Associated Press |
Το 1987, το πλοίο είχε προσκρούσει στον ντόκο του λιμανιού της Ρόδου, με αποτέλεσμα να προκληθεί σοβαρή ζημιά στον άξονα της δεξιάς κύριας μηχανής και, συγκεκριμένα, στο «σύστημα του μεταβλητού βήματος της προπέλας». Για να αποκατασταθεί η ζημιά και να μειωθούν οι πολλοί κραδασμοί, μειώθηκε η περιφέρεια της δεξιάς προπέλας. Το ελάττωμα αυτό είχε ήδη θέσει θέμα ασφάλειας για το πλοίο. Ωστόσο, τόσο η τότε πλοιοκτήτρια εταιρία, όσο και η σημερινή MFD, δεν έδιναν φράγκο για να γίνουν εκτεταμένες επισκευές στο μηχανοστάσιο, για την αγορά ανταλλακτικών, ώστε τουλάχιστον αυτό να δουλεύει κανονικά. Αντίθετα, τα πληρώματα της μηχανής αναγκάζονταν να κάνουν διάφορες «πατέντες» για να ταξιδεύει το πλοίο!
Επιπλέον, αυτό το πρόβλημα του καραβιού, που οφείλει να γνωρίζει η Διεύθυνση Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων, δεν είχε αποτελέσει σημείο αναφοράς, ώστε να γίνονται εξονυχιστικοί έλεγχοι για την ασφάλειά του.
Ο ναυτεργάτης μας είπε χαρακτηριστικά: «Το "ΣΑΜΙΝΑ" σαν πλοίο ήταν καλοτάξιδο, αλλά σε ανοιχτή θάλασσα. Ομως, όταν φτάναμε στο λιμάνι, είχε σοβαρό πρόβλημα στους ελιγμούς, ενώ όταν είχε τον καιρό από το πλάι και μάλιστα από 6 μποφόρ και πάνω "άκουγε" δύσκολα. Ο καιρός το έκανε ό,τι ήθελε». Ο ίδιος είπε ακόμα ειδικά για το μηχανοστάσιο ότι από τότε που ήταν στο πλοίο μέχρι και - όπως είχε πληροφορηθεί - σήμερα δεν είχαν γίνει «αναγομώσεις στα έμβολά του», εργασία που αποτελεί θέμα ασφαλείας για το μηχανοστάσιο.