Τετάρτη 1 Σεπτέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ
«Χατζατζάρηδες» στα FM

Τούτες τις ημέρες οι ακροατές του ραδιοφώνου, ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς, υφίστανται έναν ακόμη βομβαρδισμό: Πρόκειται για τη διαφημιστική καμπάνια του πολυκαταστήματος «Τζάμπο».

Οι εμπνευστές της καμπάνιας σχεδίασαν τη διαφήμιση των εμπορευμάτων τους έχοντας για πρωταγωνιστές τον Μικρούτσικο (Αντρέα) και τον Καραγκιόζη.

Το «στόρι» της διαφήμισης, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει και ένα ...υψηλής αισθητικής ηχητικό «σκετς», το οποίο προτρέπει τους υποψήφιους πελάτες να σπεύσουν να καταναλώσουν βασιζόμενοι στο εξής «ηθικό» δίδαγμα:

Αντί να δίνεις στα φανάρια ένα ευρώ στους μετανάστες που σου καθαρίζουν τα τζάμια του αυτοκινήτου, καλύτερα όλη αυτή την «περιουσία» να την... επενδύσεις για να αγοράσεις σχολικά τετράδια και γομολάστιχες. Από τα «Τζάμπο», φυσικά...

*

Εν ολίγοις, στην Ελλάδα,

εδώ δηλαδή που όταν γίνεται κινητοποίηση υπέρ των απολυμένων από τα «Τζάμπο» αυτό συνιστά «τελεσθέν έγκλημα» (κατά την απόφαση κοτζάμ εισαγγελέα του Αρείου Πάγου!), έχουμε και το εξής σπουδαίο:

Η επαιτεία, η φτώχεια, η ανέχεια, η προσφυγιά και η πείνα, έφτασαν να αποτελούν ιδανικό ντεκόρ για να διαφημίζουν την πραμάτεια τους όσοι τρώνε με χρυσά κουτάλια!

*

Οτι για το εν λόγω διαφημιστικό «πρότζεκτ», επελέγη η αξιοποίηση (!) της δυστυχίας και της έσχατης ένδοιας, είναι η μια πλευρά της σαπίλας.

Η άλλη πλευρά είναι ότι οι διαμορφωτές των συγκεκριμένων καταναλωτικών (και ηθικών) προτύπων σφετερίζονται ως τελάλη τους τη φιγούρα του Καραγκιόζη! Εκείνου του λαϊκού ήρωα, δηλαδή, που, προδήλως, έχει πολύ περισσότερα κοινά με τους μετανάστες, παρά με τους πολυκαταστηματάρχες και τους διαφημιστές τους.

Προφανής η καπηλεία. Αλλά και χρήσιμη για την εξαγωγή συμπερασμάτων αφού, πέραν της παρακμής των σφετεριστών, επικυρώνει και τούτο:

Σε μια κοινωνία που είναι οικοδομημένη με τα υλικά του «Μπιγκ Μπράδερ», το να έχουν κάποιοι εξασφαλίσει «φράγκα», «μπίζνες», «κοινωνική επιφάνεια», «αναγνωρισιμότητα» κλπ., κλπ., είναι κάτι παντελώς άσχετο, τελικά, από το να είναι ή να μην είναι σκέτοι «Χατζατζάρηδες».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Μετανάστες σε τιμή ...ευκαιρίας διαφημίζει δικηγορική εταιρεία! (2024-01-17 00:00:00.0)
Η διαφήμιση είναι το αντίδοτο στην «υπερκατανάλωση»; (2007-03-10 00:00:00.0)
Πρόστιμα για τα.... παρατράγουδα (2002-12-04 00:00:00.0)
"Κούμπωμα" απέναντι στις διαφημίσεις (1997-04-30 00:00:00.0)
Κρύβουν διαφημίσεις για να μην πληρώνουν; (1997-04-19 00:00:00.0)
Από τις μικρές αγγελίες στις πολυεθνικές διαφημίσεις (1995-03-12 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ