Παρασκευή 3 Σεπτέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
Ακρωτηριάζεται το δίκτυο

Στο μεγάλο κεφάλαιο το "φιλέτο"

Ακρωτηριάζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ και μεγάλα τμήματα της επικράτειας, στον τομέα της σιδηροδρομικής υποδομής, δεν έχουν να περιμένουν τίποτα ούτε από το Γ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης. Αντίθετα, έχουν να περιμένουν πολλά τα ιδιωτικά συμφέροντα, τα οποία, μέσα από το σχήμα της "συγχρηματοδότησης" κάποιων έργων, θα βάλουν στο χέρι τα πιο κερδοφόρα τμήματα και υπηρεσίες του ΟΣΕ. Αυτό προκύπτει από τη χτεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, την πρώτη, μετά την εγκατάσταση των υπηρεσιών του υπουργείου στο νέο κτίριο στον Παπάγο.

Αν και ο υπουργός Τ. Μαντέλης εμφανίστηκε ευχαριστημένος από το ποσό του 1,42 τρισεκατομμυρίου, που αναλογεί συνολικά στο υπουργείο του, από το Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, εντούτοις παραδέχτηκε ότι τα κεφάλαια που αναλογούν στον ΟΣΕ, δεν αρκούν για τον εκσυγχρονισμό όλου του δικτύου. Σημειώνεται ότι το ποσό του 1,37 τρισ. αντιστοιχούν στις συγκοινωνίες και τα υπόλοιπα 150 δισεκατομμύρια στις επικοινωνίες. Ετσι, οι επενδύσεις θα περιοριστούν στο τμήμα Κόρινθος - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη, ενώ ο προαστιακός σιδηρόδρομος Μενίδι - Σπάτα και Μενίδι - Πειραιάς, καθώς και οι εμπορευματικοί σταθμοί, θα περάσουν στην εκμετάλλευση ιδιωτών. Για τον προαστιακό, αναμένεται ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα γίνει η επιλογή χρηματοοικονομικού συμβούλου, που θα αναλάβει να προχωρήσει τα σχέδια της ιδιωτικοποίησης.

Στην ίδια λογική, αντιμετωπίζει η πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ και τα σχέδια για το τραμ, για το οποίο το Πολυτεχνείο έχει εκπονήσει σχετική μελέτη. Μάλιστα, το ΥΜΕ σχεδιάζει ότι η συμμετοχή των ιδιωτών στη χρηματοδότηση και εκμετάλλευση του έργου θα φτάνει το 60% - 65% Γίνεται φανερό, λοιπόν, πως όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος), όταν ολοκληρωθούν, θα βρίσκονται στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου και εκατομμύρια επιβάτες θα είναι όμηροι στις κερδοσκοπικές επιδιώξεις τους.

Ηδη στις αποφάσεις της κυβέρνησης, αντέδρασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), η οποία, με ανακοίνωσή της, υπογραμμίζει "ότι ο σιδηρόδρομος καταδικάζεται να μείνει πάλι ο φτωχός συγγενής των μεταφορών και διαπιστώνει με πικρία ότι ούτε μέσα και από αυτό το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης θα μπορέσει να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Γίνεται σε όλους κατανοητό πόσο ελλιπές θα είναι το σιδηροδρομικό δίκτυο μετά το 2006, αφού αφήνει απέξω τμήματα της Πελοποννήσου και της Δυτικής Μακεδονίας". Οι σιδηροδρομικοί απαιτούν τη διάθεση συμπληρωματικών κονδυλίων, που θα καταστήσουν το σιδηρόδρομο ελκυστικό και χρήσιμο στον πολίτη και στην Εθνική Οικονομία.

Ερώτηση ΚΚΕ

Εντονη ανησυχία, όμως, επικρατεί και στους κατοίκους της Θεσσαλίας που διαπιστώνουν ότι ο οδικός και σιδηροδρομικός άξονας Βόλου - Ηγουμενίτσας, βρίσκεται εκτός των έργων εθνικού επιπέδου.

Με ερώτησή τους οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής,Αχιλλέας Καταρτζής και Βαγγέλης Μπούτας,μεταφέρουν στη Βουλή το πάγιο αίτημα των κατοίκων και φορέων της Θεσσαλίας για την κατασκευή του οδικού και σιδηροδρομικού άξονα. Οι βουλευτές του Κόμματος απευθυνόμενοι στους υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών και ΠΕΧΩΔΕ, χαρακτηρίζουν το έργο κορυφαία προτεραιότητα για την περιοχή, αφού "αποτελεί και ανήκει στο βασικό διαπεριφερειακό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με καίρια σημασία για τη Μαγνησία και το λιμάνι του Βόλου, αλλά και ευρύτερα για τη Θεσσαλία και την υπόλοιποι Κεντρική Ελλάδα".

Οι ερωτώντες ζητούν να μάθουν τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες ολόκληρου του έργου και να καταστεί ώριμο για χρηματοδότηση από το 3ο ΚΠΣ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ