Παρασκευή 10 Απρίλη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
Το «μαρτύριο της σταγόνας» στους μαθητές της Γ' Λυκείου

Eurokinissi

Δυστυχώς, το «μαρτύριο της σταγόνας» για τους μαθητές της Γ' τάξης των Λυκείων (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Εσπερινών) της χώρας συνεχίζεται. Οι μαθητές δεν ξέρουν αν και πότε θα δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις, πράγμα λογικό διότι εξαρτάται από την πορεία εξάπλωσης του Covid-19 και τις αποφάσεις των ειδικών επιστημόνων. Οι μαθητές όμως δεν γνωρίζουν και τι πρέπει να διαβάσουν, και αυτό με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, το οποίο λειτουργεί σαν την Πυθία, δίνοντας χρησμούς και παίζοντας με τα νεύρα και τα συναισθήματα εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων (των μαθητών και των οικογενειών τους).

Τελευταία βλέπουμε πραγματικά το «θέατρο του παραλόγου» σε σχέση με το πολύ λεπτό αυτό θέμα.

Πριν από ελάχιστες μέρες (3 Απρίλη), η υπουργός Παιδείας δήλωσε σε τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας ότι «αν τα σχολεία ανοίξουν αρχές Μαΐου, τότε θα έχουμε μπροστά μας σχεδόν 2 μήνες μαθημάτων», με τις εξετάσεις να τοποθετούνται τέλη Ιούνη με μέσα Ιούλη. Ταυτόχρονα, βέβαια, δήλωσε πως «σε κάθε περίπτωση πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι ότι η παράταση της αναστολής λειτουργίας είναι πάνω στο τραπέζι». Αλήθεια, ποιος νοήμων άνθρωπος, με αυτά που ακούει κάθε απόγευμα στις 6, πιστεύει ότι τα σχολεία θα επαναλειτουργήσουν, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, σε 25 μέρες από σήμερα;

Από κοντά και οι διάφοροι μεγαλο-φροντιστηριάρχες (θα τους αναγνωρίσετε στα ΜΜΕ και στο διαδίκτυο ως «ερευνητές» ή «συγγραφείς») κατακλύζουν το μυαλό των παιδιών μας με άρθρα «ήξεις - αφήξεις», που πιο πολύ μπερδεύουν παρά προτείνουν κάτι. Καλά, αυτούς τους καταλαβαίνουμε, έχουν στόχο την προάσπιση των κερδών των μεγάλων φροντιστηρίων τους, με τους κακοπληρωμένους και ξεζουμισμένους συνάδελφους μας, τη διατήρηση του «brand name» των εταιρειών τους και τη διασφάλιση των υψηλών κερδών από τις πωλήσεις των περίφημων βοηθημάτων, τα οποία καλύπτουν την ύλη που δεν μπορεί να καλύψει το σχολικό βιβλίο (αυτή είναι άλλη μεγάλη κουβέντα).

Στις 6 Απρίλη, πάλι σε τηλεοπτικό σταθμό εθνικής εμβέλειας, γνωστός δημοσιογράφος ανέλυε το σχέδιο που είχε στα χέρια του από κύκλους του υπουργείου για το άνοιγμα των σχολείων και τη διεξαγωγή των εξετάσεων. Το «σχέδιο» αυτό προβλέπει, αν όλα πάνε καλά, άνοιγμα των σχολείων γύρω στις 18 Μάη, κλείσιμο για εξετάσεις γύρω στις 20 Ιούνη, ενδοσχολικές προαγωγικές εξετάσεις μέχρι τέλη Ιούνη και πανελλήνιες μέχρι μέσα Ιούλη. Την ίδια στιγμή, ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης στους διεθνείς οργανισμούς, καθηγητής Πολιτικής Υγείας Ηλίας Μόσιαλος, δήλωνε σε γνωστό ειδησεογραφικό portal ότι τα σχολεία δεν πρέπει να ανοίξουν κανονικά και ότι «αν αποφασιστεί άνοιγμα των σχολείων, αυτό θα πρέπει να γίνει για την τελευταία τάξη και με μοντέλο ζωνών διδασκαλίας, ώστε να μη γυρίσουν όλοι οι μαθητές».

Να δώσουν τέλος στην αγωνία των μαθητών

Νομίζουμε ότι είναι σαφές πως τον τελευταίο λόγο για το άνοιγμα των σχολείων έχουν οι επιστήμονες, με κριτήριο την προστασία της υγείας μαθητών, εκπαιδευτικών και άλλων εργαζομένων στα σχολεία. Ανεξάρτητα από τις τελικές αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων, το υπουργείο Παιδείας μπορεί και οφείλει να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να δώσει ένα τέλος στην αγωνία και την ανασφάλεια των μαθητών μας.

Η υπομονή όλων μας έχει εξαντληθεί. Απευθυνόμαστε στην κα υπουργό και θέτουμε ερωτήματα που ζητούν επίμονα και επιτακτικά απαντήσεις:

  • Εχετε κατανοήσει ότι το βασικό κοινό στο οποίο απευθύνεστε όταν κάνετε δηλώσεις είναι παιδιά και έφηβοι, που ζουν πρωτόγνωρες συνθήκες εγκλεισμού;
  • Μπορείτε να μας υποδείξετε έναν παιδαγωγικό λόγο για τη διεξαγωγή ενδοσχολικών προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στην παρούσα συγκυρία (σημειωτέον, θα πραγματοποιηθούν σε αίθουσες που θα «βράζουν» λόγω καλοκαιριού και θα συνωστίζονται έως και 27 μαθητές, σύμφωνα με τα ανώτατα όρια που έχετε θεσπίσει παρέα με όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις);
  • Ακόμη και στο απευκταίο σενάριο της διεξαγωγής των εξετάσεων το Σεπτέμβρη, τι προτίθεστε να κάνετε; Θα ανοίξετε τα σχολεία Δεκαπενταύγουστο, με μέση θερμοκρασία άνω των 35 βαθμών, για να «βγει» η ύλη;

Προφανώς τα παραπάνω ερωτήματα έχουν ρητορικό χαρακτήρα, διότι δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε ότι μορφωμένοι άνθρωποι σε τέτοιες θέσεις ευθύνης δεν τα έχετε σκεφτεί όλα αυτά πολύ νωρίτερα από μας.

Να ενισχυθούν οι μαθητές της Γ' Λυκείου με όλους τους τρόπους

Γνωρίζοντας σε κάποιο βαθμό την ψυχολογία των μαθητών μας και τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν σε πολλά σχολεία (κρύο το χειμώνα, ζέστη το καλοκαίρι, στρίμωγμα μαθητών και άλλα πολλά που όλοι γνωρίζουν), θέλουμε να καταθέσουμε κάποιες προτάσεις:

  • Να γίνει αναπροσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση.
  • Να εξασφαλιστούν τώρα όλα τα απαραίτητα μέσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ώστε να συμμετέχουν ισότιμα όλα τα παιδιά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε με το που ανοίξουν τα σχολεία να ενισχυθούν οι μαθητές της Γ' Λυκείου με όλους τους τρόπους (π.χ. ενισχυτική και πρόσθετη διδακτική στήριξη για τους μαθητές που έχουν ανάγκη) και να μπορέσουν να δώσουν εξετάσεις σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
  • Να μη διεξαχθούν φέτος ενδοσχολικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις και να μετρήσουν οι βαθμοί των δύο τετραμήνων.
  • Να υπάρξει μέριμνα για την αποσυμφόρηση των αιθουσών όπου θα δοθούν οι πανελλήνιες εξετάσεις με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως άπλωμα της περιόδου διεξαγωγής και μείωση του αριθμού των μαθητών ανά αίθουσα.
  • Επίσπευση των διαδικασιών έναρξης της εξέτασης, ίσως και με μεταφορά της ώρας λίγο νωρίτερα. Αν οι εξετάσεις γίνουν τέλη Ιούνη ή αρχές με μέσα Ιούλη, μπορεί να αντιμετωπίσουμε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, άρα η εξέταση θα πρέπει να αρχίζει όσο το δυνατόν πιο νωρίς, ώστε να επωφεληθούν οι μαθητές από την πρωινή δροσιά.
  • Να αποκλείσει η κυβέρνηση με καθαρό τρόπο το ενδεχόμενο μεταφοράς των πανελλαδικών εξετάσεων το Σεπτέμβρη.

ΥΓ: Εχουμε ακούσει πολλά ως εκπαιδευτικοί τις τελευταίες μέρες από τα διάφορα παπαγαλάκια. Από το ότι δεν θέλουμε να δουλέψουμε και πρέπει να μας διώξουν, μέχρι το ότι είμαστε «ψηφιακά αναλφάβητοι». Πολύ κρίμα γι' αυτούς που τους διαψεύσαμε και σταθήκαμε στους μαθητές μας με κάθε πρόσφορο μέσο και κυρίως μέσω της τηλεματικής τεχνολογίας (που φυσικά δεν είναι διαθέσιμη για όλους τους μαθητές μας). Και επειδή είμαστε έτοιμοι να ακούσουμε και άλλα, όπως ότι δεν θέλουμε να δουλέψουμε τον Ιούλη, έχουμε να πούμε τούτο: Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε οι μαθητές μας, της Γ' τάξης, να δώσουν εξετάσεις όσο πιο σύντομα γίνεται και να τελειώσει αυτό το μαρτύριο. Και θα το κάνουμε μόνο για τους μαθητές μας, για κανένα υπουργείο και για καμία κυβέρνηση, που έχει διαλύσει και συνεχίζει να διαλύει το δημόσιο σχολείο. Απαραίτητη προϋπόθεση όμως γι' αυτό είναι το υπουργείο Παιδείας να αναλάβει επιτέλους τις ευθύνες του και να πράξει τα δέοντα σχετικά με την ύλη και την πιθανή επαναλειτουργία των σχολείων.


Ηλίας ΚΟΥΤΣΗΣ
Εκπαιδευτικός, εκλεγμένος με την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ