Κυριακή 29 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
(3ο) Το Γενικό Σχέδιο Μεταφορών για το 2004

Σειρά μελετών για κυκλοφοριακές συνδέσεις των Ολυμπιακών εγκαταστάσεων με το βασικό οδικό δίκτυο, με αναθέσεις - "εξπρές" λόγω του... "επείγοντος της διαδικασίας", προτείνει το Σχέδιο Δράσης, στο πλαίσιο του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Και βέβαια η κυβέρνηση έσπευσε, με τροπολογία που κατέθεσαν έξι υπουργοί την περασμένη Τετάρτη, να ανοίξει το δρόμο για αναθέσεις μελετών, αλλά και έργων με αδιαφανείς διαδικασίες και χωρίς κανέναν κοινοβουλευτικό έλεγχο. Ετσι, το Σχέδιο Δράσης προτείνει να δημιουργηθεί άμεσα μια συντονισμένη ομάδα από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τον "Οργανισμό Αθήνας" για την παρακολούθηση μελετών που βρίσκονται στη διαδικασία της ανάθεσης. Παράλληλα, προτείνει να δημιουργηθεί μια ομάδα εργασίας από τους ίδιους φορείς για τη σύνταξη προδιαγραφών ειδικών μελετών.

Το Σχέδιο Ολυμπιακού Συστήματος Μεταφορών προβλέπει:

  • Τη Μελέτη Μετακινήσεων - Γενικό Σχέδιο Μεταφορών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004. Με τη μελέτη, που αναμένεται να ανατεθεί άμεσα και μάλιστα με επείγουσες διαδικασίες και με μέγιστο χρονοδιάγραμμα εκπόνησης τον ένα χρόνο, θα καθοριστούν οι πόλοι παραγωγής - έλξης μετακινήσεων.

Από αυτήν θα προκύψει ένα Γενικό Σχέδιο Μεταφορών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες 2004, στο οποίο θα περιλαμβάνονται ποσοστικοποιημένα τα αναγκαία έργα και η τελική εικόνα των Μεταφορών στην πόλη σε όλους τους υποτομείς: οδικά, δημόσια μεταφορικά μέσα, στάθμευση. Με τη μελέτη θα προσδιοριστούν όλα τα αναγκαία μεγέθη για νέους δρόμους και θα επιλεγούν νέα δημόσια μεταφορικά μέσα.

  • Επιμέρους παρεμβάσεις για τις συνδέσεις των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων με το βασικό οδικό δίκτυο. Δηλαδή:

1. Κυκλοφοριακή βελτίωση προσβάσεων στο ΟΑΚΑ με εξέταση βελτιώσεων - ανισοπεδοποιήσεων στο υφιστάμενο δίκτυο.Η μελέτη αυτή είναι στο στάδιο της πρόσκλησης ενδιαφέροντος από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων (ΓΓΔΕ).

2. Μαραθώνια διαδρομή (από Μαραθώνα μέχρι Παλλήνη).Η μελέτη αυτή είναι στο στάδιο πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τη ΓΓΔΕ και αφορά δύο σκέλη: Μία λωρίδα στον υφιστάμενο δρόμο για την κίνηση των αθλητών και μια που θα αφορά τα οχήματα (διευκόλυνση, παρακάμψεις οικισμών Νέας Μάκρης, κλπ.)

3. Επέκταση λεωφόρου Κύμης μέχρι το Ολυμπιακό Χωριό. Η ΓΓΔΕ έχει προκηρύξει μελέτη επικαιροποίησης της μελέτης οδοποιίας της Λ. Κύμης (από οδό Πλαπούτα έως Εθνική Οδό) καθώς και σύνδεσή της με Ολυμπιακό Χωριό. Η μελέτη θα περιλαμβάνει διεύρυνση της αναγκαιότητας της Λ. Πύρνας και του κόμβου της με Εθνική Οδό.

4. Βελτίωση πρόσβασης στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. Η μελέτη θα αφορά νέα οδική - ανισόπεδη σύνδεση του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.

5. Σύνδεση Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου με επαρχιακή οδό Μαρκόπουλου - Πόρτο Ράφτη και δυτική παράκαμψη Δήμου Μαρκοπούλου.Η ΓΓΔΕ διερευνά τις εναλλακτικές δυνατότητες σύνδεσης Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου με υφιστάμενο οδικό δίκτυο. Θα απαιτηθούν 2 συνδέσεις (βόρεια και νότια του Ιππικού Κέντρου), καθώς και βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού προς Πόρτο Ράφτη.

6. Διαπλάτυνση οδού προς Σχοινιά από Λ. Μαραθώνος μέχρι το Κωπηλατοδρόμιο. Η ενέργεια αυτή συνεχίζεται με την υπό ανάθεση μελέτη της Μαραθώνιας Διαδρομής και αφορά διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού και πιθανές παρακάμψεις οικισμών.

7. Οδική σύνδεση γηπέδου της ΑΕΚ με Εθνική Οδό και Λ. Βυζαντίου. Η σύνδεση αυτή απαιτεί διαχειριστικές παρεμβάσεις στο οδικό τμήμα σύνδεσης με την οδό Καποδιστρίου και στη συνέχεια με Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ