«Οχι» στον εξαναγκασμό για επιλογή ζωής από τα 15 ή 16. Ενιαία δωδεκάχρονη γενική εκπαίδευση για όλους, χωρίς διακρίσεις με ενιαίο πρόγραμμα, ενιαίο - δωρεάν βιβλίο, ενιαία - σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με ενιαία εργασιακά δικαιώματα.
Ακύρωση κάθε μέτρου διαφοροποίησης των σχολικών προγραμμάτων και των σχολείων (ευέλικτη ζώνη - ευρωπαϊκά προγράμματα, αξιολόγηση) με σκοπό τη διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων στη μόρφωση.
Λέμε «όχι» στην «αποκέντρωση» της ευθύνης για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης στη σχολική κοινότητα και την ΤΑ, που θα ανοίξει τις πόρτες των σχολείων στις επιχειρήσεις και θα τα διαχωρίσει σε λίγα «εκλεκτά» και πάμπολλα υποβαθμισμένα.
Eurokinissi |
Διεκδικούμε ένα σχολείο που να κερδίζει τους μαθητές και αντί να τους παγιδεύει να δίνει διέξοδο στη δημιουργικότητά τους και πραγματικά εφόδια για τη ζωή.
Να αποσυρθούν τα νέα αντιδραστικά βιβλία και προγράμματα στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια που σχεδιάστηκαν από το ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώθηκαν από τη ΝΔ. Αποτελούν μια σφοδρή επίθεση αποδιοργάνωσης και ελέγχου της σκέψης των μαθητών. Είναι αντιπαιδαγωγικά και αντιεπιστημονικά. Υποβαθμίζουν δραστικά τη διδασκαλία της γλώσσας. Δε διδάσκουν ούτε τα πιο σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Είναι βιβλία προπαγάνδας υπέρ της ανταγωνιστικότητας, της επιχειρηματικότητας.
Οι συνοδευτικές εργασίες και οι ομαδικές δραστηριότητες πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του κανονικού προγράμματος των μαθημάτων γενικής παιδείας, να έχουν ουσιαστική συνοχή και σύνδεση με το αντικείμενό τους, για να βοηθούν και αυτές το μαθητή να διαμορφώνει κριτήριο και σφαιρική αντίληψη για την πραγματικότητα, να αναπτύσσει την αυτενέργεια και τη δημιουργικότητά του.
Βιβλία και προγράμματα σύγχρονα, κατανοητά και επικεντρωμένα στα θεμελιακά και διαχρονικά καταξιωμένα στοιχεία της γνώσης, τις βασικές αρχές και τους νόμους που κυβερνούν τη φύση και την κοινωνία, μέσα από την αλληλοσύνδεσή τους, προϋπόθεση για να αισθάνεται ο νέος άνθρωπος αυτοπεποίθηση στη δυνατότητά του να γνωρίζει την αλήθεια και να ερμηνεύει τον κόσμο. Προγράμματα απαλλαγμένα από ανούσια, επιφανειακά και εκχυδαϊσμένα αντικείμενα, ώστε να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας μαθημάτων γενικής παιδείας και να δίνουν συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή. Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα, που να μην αποκρύπτουν ή να διαστρεβλώνουν την αλήθεια για τη ζωή και να μην καταναγκάζουν σε μονομερή τρόπο σκέψης και έκφρασης.