Κυριακή 29 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
(2ο) Επιστρέφει το παρκο - χαράτσι

Υπόγειοι χώροι στάθμευσης που θα κατασκευάζουν και θα εκμεταλλεύονται ιδιωτικές εταιρίες. Χώροι στάθμευσης για την μετεπιβίβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Park and Ride). Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σχεδόν σε όλους τους δήμους του Λεκανοπεδίου. Ενας νέος διοικητικός μηχανισμός στον οποίο θα συμμετέχουν τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών, Εσωτερικών και Δημόσιας Τάξης θα αντιμετωπίσει την παράνομη στάθμευση.

Αυτά προβλέπει το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για τη στάθμευση. Συγκεκριμένα αναφέρει: "Είναι αναγκαία η επιλογή ελεύθερων χώρων σε επιλεγμένα σημεία για την κατασκευή χώρων στάθμευσης για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων αλλά και τη μετέπειτα λειτουργία της πόλης. Κάποιες θέσεις είναι γνωστές στο ΥΠΕΧΩΔΕ, σε Δήμους και στον Οργανισμό Αθήνας (πλατεία Εσταυρωμένου στο Αιγάλεω, Αγ. Κωνσταντίνος στη Γλυφάδα) όμως δεν έχουν ενταχθεί σε ένα συνολικό πρόγραμμα".

Το Σχέδιο Δράσης, λοιπόν, προτείνει να ανατεθεί μελέτη με πρωτοβουλία του Οργανισμού Αθήνας για την εξεύρεση ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων στην Αττική, οι οποίοι θα πληρούν τις προϋποθέσεις για την κατασκευή υπόγειων χώρων στάθμευσης, ώστε να προχωρήσουν οι σχετικές αναθέσεις για την κατασκευή τους.

Ελεγχόμενη στάθμευση

Σε ό,τι αφορά την ελεγχόμενη - επί πληρωμή - στάθμευση το Σχέδιο προτείνει: να επικαιροποιήσουν οι υπερτοπικοί δήμοι της Αττικής τις κυκλοφοριακές μελέτες που έχουν εκπονηθεί και να επανακαθοριστούν οι ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης, τις οποίες πρέπει να εγκρίνει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων. Παράλληλα, προτείνει την επαναφορά του μέτρου υπό αμιγές δημοτικό καθεστώς προκειμένου να ξεπεραστούν τα νομικά κωλύματα ελέγχου και επιβολής προστίμων...

Οι δήμοι που θα πρέπει άμεσα - σύμφωνα με το σχέδιο - να ξεκινήσουν τις διαδικασίες εφαρμογής του μέτρου, είναι οι εξής: Αθήνα, Πειραιάς, Γλυφάδα, Νέα Σμύρνη, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Κηφισιά, Περιστέρι, Αιγάλεω, Αχαρνές, Κορωπί, Ελευσίνα.

Η δημιουργία χώρων στάθμευσης σε σταθμούς μετεπιβίβασης από τα ΙΧ στα Μέσα Μεταφοράς, θα ξεκινήσει από το Πεντάγωνο, το Χολαργό, τον Νέο Κόσμο και την Πανόρμου. Το Σχέδιο αναφέρει ότι πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν οι σχετικές μελέτες. Παράλληλα, προτείνεται ο καθορισμός των χρήσεων γης, κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και μέτρων πολιτικής γης. Ολα αυτά απαιτούν αναπλάσεις στις συγκεκριμένες περιοχές που και εδώ προτείνεται το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης. Εταιρίες, δηλαδή που θα αναλάβουν τα έργα και θα εκμεταλλεύονται τους χώρους στάθμευσης για πολλά χρόνια, εισπράττοντας το σχετικό αντίτιμο για τη στάθμευση.

Μάλιστα, το Σχέδιο αναφέρεται και σε Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα πρέπει να υπογραφεί άμεσα από τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Εθνικής Οικονομίας, για να επιδοτηθούν οι ιδιώτες που θα κατασκευάσουν τους σταθμούς αυτοκινήτων...

Λεωφορεία αντίθετης ροής

Την εκπόνηση ειδικής συγκοινωνιακής μελέτης για τα μέτρα και τη λειτουργία των Δημοσίων Αστικών συγκοινωνιών στη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, προβλέπει το Σχέδιο Δράσης, που επισημαίνει την ανάγκη ανάληψης από τον ΟΑΣΑ πρωταρχικού ρόλου στην οριστικοποίηση του "Μάστερ Πλαν" για τις Δημόσιες Συγκοινωνίες. Η Συντονιστική ομάδα για την οριστικοποίηση του "Μάστερ Πλαν" θα συγκροτηθεί από το υπουργείο Μεταφορών, το ΥΠΕΧΩΔΕ, την εταιρία "Αττικό Μετρό", τον ΟΑΣΑ και τον Οργανισμό Αθήνας.

Ανάμεσα στις προβλέψεις συμπεριλαμβάνεται η επέκταση των λεωφορειολωρίδων στις οδούς Βουλιαγμένης και Ηλιουπόλεως καθώς και οι λωρίδες αντίθετης ροής σε βασικές κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας, όπως η Πανεπιστημίου, η Αμαλίας και η Σίνα. Τέλος, η υπογειοποίηση γραμμών του ΟΣΕ στον αστικό ιστό, είναι μέσα στις προβλέψεις του Σχεδίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ