Πέμπτη 12 Απρίλη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ
«Αθώοι» και «φταίχτες»

Οταν το «Γιάκοβλεφ» πήρε μαζί του πάνω από 70 ανθρώπους, δήλωσαν «αθώοι». Εβγαλαν και πόρισμα για να το αποδείξουν. Μόνο που το αεροδρόμιο δεν είχε ραντάρ προσέγγισης...

*

Οταν ναυάγησε το «Δύστος» έσπευσαν να αθωώσουν την ΑΓΕΤ για το σαπάκι της που τράβηξε στον τάφο 20 ανθρώπους. Πέντε μέρες αργότερα, ο Σουμάκης, υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας τότε, υπέγραψε απόφαση που έδινε άδεια στα πλοία της εταιρείας να σαλπάρουν με μειωμένη σύνθεση του πληρώματος...

*

Το «Αϊρον Αντώνης» πήρε στον πάτο 24 ανθρώπους, στον Ατλαντικό, το '94. Του είχαν δώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από τον «Ελληνικό Νηογνώμονα». Ο γαλλικός Νηογνώμονας το είχε βγάλει άχρηστο, αλλά εκείνοι το έκριναν αξιόπλοο! Μετά δήλωσαν αθώοι! Είναι ιδιωτικός, είπαν, ο «Νηογνώμονας» και συνεπώς τι φταίει το κράτος (τους) για τα πιστοποιητικά που δίνει! Ο εφοπλιστής και ο υπεύθυνος του «Νηογνώμονα», 4 χρόνια μετά, αν και κρίθηκαν ένοχοι, πλήρωσαν 500.000 δραχμές και αφέθηκαν ελεύθεροι...

*

Οταν έπεσαν η «Ρικομέξ» και τα άλλα κτίρια που καταπλάκωσαν 140 ψυχές, είπαν ότι θα αποδοθούν οι ευθύνες. Οκτώ χρόνια μετά, ακόμα να βρουν τους «χαμένους» φακέλους με τις πολεοδομικές παραβάσεις. Ετσι συμβαίνει με τους φακέλους που αφορούν βιομηχάνους και εργολάβους και εφοπλιστές...

*

Οι καμένοι άνθρωποι των πυρκαγιών του 2000 έφτασαν τους 12. Η λαμπαδιασμένη γη τα 2 εκατ. στρέμματα. Αλλά αυτοί δεν έφταιγαν! Ενα χρόνο αργότερα, το 2001, με την Αναθεώρηση του Συντάγματος προώθησαν τον αποχαρακτηρισμό των δασικών εκτάσεων ανά την επικράτεια. Ο αποχαρακτηρισμός επεκτείνεται και με τη νέα Αναθεώρηση...

*

Κάθε τόσο χάνεται μια ολόκληρη πόλη από τα αυτοκινητικά δυστυχήματα. Πρώτη αιτία; Οι κακοτεχνίες στους δρόμους! Πόσοι εργολάβοι έχουν τιμωρηθεί; Κανένας. Ποτέ! Γιατί; Ρωτήστε τις «αθώες» κυβερνήσεις...

*

Οι 14 νεκροί της «Πετρόλα» ζητούν δικαίωση από το 1992. Ο Λάτσης 40 χρόνια πριν έλεγε στους κατοίκους της Ελευσίνας ότι «το καζάνι της "Πετρόλα" θα φτάσει και θα εγκατασταθεί μέσα στην πλατεία σας»! Ο μακαρίτης και οι επίγονοί του χαίρουν της εκτίμησης όλων των κυβερνώντων ως μεγάλοι ευεργέτες...

*

Στο κρεματόριο της Ναυπηγοεπισκευαστικής, στις οικοδομές, στα μεγάλα έργα τους, οι «σταυροί» είναι αμέτρητοι. Η «σφαγή» είναι ανείπωτη. Από το 1974 έχουν χάσει τη ζωή τους πάνω από 4.000 εργάτες στα λεγόμενα εργατικά «ατυχήματα», σε στεριά και θάλασσα. Οι βιομήχανοι, οι εργολάβοι, οι εφοπλιστές ξέρουν...

***

Οταν βυθίστηκε το «Σαμίνα», ο κ. Ρέππας, κυβερνητικός εκπρόσωπος τότε του ΠΑΣΟΚ, είχε δηλώσει (27/9/2000) ότι δεν μπορεί να εγείρεται κατηγορία κατά ενός υπουργού όταν κάποια υπηρεσία δεν κάνει καλά τη δουλιά της! Σωστά... Πού ακούστηκε να ζητάμε ευθύνες από εκείνους που διοικούν το κράτος!

Γι' αυτό άλλωστε υπάρχει το κράτος τους: Για να αθωώνει όλα τα εγκλήματα που γίνονται στο βωμό του κέρδους, από τους βιομηχάνους, τους εφοπλιστές, τους μεγαλόσχημους «φιλάνθρωπους».

Γιατί να είχε ευθύνη ο κ. Παπουτσής που το υπουργείο του έδωσε πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο «Σαμίνα»; Εδώ δεν είχε ευθύνη ο Σημίτης όταν παραδόθηκε ο Οτσαλάν... Ομοίως: Γιατί να έχει ευθύνη ο Κεφαλογιάννης ως εκπρόσωπος του κράτους τους για το ναυάγιο στη Σαντορίνη; Εδώ δεν έχει ευθύνη ο Τσιτουρίδης και η κυβέρνηση Καραμανλή για τα ομόλογα...

Συνεπώς: Με τόσα που γίνονται, κι αφού δε φταίει κανείς από τους διαχειριστές μας, είτε γαλάζιοι, είτε πράσινοι είναι αυτοί, τότε θα φταίνε οι άλλοι. Που τους ανέχονται. Και τους ψηφίζουν...


Γράφει:
ο Νίκος ΜΠΟΓΙΟΠΟΥΛΟΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ