Τετάρτη 5 Φλεβάρη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Η ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών θυσία για τις μπίζνες των επιχειρηματικών ομίλων

Ψηφίζεται αύριο, Πέμπτη, στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «Ιδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ έρχεται να εξασφαλίσει νέες κερδοφόρες μπίζνες στους επιχειρηματικούς ομίλους σε βάρος της ανάγκης του λαού για φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς μεταφορές.

Οσον αφορά τα υδατοδρόμια η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ (2018), ο οποίος προέβλεπε την ιδιωτικοποίηση των υδατοδρομίων με την παράδοση της λειτουργίας στους ιδιώτες, ενώ για την υποδομή, δηλαδή τη δημιουργία υδατοδρομίων, προέβλεπε Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Με το νομοσχέδιο της ΝΔ προβλέπεται η υποδομή να αναλαμβάνεται αποκλειστικά από ιδιώτες. Παράλληλα, παρέχει επιπρόσθετες διευκολύνσεις στη δημιουργία και λειτουργία υδατοδρομίων, παραβλέποντας ζητήματα ασφάλειας, ενώ δίνει και τη δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων σε λίμνες, ακόμα και προστατευόμενες περιοχές...

Ομως, πέρα από τα άρθρα που αφορούν τα υδατοδρόμια, στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και άλλες αντιδραστικές διατάξεις, τις οποίες ανέδειξε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, όπως αυτές που αφορούν τα ΚΤΕΛ και φέρουν ατόφια τη σφραγίδα της εργοδοσίας, ενώ υποβαθμίζουν ραγδαία την ασφαλή μετακίνηση του επιβατικού κοινού.

Ενδεικτικά, το άρθρο 33 καταργεί τον σημερινό κανονισμό προσωπικού των ΚΤΕΛ, ο οποίος είναι άμεσα συνδεδεμένος με τη διασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών, αλλά και της οδικής ασφάλειας, καθώς προβλέπει τα χρονικά όρια εργασίας των εργαζομένων, ώστε να μην παραβιάζεται το 8ωρο. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι το άρθρο 35 προβλέπει να γίνεται χρήση της θέσης του συνοδηγού από επιβάτη, με την Δ. Μανωλάκου να αναδεικνύει τους κινδύνους σε περίπτωση ατυχήματος, τόσο για τον ίδιο τον συνοδηγό όσο και για τους επιβάτες, αφού φρακάρει την έξοδο κινδύνου. «Βλέπετε, λοιπόν, ότι μπρος στο κέρδος πόσες εκπτώσεις γίνονται στην ασφάλεια των επιβατών», ανέφερε η βουλευτής του ΚΚΕ.

Προβλέπεται ακόμα προσαύξηση της τιμής του εισιτηρίου κατά 5%, η οποία αφορά την «ανανέωση του στόλου». «Αντί να γίνονται πιο φθηνά τα εισιτήρια, γιατί λαϊκός κόσμος χρησιμοποιεί τα ΚΤΕΛ, τελικά οι επιβάτες επιδοτούν από πάνω την εργοδοσία», σημείωσε η Δ. Μανωλάκου και αναφέρθηκε στην 24ωρη πανελλαδική απεργία των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ που ήταν σε εξέλιξη.

Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ, η εισηγήτριά του, Θ. Πέρκα, ανέφερε όσον αφορά τα υδατοδρόμια ότι «εμείς κάναμε τα πρώτα βήματα ούτως ώστε να προχωρήσει αυτό το εγχείρημα» και γι' αυτό «συμφωνούμε στα περισσότερα άρθρα», ενώ χαρακτήρισε ...«προβληματικά» τα άρθρα για τα ΚΤΕΛ. Θετικά τοποθετήθηκε το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, ενώ σε μικροπαρατηρήσεις περιορίστηκε η κριτική και των άλλων αστικών κομμάτων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ