Τρίτη 9 Ιούλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Σοβαρά εκτεθειμένη η κυβέρνηση για τις παραλείψεις στις έρευνες και για την προσπάθεια συγκάλυψης

INTIME NEWS

Εντελώς προκλητικός εμφανίστηκε χτες ο υφυπουργός Δικαιοσύνης Ιωάννης Μπούγας, που επιχειρώντας να συγκαλύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης για την αποσιώπηση στοιχείων αλλά και την καθυστέρηση της έρευνας για το έγκλημα των Τεμπών, επέλεξε στη Βουλή να επιτεθεί στο ΚΚΕ, αντί να δώσει απαντήσεις στα πολύ σοβαρά ερωτήματα.

Η βουλευτής του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, κατά τη συζήτηση της σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος η οποία συζητήθηκε στη Βουλή χτες, κατήγγειλε την απαράδεκτη καθυστέρηση και αποσιώπηση στοιχείων της έρευνας.

Σημείωσε ότι το πόρισμα που κατέθεσε το ΚΚΕ, μετά την εσπευσμένη ολοκλήρωση των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών, κατέληγε στο συμπέρασμα ότι δίπλα σε αυτό καθαυτό το έγκλημα υπάρχει παράλληλα και ένα δεύτερο, αυτό της εξόφθαλμης προσπάθειας συγκάλυψής του.

Υπογράμμισε ότι 16 μήνες μετά από το έγκλημα, συνεχίζει να αποδεικνύεται τραγικά αν όχι εγκληματικά πλημμελής η όλη διαδικασία της έρευνας, συλλογής και φύλαξης κρίσιμων αποδεικτικών στοιχείων, αναγκαίων για τη διαλεύκανση σημαντικών πτυχών του εγκλήματος.

Ο τόσο καθυστερημένος εντοπισμός του «χαμένου κοντέινερ» της εμπορικής αμαξοστοιχίας, δηλαδή του πρώτου κοντέινερ της εμπορικής αμαξοστοιχίας - άρα ευρισκόμενου σε σημείο κρίσιμο για την ανάλυση των αιτιών της έκρηξης - έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά καθοριστικών παραλείψεων μέχρι σήμερα, όπως η εκτεταμένη αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος πριν τη συλλογή του απαραίτητου αποδεικτικού υλικού, η καταστροφή κρίσιμου βιντεοληπτικού υλικού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που αναζητήθηκε με μεγάλη καθυστέρηση, η προβληματική ανάκτηση ηχητικών καταγραφών από τις επίμαχες συνομιλίες των εμπλεκόμενων σταθμαρχών και μηχανοδηγών, η αδικαιολόγητη μη συμπερίληψη εμπειρογνωμόνων από τις ανακριτικές αρχές, και τόσα άλλα.

Η Μ. Κομνηνάκα σημείωσε ότι όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει τον απαράδεκτο νόμο περί ευθύνης υπουργών και να μη συμβάλει στην απόδοση ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα που εφάρμοσαν την πολιτική «απελευθέρωσης» της αγοράς των σιδηροδρόμων, στο πλαίσιο της οποίας δεν λαμβάνεται κανένα μέτρο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο ακόμα και σήμερα, αφού η ασφάλεια εξακολουθεί να μην είναι επιλέξιμο έργο από την ΕΕ.

Επιβεβαιώνεται με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι μια σειρά κρίσιμα αποδεικτικά στοιχεία όχι απλά αγνοήθηκαν αλλά έχουν συνειδητά αποσιωπηθεί, αφήνοντας την κυβέρνηση βαρύτατα εκτεθειμένη, είπε. Ζήτησε να προχωρήσει σε βάθος η διερεύνηση όλων των πτυχών του εγκλήματος, χωρίς εμπόδια και καθυστερήσεις, και να αποδοθεί το σύνολο των ποινικών και πολιτικών ευθυνών στους ενόχους.

Ο υφυπουργός Δικαιοσύνης στην απάντησή του επιχείρησε να κάνει μπαλάκι τις ευθύνες της κυβέρνησης, αναφέροντας ότι είναι σε εξέλιξη η ποινική διαδικασία και η συλλογή στοιχείων από τις ανακριτικές αρχές, ενώ η υπόθεση έχει ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή με την επιτήρηση του εισαγγελέα Εφετών Λάρισας. Επικαλέστηκε ακόμα την «πολυπλοκότητα» της έρευνας και τις «δύσκολες» παραμέτρους που έχει.

Κατέφυγε δε σε κατηγορίες κατά του ΚΚΕ για «επιπόλαιη» προσέγγιση και «έλλειψη σεβασμού», αντί να απαντήσει συγκεκριμένα και επί της ουσίας, ως όφειλε, στα σοβαρά στοιχεία που κατέθεσε η βουλευτής του Κόμματος για αποσιώπηση στοιχείων και σοβαρές παραλείψεις (μπάζωμα τόπου δυστυχήματος, χαμένο κοντέινερ κ.λπ.). Δεν παρέλειψε να επικρίνει το ΚΚΕ ότι «δεν σέβεται την ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης», όταν ο ίδιος ο πρωθυπουργός από τις πρώτες μέρες του δυστυχήματος είχε σπεύσει να μιλήσει για «ανθρώπινο λάθος».

Αν θέλει να εγκαλέσει κάποιον ο υφυπουργός - επεσήμανε η Μ. Κομνηνάκα στη δευτερολογία της - ας εγκαλέσει την κυβέρνηση, η οποία, εκτός όλων των άλλων, έφτασε στο σημείο να κλείσει άρον άρον τις εργασίες της Εξεταστικής Επιτροπής, συγκαλύπτοντας τις σοβαρές ευθύνες της, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων, για την πολιτική που εφαρμόζεται στους σιδηροδρόμους.

Κατήγγειλε ότι η λογική του «πάμε κι όπου βγει» συνεχίζεται και υπάρχει πρόσφορο έδαφος για «νέα Τέμπη», όπως ανέδειξαν κι άλλα περιστατικά που ακολούθησαν στον σιδηρόδρομο, όπως στον Σταθμό των Αχαρνών τα Χριστούγεννα και πριν λίγες μέρες στη Θεσσαλονίκη, όπου την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση επιβατικής και εμπορικής αμαξοστοιχίας, που μάλιστα μετέφερε πυρομαχικά για την Ουκρανία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ