Τρίτη 31 Αυγούστου 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΤΑ
Εκχωρούνται στους Γάλλους οι κερδοφόρες ταχυμεταφορές

Στη γαλλική εταιρία "Chronopost",θυγατρική των Γαλλικών Ταχυδρομείων, προτίθεται να παραδώσει η διοίκηση των ΕΛΤΑ τον κερδοφόρο κλάδο των ταχυμεταφορών. Σύμφωνα με απόφαση του ΔΣ του Οργανισμού, από το Γενάρη του επόμενου έτους, οι ταχυμεταφορές του, ("Πόρτα - Πόρτα" και "Expreess") μέσα από την ίδρυση μιας θυγατρικής εταιρίας, της οποίας το 50% θα αποκτήσει η γαλλική πλευρά, περνάνε στη θυγατρική των Γαλλικών Ταχυδρομείων. Μάλιστα, όπως ορίζει και το πρακτικό της συνάντησης μεταξύ των δύο πλευρών, που έγινε στις 22 Ιούλη, από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της η θυγατρική εταιρία των ταχυμεταφορών "θα αποτελεί καθ' ολοκληρία μέλος του δικτύου της "Chronopost International".Κατά συνέπεια θα εφαρμόζει αυστηρά την πολιτική του δικτύου...".

Η θυγατρική αυτή, με επωνυμία "Chronopost Hellas",στην αρχική της φάση θα ιδρυθεί από τα ΕΛΤΑ, τα οποία και θα της παραχωρήσουν όλες τις δραστηριότητες των ταχυμεταφορών καθώς και τα πάγια που συνδέονται με αυτές. Ταυτόχρονα, το εταιρικό κεφάλαιο θα ανοίξει σε ύψος 50% για λογαριασμό της "Chronopost", η οποία θα το αποκτήσει είτε με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, είτε με αγορά των μετοχών που θα κατέχουν τα ΕΛΤΑ, είτε σε συνδυασμό αυτών των δύο.

Η γαλλική πλευρά στη νέα αυτή εταιρία θα κατέχει τη θέση του γενικού διευθυντή και η θέση του προέδρου θα ανήκει στα ΕΛΤΑ. Η επιλογή των άλλων διευθυντών θα γίνεται από τον πρόεδρο αλλά ύστερα από πρόταση της γαλλικής πλευράς.

Με την απόφαση αυτή, το κομμάτι των ταχυμεταφορών που κατέχουν τα ΕΛΤΑ δίνεται δώρο στους Γάλλους, στους οποίους εξασφαλίζεται και η απρόσκοπτη διείσδυση στην ελληνική αγορά. Επιβεβαιώνονται έτσι τα σχέδια της κυβέρνησης για μετατροπή και των δημόσιων ταχυδρομείων σε πεδίο εκμετάλλευσης του ξένου και πολυεθνικού κεφαλαίου και ιδιαίτερα εκείνων των κομματιών που θεωρούνται κερδοφόρα αλλά και γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη. Ετσι ολοκληρώνεται η πολιτική υποβάθμισης και εγκατάλειψης του κλάδου των ταχυμεταφορών, που τα τελευταία χρόνια ακολούθησαν όλες οι διοικήσεις τωνΕΛΤΑ και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός, πως ενώ τα ΕΛΤΑ πρώτα εγκαινίασαν, εδώ και 15 χρόνια, αυτή την υπηρεσία στην Ελλάδα, εντούτοις σήμερα κατέχουν μόνο το 10% της αγοράς, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις των εργαζομένων στην υπηρεσία για ενίσχυση σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή.

Σήμερα η υπηρεσία, αν και κερδοφόρα, λειτουργεί με 30 περίπου άτομα λιγότερα σε σχέση με τον όγκο δουλιάς. Οπως μάλιστα υπογραμμίζουν συνδικαλιστές, τα ΕΛΤΑ διαθέτουν εκείνες τις δυνατότητες (δίκτυο, εμπειρία, φήμη) που αν υπήρχε η πολιτική βούληση θα μπορούσαν να πραγματοποιήσουν ένα μεγάλο άλμα στον κλάδο των ταχυμεταφορών. Στην πραγματικότητα, τα ΕΛΤΑ έχουν δουλιά και δεν μπορούν να την καλύψουν. Αυτές όμως τις δυνατότητες, που δε θέλησαν να αξιοποιήσουν οι διοικήσεις των ΕΛΤΑ, σπεύδει να εκμεταλλευτεί η γαλλική "Chronopost".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ