Τρίτη 3 Απρίλη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
«Χόχτιφ» το όνομα της δυσλειτουργίας
  • Είκοσι πτήσεις τη μέρα ακυρώνει η «Ολυμπιακή», για να διευκολυνθεί η «Χόχτιφ»
  • Μεγάλες ανατιμήσεις στις μεταφορές εμπορευμάτων, οι οποίες ακόμα... δε γίνονται
  • Παρέμβαση της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» Αερομεταφορών

Ταλαιπωρία, αναβολές και ακυρώσεις πτήσεων
Ταλαιπωρία, αναβολές και ακυρώσεις πτήσεων
Τα σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του ιδιωτικού και πανάκριβου αεροδρομίου Σπάτων ταλαιπώρησαν και χτες το επιβατικό κοινό, ενώ ο όμιλος εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), που είναι ο κύριος χρήστης του αεροδρομίου, υποχρεώνεται σε δραστική περικοπή των πτήσεων, μέχρι να λυθούν τα προβλήματα, άγνωστο πότε.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση διά των υπουργών Τύπου Δημ. Ρέππα και Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή, χαρακτηρίζει τα προβλήματα «παιδικές ασθένειες» και υπερηφανεύεται ότι κατάφερε «σταδιακά και αποφασιστικά μέσα σε δυόμισι 24ωρα να αποκαταστήσουμε μια ομαλή λειτουργία σε ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια και οπωσδήποτε το πιο σύγχρονο της Ευρώπης».

Η ΟΑ ανακοίνωσε ότι μέχρι τις 18 Απρίλη θα ακυρώνει καθημερινά 20 πτήσεις, προκειμένου να προσαρμοστεί στις υφιστάμενες συνθήκες λειτουργίας του νέου αεροδρομίου. Πρόκειται για τις πτήσεις 900 και 906 για Θεσσαλονίκη, 532 για Χανιά, 518 για Ηράκλειο, 806 για Γιάννενα, 736 για Κω, 550 για Σαντορίνη, 654 για Μύκονο, 756 για Σάμο και 239 για Ρώμη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η καθημερινή ζημιά της εταιρίας από τις ακυρώσεις των δρομολογίων της υπολογίζεται σε 80 - 90 εκατ. δρχ. Και βέβαια, ενώ η ζημιά του εθνικού αερομεταφορέα είναι δεδομένη, πέραν του πλήγματος που δέχεται για πολλοστή φορά η αξιοπιστία του, οι μόνοι που δε χάνουν ούτε δραχμή είναι οι Γερμανοί της «Χόχτιφ». Κι αυτό γιατί η αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν με την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προβλέπει ότι σε περίπτωση που δεν εξυπηρετείται συγκεκριμένος αριθμός πτήσεων και επιβατών, το ελληνικό δημόσιο θα καλύπτει οικονομικά τη διαφορά, ώστε σε καμιά περίπτωση να μην έχει απώλεια εσόδων η κατασκευάστρια κοινοπραξία!

Πάντως, μέχρι και χτες, τα σημαντικότερα προβλήματα στη λειτουργία του αεροδρομίου αφορούσαν: Το σύστημα διαχείρισης αποσκευών, το οποίο «έβγαινε» εκτός λειτουργίας κάποιες στιγμές. Το σύστημα ελέγχου εισιτηρίων (τσεκ ιν), που «σηκώνει» μόνο 20 - 25 μηχανήματα. Τη στάθμευση των αεροπλάνων της ΟΑ στην πίστα του αεροδρομίου. Οσον αφορά τα προβλήματα με τις αποσκευές, αυτά έχουν σχέση με τα μηχανήματα που αγόρασαν οι Γερμανοί. Συγκεκριμένα, αγόρασαν αυτά που είχαν τη χειρότερη αξιολόγηση από την ΥΠΑ, η οποία εισηγήθηκε στο υπουργείο Μεταφορών να χορηγήσει την άδεια λειτουργίας στο νέο αεροδρόμιο!

Κατά τα άλλα, ο Χρ. Βερελής, εγκαινιάζοντας χτες την επισκευαστική βάση της Αεροπλοΐας στο αεροδρόμιο Σπάτων, τη χαρακτήρισε «τεχνολογικό επίτευγμα», αλλά δεν προσδιόρισε πότε θα λειτουργήσει στο νέο αεροδρόμιο η Τεχνική Βάση της ΟΑ για τη βαριά συντήρηση αεροσκαφών. Κάτι που θα απαλλάξει την εταιρία από τις πρόσθετες δαπάνες μετακίνησης των αεροπλάνων από τα Σπάτα στο Ελληνικό, όπου παραμένει σήμερα η επισκευαστική βάση της εταιρίας.

Δε γίνονται αερομεταφορές

Στο μεταξύ χωρίς μεταφορές φορτίων λειτουργεί ακόμα και σήμερα το αεροδρόμιο, ενώ οι αεροπορικές εταιρίες αυξάνουν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευμάτων, λόγω του υψηλού ενοικίου που τους επιβάλει η «Χόχτιφ». Οπως σημειώνουν παράγοντες εταιριών μεταφορών, το 70% του τζίρου που κάνουν τα υποκαταστήματά τους στην Αθήνα, προέρχεται από αερομεταφορές και κατά συνέπεια κάθε δυσκολία στο αεροδρόμιο της Αθήνας, δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους μεταφορείς και στους πελάτες τους.

Οι ίδιοι παράγοντες θεωρούν ότι για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα Σπάτα, δεν ευθύνονται οι αεροπορικές εταιρίες, που αν δεν εξυπηρετούν, έχουν οικονομική ζημία. Σημειώνουν ότι το 90% των αεροπορικών εταιριών ειδοποίησε τις εταιρίες μεταφορών και διαμεταφορών ότι μέχρι τις 4 Απρίλη δε θα μπορούν να διαμετακομίσουν «general cargo» (γενικό φορτίο), πλην ορισμένων ειδικών περιπτώσεων όπως πτώματα!

Επιπλέον, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, εταιρίες όπως η ΟΑ, η «Μπρίτις Αιργουέις» κ.ά. δε μεταφέρουν φορτία προς την Αθήνα, πριν τις 4 Απρίλη, κατόπιν σχετικής ειδοποίησης της διοίκησης του νέου αεροδρομίου ότι δε θα μπορεί να τα διεκπεραιώσει.

Εκπρόσωποι των μεταφορέων υπογραμμίζουν ότι το αεροδρόμιο δεν ήταν έτοιμο να λειτουργήσει κι αυτό αποδείχτηκε στην πράξη. Συμπληρώνουν ότι θα περάσει πολύς καιρός μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση και εκφράζουν φόβους ότι πριν το Πάσχα, δε θα «πετάξουν» φορτία. Αλλωστε, μέχρι αύριο, όλες οι εταιρίες ή έστω οι περισσότερες, θα βρεθούν με συσσωρευμένο όγκο φορτίου να διεκπεραιώσουν. Τονίζουν ότι στα είδη που καθυστερούν να παραδοθούν συγκαταλέγονται και είδη θεωρούμενα ως πρώτης ανάγκης και προτεραιότητας, όπως ανταλλακτικά πλοίων.

Θίγουν και το ζήτημα αύξησης κόστους. Τα ενοίκια χώρων για γραφεία στο νέο αεροδρόμιο είναι πανάκριβα και αναφέρουν ότι ακόμα και μεγάλες εταιρίες μεταφορών και διαμεταφορών αναζητούν συνιδιοκτήτες για τα γραφεία που μισθώνουν στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», σε μια προσπάθεια να επιμερίσουν το κόστος.

Το χειρότερο; Λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας τους στα Σπάτα, οι αεροπορικές εταιρίες αυξάνουν τα ναύλα για τη μεταφορά φορτίων. Ηδη αναθεώρησαν τα παλιά - σε ισχύ μέχρι το Μάρτη - τιμολόγιά τους. Τα νέα λέγεται ότι είναι πολύ αυξημένα.

Η ΕΣΚ Μεταφορών

Με ανακοίνωσή της η «Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση» Αερομεταφορών (ΕΣΚ), τονίζει ότι τα αστεία επιχειρήματα περί «στοιχήματος», απλά ήταν για να κρύψουν την αντιλαϊκότητα της αποικιοκρατικής σύμβασης και τη σκανδαλώδη παραχώρηση δικαιωμάτων στη «Χόχτιφ». Ηδη οι επιβάτες έχουν την πρώτη γεύση από τις τσουχτερές αυξήσεις εισιτηρίων και τελών εξαιτίας των αυξημένων ενοικίων χρήσης. Οι απληροφόρητοι πολίτες - επισημαίνεται στην ανακοίνωση - θεωρούν υπεύθυνη τη δημόσια ΟΑ για το χαράτσωμα. Δε γνωρίζουν ότι πλήρωσαν πανάκριβα την κατασκευή του νέου αεροδρομίου και τώρα θα συνεχίσουν να χρυσοπληρώνουν για τη χρήση του στο διηνεκές εξαιτίας της αποικιοκρατικής σύμβασης.

Η ΕΣΚ τονίζει ότι η εσπευσμένη λειτουργία του αεροδρομίου εξυπηρετεί και άλλες σκοπιμότητες: Γίνεται προσπάθεια να φορτωθούν οι ευθύνες των λειτουργικών προβλημάτων στην ΟΑ και στους εργαζόμενους, προκειμένου να συνεχιστεί η κυβερνητική μεθόδευση απαξίωσης μέσω της δυσφήμισης και να διευκολυνθούν οι κυβερνητικοί χειρισμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ. Προσπαθούν να χειραγωγήσουν την κοινή γνώμη με το γνωστό τρόπο της παραπληροφόρησης, στο αυθαίρετο συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση αποτελεί λύση για τα προβλήματα που οι ίδιοι προκαλούν με την πολιτική τους. Προσπαθούν και πάλι να δημιουργήσουν τους γελοίους συνειρμούς ότι για την κακοδαιμονία της ΟΑ φταίνε το ότι η εταιρία είναι δημόσιας ιδιοκτησίας και οι «βολεμένοι» εργαζόμενοι σ' αυτή. Θέλουν να κρύψουν τις ευθύνες και τους στόχους της αντιλαϊκής πολιτικής τους. Απαξιώνουν συνειδητά και ξεδιάντροπα τις ΔΕΚΟ για να δικαιολογήσουν το ξεπούλημά τους στους καπιταλιστές που κερδοσκοπούν σε βάρος του κοινωνικού συνόλου (βλέπε τιμές προϊόντων και υπηρεσιών των επιχειρήσεων που ιδιωτικοποιήθηκαν, ΟΤΕ, διυλιστήρια κλπ.).

Καταλήγοντας, η ΕΣΚ τονίζει: «Εχουμε καθήκον απέναντι στον εαυτό μας και στο κοινωνικό σύνολο, να παλέψουμε στην κατεύθυνση δημιουργίας Εθνικού Δημόσιου Φορέα Μεταφορών στη λογική αλληλοσυμπλήρωσης, αποφυγής σπατάλης πόρων και αποτελεσματικότητας με την οργανωτική σύνδεση και αρμονική συνεργασία με τα υπόλοιπα δημόσια μέσα μεταφοράς. Για δημόσιο και όχι ιδιωτικό αεροδρόμιο, που καθιστά τις αερομεταφορές απλησίαστο αγαθό για τα λαϊκά στρώματα, εξαιτίας της μετακύλησης του αυξημένου κόστους ενοίκων στα εισιτήρια. Για γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές, για το λαό, υπηρεσίες μεταφοράς».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ