Παρασκευή 21 Μάη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ενταση της αντιλαϊκής επίθεσης για να «ταξιδεύουν» όλο και πιο ψηλά τα κέρδη των ομίλων

Σχόλιο για τις δηλώσεις του πρωθυπουργού στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»

Τα όσα δήλωσε ο πρωθυπουργός μιλώντας στη φιέστα που στήθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Τετάρτη 19/5, για την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, διαχείρισης «Fraport Greece», σχολιάζει με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Ο Κυρ. Μητσοτάκης πανηγύρισε για τις ιδιωτικοποιήσεις αεροδρομίων, λιμανιών, σιδηροδρομικών εταιρειών, και διαφήμισε τις συμπράξεις ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε και στα έργα υποδομών που είτε βρίσκονται σε εξέλιξη είτε δρομολογούνται στη Θεσσαλονίκη (μετρό, ανατολική περιφερειακή, ανάπλαση ΔΕΘ, κάθετοι άξονες Εγνατίας και ΠΑΘΕ, 6η προβλήτα του ΟΛΘ, διασύνδεση του λιμένα με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο).

Η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ σημειώνει: «Η οδηγία από τον "πύργο ελέγχου" της κυβέρνησης είναι μία: Ενταση της αντιλαϊκής επίθεσης, πακτωλός δισεκατομμυρίων ευρώ και ιδιωτικοποιήσεις για να "ταξιδεύουν" όλο και πιο ψηλά τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Αυτό που δεν μπορεί να κρυφτεί, όσες φιέστες και αν στηθούν, είναι ότι η βασική προϋπόθεση για την καπιταλιστική ανάπτυξη και στους κλάδους του Τουρισμού, της διαχείρισης υποδομών, των αερομεταφορών είναι η ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων, τα ωράρια - λάστιχο, η εναλλαγή κακοπληρωμένης εργασίας και ανεργίας. Οπως δεν μπορεί να κρυφτεί και το γεγονός ότι το άνοιγμα του Τουρισμού γίνεται και φέτος με τα γνωστά πρωτόκολλα του κεφαλαίου που δημιουργούν πρόσθετους κινδύνους για εργαζόμενους, επισκέπτες, κατοίκους τουριστικών περιοχών και όχι μόνο.

Ταυτόχρονα, η υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος της "Fraport" μετά την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων από τον ΣΥΡΙΖΑ το 2015 είχε ως "καύσιμο" το χαμηλό αντίτιμο για την παραχώρηση, τους χαμηλούς μισθούς και τα τσακισμένα δικαιώματα εργαζομένων στον κλάδο των Κατασκευών που υλοποίησαν αυτά τα έργα. Αλλά και νέα πακέτα άμεσης και έμμεσης χρηματοδότησης που πληρώνει ο λαός, όπως η προκλητική απαλλαγή του ομίλου από το αντίτιμο παραχώρησης για το διάστημα της πανδημίας.

Σε κάθε περίπτωση, οι καθυστερήσεις δεκαετιών στην υλοποίηση απαραίτητων έργων αναβάθμισης μιας σειράς υποδομών, όπως το αεροδρόμιο "Μακεδονία", δεν δικαιώνουν τους πανηγυρισμούς της κυβέρνησης ενώ η ιδιωτικοποίηση έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του ήδη υψηλού κόστους των αεροπορικών μετακινήσεων και νέο χτύπημα στα δικαιώματα των εργαζομένων σε αεροδρόμια και μεταφορικές εταιρείες.

Τέλος, οι αναφορές του πρωθυπουργού στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης δεν μπορούν να κρύψουν το κόστος που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός, τα περιβαλλοντικά εγκλήματα, τις μεγάλες ελλείψεις σε έργα και υποδομές για τις οποίες έχουν ευθύνη διαδοχικές κυβερνήσεις, διοίκηση της Περιφέρειας και δημοτικές αρχές.

Είναι κρίσιμο σε αυτήν τη φάση οι εργαζόμενοι, τα λαϊκά στρώματα, η νεολαία της περιοχής να βγούμε δυναμικά στο προσκήνιο, διεκδικώντας να μην πληρώσουμε την καπιταλιστική κρίση και ανάπτυξη με νέες θυσίες. Η ανάπτυξη και λειτουργία υποδομών με κριτήριο τις κοινωνικές ανάγκες, η εργασία με κατοχυρωμένα σύγχρονα δικαιώματα, συνολικά η ζωή σύμφωνα με τις δυνατότητες του 21ου αιώνα, απαιτούν ριζικές αλλαγές σε επίπεδο εξουσίας, οικονομίας και κοινωνικής οργάνωσης».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ