Τρίτη 29 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΚΚΕ
ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Ανάγκη να ληφθούν μέτρα για την απρόσκοπτη εκπαίδευσή τους

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τον υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα τα προβλήματα των αλλόγλωσσων μαθητών κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σπύρος Χαλβατζής, Λιάνα Κανέλλη, Λίλα Καφαντάρη, Γιώργος Μαυρίκος και Γιάννης Πρωτούλης. Στην Ερώτησή τους, πιο συγκεκριμένα, οι κομμουνιστές βουλευτές σημειώνουν:

«Με αφορμή τις εξελίξεις στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας, στο συγκρότημα της Γκράβας, με 72% αλλόγλωσσους μαθητές, όπου εφαρμόστηκε, μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος (ολυμπιακή παιδεία), η διδασκαλία της μητρικής γλώσσας σε παιδιά μεταναστών το 2007 και, μετά τη λήξη του προγράμματος, συνεχίστηκε η διδασκαλία με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών και γονιών, οι οποίοι πλήρωναν οι ίδιοι την εκπαιδευτικό που δίδασκε την αλβανική γλώσσα, επανέρχεται επιτακτικά το αίτημα μιας οργανωμένης, συμπληρωματικής και αντισταθμιστικής εκπαίδευσης για τους αλλόγλωσσους μαθητές. Είναι δεδομένο ότι, αν και υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για την εκπαίδευση παλιννοστούντων και αλλοδαπών μαθητών (Φ10/20/Γ1/708/7-9-1999), είναι τεράστια τα προβλήματα που δημιουργούνται από την έλλειψη κατάλληλα εκπαιδευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, προσαρμοσμένων αναλυτικών προγραμμάτων, συγγραμμάτων και εξοπλισμού/ υποδομής και, κυρίως, της απαραίτητης κρατικής χρηματοδότησης για τη στήριξη αυτών των δράσεων. Η εφαρμοζόμενη πολιτική στον τομέα αυτό εξωθεί εκπαιδευτικούς και γονείς στη λογική της ζητιανιάς κάποιου ευρωκονδυλίου, στην εθελοντική πρωτοβουλία που επαφίεται στην προσωπική ευαισθησία, μέσα από σεμιναριακού τύπου εκπαίδευση και μέσα από «ζώνες καινοτομίας». Απόρροια των παραπάνω είναι να μην υπάρχει μια ενιαία, οργανωμένη επιστημονική λογική διδακτικής παρέμβασης στους αλλοδαπούς μαθητές.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός αν θα πάρει μέτρα εξασφάλισης των απαραίτητων πιστώσεων και προσαρμογής του θεσμικού πλαισίου, ώστε η εκπαίδευση των αλλοδαπών μαθητών και η εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας και πολιτισμού να μην αποτελούν απλά «ανοιχτή δυνατότητα» ή αποτέλεσμα εθελοντικής εργασίας, αλλά να συγκροτούνται στη βάση μόνιμα διορισμένου εκπαιδευτικού προσωπικού, κατάλληλα εκπαιδευμένου, με τη διασφάλιση της απαραίτητης προσαρμογής του ωρολογίου σχολικού προγράμματος, με παροχή των κατάλληλων συγγραμμάτων δωρεάν και την πρόβλεψη της απαραίτητης υποδομής για την απρόσκοπτη και ολοκληρωμένη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κινητοποίηση την Τρίτη για να παρθούν μέτρα υγιεινής και ασφάλειας (2020-08-22 00:00:00.0)
Αλληλεγγύη στην πράξη και όχι μόνο στα λόγια (2016-09-30 00:00:00.0)
Να ανοίξουν τώρα όλες οι δομές Ειδικής Αγωγής με το απαραίτητο προσωπικό (2015-09-30 00:00:00.0)
Εξωραΐζουν στα μάτια των παιδιών τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ (2013-01-18 00:00:00.0)
ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ ΤΩΡΑ για την Ειδική Αγωγή (2012-09-20 00:00:00.0)
Τα πρότυπα σχολεία θα χρηματοδοτούνται από τους ειδικούς λογαριασμούς των πανεπιστημίων! (2011-03-25 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ