Οπως σημειώνεται στην Ερώτηση, «ευθύνες για την κατάσταση αυτή έχουν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις που διαχρονικά, μέσω των αρμόδιων Υπουργείων, δε δίνουν τα απαραίτητα κονδύλια και μεταφέρουν βασικές υποχρεώσεις του κράτους αλλού. Η αρμοδιότητα της μεταφοράς των μαθητών προς και από τα σχολεία, όπως και μια σειρά άλλες κεντρικές αρμοδιότητες του κράτους, με τον "Καλλικράτη" πέρασε στους ΟΤΑ, χωρίς όμως την αναγκαία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτές οι αλλαγές συνδέονται άμεσα με την εφαρμογή της αυτόνομης, ανταγωνιστικής σχολικής μονάδας, του "νέου" σχολείου της αγοράς, που σημαντικό μέρος των λειτουργιών του θα εναπόκειται στην ευθύνη της "τοπικής κοινωνίας". Στα πλαίσια, λοιπόν, της πλήρους αποκέντρωσης και της παραπέρα ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης εντάσσονται και οι εξελίξεις στο ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών», τονίζεται στην Ερώτηση, με την οποία ζητείται από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει τη δωρεάν μεταφορά όλων των μαθητών με ευθύνη του κράτους, να καταργηθεί ο χιλιομετρικός περιορισμός για την έκδοση πάσο δωρεάν μετακίνησης των μαθητών στην επαρχία με ΚΤΕΛ, να μετακινούνται οι μαθητές δωρεάν σε όλα τα αστικά Μέσα Μαζικής Μεταφοράς όλες τις ώρες της μέρας.
Επίσης, οι βουλευτές του ΚΚΕ καλούν την κυβέρνηση να τοποθετηθεί στην πρόταση των φορέων των γονιών για δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με κατάλληλα διαμορφωμένα και ασφαλή μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους μόνιμους οδηγούς και συνοδούς και απ' ευθείας κρατική χρηματοδότηση.