Κυριακή 21 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Ολόπλευρη μόρφωση για όλους με ριζική αλλαγή στο περιεχόμενο του σχολείου
Οι θέσεις - πλαίσιο πάλης του ΚΚΕ είναι:

Αντιπαλεύουμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική της ΕΕ, της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών νόμων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ που έχουν στόχο την αναπαραγωγή νέου εργατικού δυναμικού διασπασμένου κι ευάλωτου, για την αποδοτικότητά του στις νέες σκληρότερες συνθήκες καπιταλιστικής εκμετάλλευσης.

Ολόπλευρη γενική μόρφωση για όλους τους νέους έως την ηλικία των 18 χρόνων, που ο άνθρωπος ενηλικιώνεται ψυχικά, πνευματικά, κοινωνικά και σωματικά, μέσα από το Ενιαίο Δωδεκάχρονο σχολείο βασικής μόρφωσης, συνέχεια δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής.

«Οχι» στον εξαναγκασμό για επιλογή ζωής από τα 15 ή 16. Ενιαία δωδεκάχρονη γενική εκπαίδευση για όλους, χωρίς διακρίσεις με ενιαίο πρόγραμμα, ενιαίο - δωρεάν βιβλίο, ενιαία - σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, ενιαία διοίκηση και λειτουργία, μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό με ενιαία εργασιακά δικαιώματα.

Ακύρωση κάθε μέτρου διαφοροποίησης των σχολικών προγραμμάτων και των σχολείων (ευέλικτη ζώνη - ευρωπαϊκά προγράμματα, αξιολόγηση) με σκοπό τη διεύρυνση των ταξικών ανισοτήτων στη μόρφωση.

Λέμε «όχι» στην «αποκέντρωση» της ευθύνης για τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης στη σχολική κοινότητα και την ΤΑ, που θα ανοίξει τις πόρτες των σχολείων στις επιχειρήσεις και θα τα διαχωρίσει σε λίγα «εκλεκτά» και πάμπολλα υποβαθμισμένα.


Eurokinissi

Κατάργηση του διπλού ανισότιμου σχολικού δικτύου (Γενικό Λύκειο - Επαγγελματικό Λύκειο ή ΕΠΑΣ), που χωρίζει τους μαθητές σε ικανούς και ανίκανους να «πάρουν τα γράμματα». Είμαστε αντίθετοι στο διαχωρισμό του Λυκείου σε δύο κατηγορίες, όπου η μία είναι υποδεέστερη από την άλλη, αντίθετοι και στην ψευτοκατάρτιση των ΕΠΑΣ. Ούτε σχολείο - φροντιστήριο, ούτε σχολείο - προγυμναστήριο κατάρτισης και υποαπασχόλησης. Πρώτα μόρφωση, μετά επαγγελματική ειδίκευση. Επαγγελματική εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν πάνω στο υπόβαθρο μιας ουσιαστικής και στέρεης γενικής μόρφωσης, κοινής για όλους. Είναι αυτονόητο ότι μέχρι την κατάργηση του διπλού ταξικού κυκλώματος δε θα πάψουμε να ασχολούμαστε με τα προβλήματα των παιδιών του τεχνικοεπαγγελματικού σκέλους, απαιτώντας να έχουν εκπαιδευτικούς, σύγχρονα βιβλία και αναλυτικά προγράμματα, εργαστήρια και επαρκή εξοπλισμό και θα αγωνιζόμαστε ώστε τα επαγγελματικά σχολεία να μη μετατραπούν σε «μαθητοστάσια» αφημένα στο έλεος της τύχης τους.

Ριζική αλλαγή στο περιεχόμενο (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία) και στη λειτουργία του σχολείου. «Οχι» στη δραματική υποβάθμιση και υποκατάσταση της εκπαίδευσης από ασύνδετες πληροφορίες και μαθήσεις υποταγής.

Διεκδικούμε ένα σχολείο που να κερδίζει τους μαθητές και αντί να τους παγιδεύει να δίνει διέξοδο στη δημιουργικότητά τους και πραγματικά εφόδια για τη ζωή.


«Οχι» στον εμπειρισμό και την αποσπασματικότητα των ευέλικτων προγραμμάτων, τη σύγχυση από τις αφύσικες διασυνδέσεις των «διαθεματικών» εργασιών, που διαλύουν τη σκέψη με σκοπό τον έλεγχο της συνείδησης των μαθητών.

Να αποσυρθούν τα νέα αντιδραστικά βιβλία και προγράμματα στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια που σχεδιάστηκαν από το ΠΑΣΟΚ και ολοκληρώθηκαν από τη ΝΔ. Αποτελούν μια σφοδρή επίθεση αποδιοργάνωσης και ελέγχου της σκέψης των μαθητών. Είναι αντιπαιδαγωγικά και αντιεπιστημονικά. Υποβαθμίζουν δραστικά τη διδασκαλία της γλώσσας. Δε διδάσκουν ούτε τα πιο σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Είναι βιβλία προπαγάνδας υπέρ της ανταγωνιστικότητας, της επιχειρηματικότητας.

Οι συνοδευτικές εργασίες και οι ομαδικές δραστηριότητες πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του κανονικού προγράμματος των μαθημάτων γενικής παιδείας, να έχουν ουσιαστική συνοχή και σύνδεση με το αντικείμενό τους, για να βοηθούν και αυτές το μαθητή να διαμορφώνει κριτήριο και σφαιρική αντίληψη για την πραγματικότητα, να αναπτύσσει την αυτενέργεια και τη δημιουργικότητά του.

Βιβλία και προγράμματα σύγχρονα, κατανοητά και επικεντρωμένα στα θεμελιακά και διαχρονικά καταξιωμένα στοιχεία της γνώσης, τις βασικές αρχές και τους νόμους που κυβερνούν τη φύση και την κοινωνία, μέσα από την αλληλοσύνδεσή τους, προϋπόθεση για να αισθάνεται ο νέος άνθρωπος αυτοπεποίθηση στη δυνατότητά του να γνωρίζει την αλήθεια και να ερμηνεύει τον κόσμο. Προγράμματα απαλλαγμένα από ανούσια, επιφανειακά και εκχυδαϊσμένα αντικείμενα, ώστε να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας μαθημάτων γενικής παιδείας και να δίνουν συγκροτημένη εικόνα για τη ζωή. Βιβλία επιστημονικά και παιδαγωγικά επεξεργασμένα, που να μην αποκρύπτουν ή να διαστρεβλώνουν την αλήθεια για τη ζωή και να μην καταναγκάζουν σε μονομερή τρόπο σκέψης και έκφρασης.


Σχολείο που να οργανώνει όχι μόνο τη γνώση αλλά και την κοινωνική ζωή των μαθητών, να διαμορφώνει σταθερές προσωπικότητες, ανθρώπους με χαρακτήρα και άλλες αξίες, συλλογικές και κοινωνικές, έτσι ώστε να μπορούν να ρυθμίζουν οι ίδιοι τη ζωή τους.


ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Η λαϊκή ανάγκη για ολόπλευρη μόρφωση και πώς μπορεί να ικανοποιηθεί (2013-08-24 00:00:00.0)
Για τους ηθοποιούς και τους θεατρολόγους που εργάζονται στην εκπαίδευση (2012-01-28 00:00:00.0)
Αντιλαϊκή ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και στάχτη στα μάτια... (2006-11-25 00:00:00.0)
Συλλαλητήριο την ερχόμενη Τρίτη (2000-12-15 00:00:00.0)
Τι ζητούν οι μαθητές (1998-11-25 00:00:00.0)
Ξανά στους δρόμους στις 26 Νοέμβρη (1998-11-17 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ