Motion Team |
Με βάση το σεισμικό σενάριο για έναν σεισμό σχεδιασμού 475 χρόνων όπως προβλέπει ο κανονισμός, οι επιστήμονες εκτιμούν ότι οι ζημιές και οι καταρρεύσεις θα επικεντρωθούν περισσότερο στις περιοχές προς την Τούμπα και το Κέντρο της πόλης. Ο μεγάλος άγνωστος μελετητικά παραμένουν οι περιοχές εκτός σχεδίου πόλης και αυθαίρετης δόμησης.
Με βάση το παραπάνω σεισμικό σενάριο, από έναν σεισμό μεγάλου μεγέθους στη Θεσσαλονίκη, το 10% των κτιρίων θα καταρρεύσουν ή θα πάθουν ανεπανόρθωτες ζημιές, το 42% θα κατηγοριοποιηθούν σαν «κίτρινα» (σ.σ. επισκευάσιμα) και το 48% ως «πράσινα», δηλαδή θα συμπεριφερθούν καλά.
Εχει εκτιμηθεί επίσης ποιοι δρόμοι θα μείνουν ανοιχτοί και ποιοι οφείλουν να μείνουν ανοιχτοί, αντίστοιχα για τα στρατηγικά κτίρια (διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου), νοσοκομεία κλπ. Με βάση αυτό το σενάριο θεωρείται κρίσιμο να ενισχυθούν οι γέφυρες στο οδικό δίκτυο που οδηγούν προς την Εδεσσα, προς το αεροδρόμιο, προς την εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Αθηνών. Οι ζημιές που θα εκδηλωθούν στο δίκτυο ύδρευσης συγκεντρώνονται στην παραλιακή ζώνη, στο δίκτυο αποχέτευσης, στα αντλιοστάσια και κυρίως στα σημεία εξόδου των αγωγών προς τον Βιολογικό καθαρισμό. Βλάβες αναμένονται και στο Λιμάνι κυρίως στις παλιές προβλήτες.
Αν το κράτος αναλάβει και θέσει σε εφαρμογή μέτρα αποκατάστασης και βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης, τα ποσοστά καταρρεύσεων και βλαβών θα μειωθούν σημαντικά. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο Κ. Πιτιλάκης, σημείωσε ότι το κόστος θα είναι μικρότερο από αυτό που θα κληθούμε να καταβάλουμε για την αποκατάσταση των καταστροφών μετά από τον σεισμό αν αφήσουμε την κατάσταση όπως έχει σήμερα. Αντίθετα, ξεκαθάρισε, ότι ο σχεδιασμός και η εκτέλεση έργων αποκατάστασης θα συμβάλλουν και στην προστασία της πόλης και του λαού της αλλά και στην ανάπτυξη, στη δημιουργία θέσεων εργασίας.