Πέμπτη 18 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σε νέες περιπέτειες ή σε... «πανωπροίκια»

Μπροστά στο δίλημμα της αλλαγής προς το χειρότερο της ήδη αποικιοκρατικού τύπου σύμβασης ή της προκήρυξης νέου διαγωνισμού για το Μετρό Θεσσαλονίκης βρίσκεται η κυβέρνηση, μετά την εμπλοκή που σημειώνεται στην πορεία του έργου, εξαιτίας των οικονομικών απαιτήσεων των εργολάβων, αλλά και των όρων που θέτει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕτΕΠ), προκειμένου να το δανειοδοτήσει.

Την οριστική λύση του προβλήματος αναμένεται να δώσει σήμερα η συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής, ενώ για το ίδιο θέμα είχε συνεδριάσει προχτές η επιτροπή Μεγάλων Εργων στο ΥΠΕΧΩΔΕ και χτες υπήρξε συνάντηση του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη με τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προσανατολίζεται - συνυπολογίζοντας το πολιτικό κόστος - μάλλον σε δραστικές αλλαγές της σύμβασης παραχώρησης που είχε κυρωθεί από τη Βουλή την άνοιξη του 1999. Με τις αλλαγές αυτές αναμένεται να δοθούν «πανωπροίκια» γύρω στα 40 δισ. δρχ. στη γαλλικών συμφερόντων κοινοπραξία των εργολάβων «Μπουγίκ», αλλά και πρόσθετες χρηματοδοτικές εγγυήσεις που θα επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το ελληνικό Δημόσιο και κατά τη διάρκεια της 20χρονης λειτουργίας του έργου από τους κατασκευαστές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος του έργου ξεκίνησε πριν 8 χρόνια από τα 120 δισ. δρχ., τώρα έχει φτάσει - πριν δηλαδή καν αρχίσει να κατασκευάζεται - στα 220 δισ. δρχ. και αν προχωρήσει η κυβέρνηση στις αλλαγές αυτές θα κυμανθεί (σε σημερινές τιμές) γύρω στα 260 δισ. δρχ.! Σύμφωνα με τη σύμβαση του 1999, το Δημόσιο χρηματοδοτεί το έργο με 60 δισ. δρχ., η ΕτΕΠ το δανειοδοτεί με τουλάχιστον 102 δισ. δρχ. και τα υπόλοιπα θα προέλθουν από δάνεια εμπορικών τραπεζών. Οι εργολάβοι βάζουν μόνο 9 δισ. δρχ. και αναλαμβάνουν τη λειτουργία του έργου για 20 ολόκληρα χρόνια! Παράλληλα, το ελληνικό Δημόσιο έχει αναλάβει την υποχρέωση να επιδοτεί τη λειτουργία του με 12 δισ. δρχ. το χρόνο και, επιπλέον, να εγγυάται (πληρώνοντας τη διαφορά αν προκύψει) ετήσια επιβατική κίνηση 30 εκατομμυρίων ατόμων!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ