωφορείων (MINI - BUS) με κινητήρα φυσικού αερίου. Σύμφωνα με το πρακτικό αξιολόγησης, που συνέταξε η αρμόδια επιτροπή της Διεύθυνσης Μηχανολογικού του Δήμου Αθηναίων, τα λεωφορεία αυτά θα κοστίσουν στο δήμο περισσότερα από 322 εκατομμύρια δραχμές. Τα οχήματα αν και όποτε δρομολογηθούν αυτό θα γίνει - σύμφωνα με πληροφορίες - στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας.

Η επιτροπή τονίζει στο πρακτικό πως "σοβαρό μειονέκτημα για τη χρήση των λεωφορείων με κινητήρα φυσικού αερίου αποτελεί το γεγονός ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία που χρησιμοποιείται τόσο σε αυτόν καθ' αυτόν τον κινητήρα, όσο και στο σύστημα τροφοδοσίας, αλλά και αποθήκευσης του καυσίμου είναι προηγμένη και κατά συνέπεια καθίσταται δύσκολο το εγχείρημα της συντήρησης και επισκευής τους από το συνεργείο της Διεύθυνσης Μηχανολογικού με τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις". Σημειώνει δε ότι πρέπει η Διεύθυνση Μηχανολογικού να δημιουργήσει την κατάλληλη υποδομή, με την αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού και να μεριμνήσει για την εκπαίδευση συνεργείου τεχνιτών.

Ακόμα, η επιτροπή αξιολόγησης χαρακτηρίζει μεγάλο μειονέκτημα και το πρόβλημα της τροφοδοσίας με καύσιμο (πεπιεσμένο φυσικό αέριο) των οχημάτων αυτών. "Οπως είναι γνωστό, στην Αττική δεν υπάρχουν, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, εγκαταστάσεις παροχής πεπιεσμένου φυσικού αερίου. Ο δήμος θα πρέπει να προχωρήσει στη δημιουργία της κατάλληλης υποδομής για την τροφοδοσία με φυσικό αέριο που θα επιτρέψει την απρόσκοπτη λειτουργία των λεωφορείων" προσθέτει.

Από τα παραπάνω γίνεται σαφές πως ο δήμος και άρα οι δημότες κινδυνεύουν να φεσωθούν με πάνω από 300 εκατομμύρια δραχμές για την αγορά λεωφορείων, των οποίων η τεχνική στήριξη, αλλά και η ανανέωση του καυσίμου τους θα είναι κάτι παραπάνω από δύσκολη. Και αυτό, προκειμένου τα λεωφορεία να κάνουν μερικές βόλτες στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και ο δήμαρχος Αθηναίων να φωτογραφηθεί με αυτά ως προστάτης του περιβάλλοντος και προωθητής φιλικότερων στο περιβάλλον πηγών ενέργειας. Τα δε λεωφορεία, μετά τη φωτογράφηση, να "ξεχαστούν" σε κάποιο αμαξοστάσιο του δήμου.

Οι φόβοι για αυτήν την κατάληξη ενισχύονται από την εμπειρία της προηγούμενης θητείας της δημοτικής αρχής. Από τότε, δηλαδή, που αράδιασε μερικούς κάδους ανακύκλωσης απορριμμάτων σε κεντρικά σημεία της πόλης, με μόνο σκοπό την αυτοδιαφήμισή της και χωρίς να προωθήσει ποτέ ουσιαστικό πρόγραμμα ανακύκλωσης στο δήμο.

Οι φόβοι ενισχύονται και από τα ελάχιστα κονδύλια που διαθέτει η δημοτική αρχή της Αθήνας για έργα πρασίνου και τη γενικότερα αντιπεριβαλλοντική στάση της. Δηλαδή, την τσιμεντοποίηση πολλών ελεύθερων χώρων από την ίδια (π. χ. λόφος "Αλεπότρυπα" στην Κυψέλη από τον Οργανισμό Νεολαίας και Αθλησης του Δήμου), ή από ιδιώτες με τους οποίους δεν τολμά να συγκρουστεί (π. χ. πάρκο Ελευθερίας και Λαμπράκης).

Θ. Μπ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ