Πέμπτη 22 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ
Απαγορεύσεις στην πολιτική δράση για τη διακίνηση ιδεών

Αυτή τη μορφή πολιτικής δράσης έχει βάλει στο στόχαστρο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ
Αυτή τη μορφή πολιτικής δράσης έχει βάλει στο στόχαστρο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ
Ουσιαστική απαγόρευση της πολιτικής δράσης - μέσα από ένα «δρακόντειο» σύστημα περιορισμών, αλλά και νομικών αντιφάσεων ώστε να γίνεται δυνατή σε κάθε περίπτωση η κρατική παρέμβαση - εισάγει το νομοσχέδιο που κατέθεσε, στη Βουλή, προχτές το βράδυ η κυβέρνηση και αφορά τις εκλογικές δαπάνες συνδυασμών και υποψηφίων στις προσεχείς δημοτικές και περιφερειακές εκλογές.

Με αυτό εμφανίζεται για πρώτη φορά ρύθμιση που προβλέπει ότι απαγορεύεται η πολιτική δράση για τη διακίνηση ιδεών ενός εκλογικού συνδυασμού. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 5 του νομοσχεδίου αναφέρεται:

«Απαγορεύεται η διακίνηση κάθε μορφής ένθετων φυλλαδίων μέσω του Τύπου, καθώς και η διανομή τους εντός καταστημάτων δημοσίων υπηρεσιών και υπηρεσιών του ευρύτερου δημοσίου τομέα που βρίσκονται εντός της διοικητικής περιφέρειας της οικείας Περιφέρειας ή του οικείου Δήμου».

Επομένως, επιχειρούν να απαγορεύσουν τη διακίνηση ιδεών σε όλο το δημόσιο τομέα, σε επιχειρήσεις του δημόσιου τομέα (ΕΥΔΑΠ, ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ.) σε πανεπιστήμια, σχολεία, χώρους όπου δουλεύουν χιλιάδες εργαζόμενοι. Ταυτόχρονα, η δυνατότητα των εργαζομένων σε αυτούς τους χώρους να γνωρίσουν πολιτικά προγράμματα και απόψεις συνδυασμών και υποψηφίων τίθεται σε καταστολή. Περιοδείες, συζητήσεις, πολιτικές ζυμώσεις ή ακόμη και απλή διάθεση προεκλογικού υλικού απαγορεύεται στο Δημόσιο, λέει η κυβέρνηση. Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου «απαγορεύεται στους συνδυασμούς η ανάρτηση ή επικόλληση αεροπανό, πανό, αφισών, γιγαντοαφισών και κάθε άλλου είδους υλικού προβολής».

Μεταξύ άλλων, με το νομοσχέδιο:

1. Διατηρείται αλώβητο όλο το σύστημα ελέγχου και φακελώματος των πολιτικών φρονημάτων των πολιτών, αφού τους υποχρεώνει να καταθέτουν επωνύμως, μέσω τραπεζών, τις εισφορές τους σε συνδυασμούς και υποψηφίους. Η μόνη διαφορά που υπάρχει εδράζεται στο γεγονός ότι το προσχέδιο προέβλεπε ότι το 100% των εκλογικών δαπανών θα διακινούνται μέσω τραπέζης, ενώ το νομοσχέδιο ...κατεβάζει αυτή τη διακίνηση στο 95% των εν λόγω δαπανών.

Κατά τα άλλα, βάσει του νομοσχεδίου, ο εργαζόμενος που θέλει να ενισχύει οικονομικά ένα συνδυασμό θα πρέπει να το κάνει μέσω τραπέζης, η οποία για να δεχτεί την κατάθεση θα πρέπει να καταγράψει όλα τα στοιχεία του καταθέτη, αλλά και να έχει την έγκριση του υπευθύνου του συνδυασμού στο όνομα του οποίου θα είναι ο λογαριασμός.

Εφόσον γίνουν καταθέσεις χρημάτων για ενίσχυση συνδυασμών με αυτόν τον τρόπο, στο τέλος της προεκλογικής περιόδου, τόσο η τράπεζα όσο και οι κρατικές υπηρεσίες ελέγχου, μέσα από την κίνηση του τραπεζικού λογαριασμού θα έχουν πλήρη στοιχεία των καταθετών, άρα ένα φάκελο των συγκεκριμένων ανθρώπων από τον οποίο θα αποκαλύπτεται το πολιτικό τους φρόνημα, αφού η χρηματοδότηση αυτή είναι πολιτική πράξη και συνεπώς έκφραση πολιτικού φρονήματος.

Στην πράξη όμως - ακόμα κι αν δεν υπήρχε ζήτημα φακελώματος - το όλο σύστημα απαγορεύει τη λαϊκή χρηματοδότηση, αφού κανένας δεν πρόκειται να κάτσει με τις ώρες στην ουρά μιας τράπεζας και στη συνέχεια με τις ώρες στο ταμείο για να δώσει τα στοιχεία του, για να γίνουν τα τηλέφωνα στους υπευθύνους του συνδυασμού ώστε να γίνει αποδεκτή η κατάθεση και στο τέλος για να καταθέσει 5, 10, 20, 50, ακόμη και 100 ευρώ.

2. Θεσπίζεται, επιπλέον, φακέλωμα για τους πολίτες που συμμετέχουν σε εκδηλώσεις συνδυασμών, για τις οποίες πληρώνουν χρηματικό αντίτιμο (π.χ. συνεστιάσεις). Οι συνδυασμοί υποχρεούνται (κάτι που δεν προβλεπόταν στο προσχέδιο του νόμου) να διαθέτουν διπλότυπα εισιτήρια θεωρημένα από την εφορία, στα οποία θα αναγράφονται τα πλήρη στοιχεία των προσώπων στα οποία θα διατίθενται.

3. Αν και δε διατηρείται το αρχικό καθεστώς του προσχεδίου νόμου που προέβλεπε ρητή απαγόρευση στα κόμματα να χρηματοδοτούν έμμεσα ή άμεσα συνδυασμούς και υποψηφίους, μέσα από αντιφατικές διατάξεις, αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο να ισχύσει η προαναφερόμενη απαγόρευση. Στα άρθρα 1 και 2 του νομοσχεδίου που αναφέρονται στα έσοδα και στις δαπάνες των συνδυασμών και υποψηφίων, ως έσοδα ορίζονται οι εισφορές φυσικών προσώπων και μόνον αυτές. Δε γίνεται καμία αναφορά σε χρηματοδότηση από κόμματα.

4. Δίνεται η δυνατότητα στα κρατικά όργανα ελέγχου να κρατούν υπό ομηρία - με την απειλή κυρώσεων - πλήθος ανθρώπων. Για παράδειγμα απαγορεύεται στο ίδιο φυσικό πρόσωπο να χρηματοδοτήσει, στην προεκλογική περίοδο, με περισσότερα από 500 ευρώ έναν υποψήφιο και με περισσότερα από 2.000 ένα συνδυασμό. Στην περίπτωση που ο χρηματοδότης παραβιάσει αυτή τη διάταξη τιμωρείται με φυλάκιση ενός έτους και χρηματική ποινή από 20.000-50.000 ευρώ. Με το ίδιο χρηματικό πρόστιμο τιμωρούνται οι διαχειριστές, οι επικεφαλής και οι υποψήφιοι του συνδυασμού, τους οποίους αφορά η υπέρβαση των προαναφερόμενων ορίων χρηματοδότησης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προωθεί «φακέλωμα» του λαού στο όνομα της «διαφάνειας» (2014-08-01 00:00:00.0)
...και ο πραγματικός καημός τους (2010-07-20 00:00:00.0)
Να καταδικαστούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις (2010-07-13 00:00:00.0)
Εμποδίζουν το εκλέγεσθαι για τους λαϊκούς ανθρώπους (2010-07-08 00:00:00.0)
Ολοκληρωτική αντίδραση (2010-07-08 00:00:00.0)
«Μάσκα» διαφάνειας στη διαπλοκή (2002-01-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ