Τρίτη 8 Οχτώβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΔΙΕΘΝΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Υπερψηφίστηκε η επιβολή δασμών έως και 45% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα

Η Γερμανία ψήφισε «κατά», η Σουηδία και άλλα κράτη απείχαν

Jessica Lynn Walker

Την επιβολή δασμών έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα υπερψήφισε την Παρασκευή η ΕΕ, απόφαση που πάρθηκε κατά πλειοψηφία και αναμένεται να οδηγήσει σε ευρύτερο «εμπορικό πόλεμο» με το Πεκίνο, σε ένα ζήτημα - την ηλεκτροκίνηση - που εξελίσσεται σε σημαντικό πεδίο σκληρού ενδοϊμπεριαλιστικού ανταγωνισμού.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί πλέον να προχωρήσει στην εφαρμογή των δασμών, οι οποίοι θα διαρκέσουν 5 χρόνια. Δέκα κράτη - μέλη ψήφισαν υπέρ του μέτρου, μεταξύ των οποίων η Γαλλία και η Ιταλία, ενώ η Γερμανία και 4 άλλα κράτη ψήφισαν «κατά» και 12 απείχαν.

Η Σουηδία, με σημαντικές κινεζικές επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση, είχε ανακοινώσει νωρίτερα ότι θα απόσχει στην ψηφοφορία. «Είχαμε πολύ θετικές ενδείξεις μόλις πρόσφατα από την Κομισιόν ότι μπορούν να προχωρήσουν με μεμονωμένες λύσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία και συγκεκριμένα για τη "Volvo Cars"», είπε και πρόσθεσε πως για τη Σουηδία το καλύτερο θα ήταν «η Κίνα και η ΕΕ να μπορέσουν να καταλήξουν από κοινού σε σχετική συμφωνία».

Η «Geely Holding», η οποία έχει μερίδια στις αυτοκινητοβιομηχανίες «Polestar» και «Volvo Cars», εξέφρασε απογοήτευση για το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιβάλει επιπλέον δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα. Η πρόταση της Κομισιόν μπορεί να εφαρμοστεί εκτός αν μια ενισχυμένη πλειοψηφία 15 κρατών - μελών της ΕΕ, που να αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της ΕΕ, ψηφίσει κατά.

Η απόφαση της ΕΕ προκύπτει από την κατηγορία ότι η Κίνα «επιδοτεί αθέμιτα» τη βιομηχανία της. Το Πεκίνο έχει απειλήσει με δικούς του δασμούς στους ευρωπαϊκούς τομείς των γαλακτοκομικών προϊόντων, του κονιάκ, του χοιρινού κρέατος και της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Κίνα κάλεσε την Ευρωπαϊκή Ενωση να καθυστερήσει την εφαρμογή των δασμών στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα και να αποφύγει την κλιμάκωση των εμπορικών τριβών, αναφέρουν κινεζικά ΜΜΕ.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Κρ. Λίντνερ, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην κηρύξει και να «αποφύγει το ξέσπασμα ενός εμπορικού πολέμου» με το Πεκίνο και να βρεθεί «μια λύση έπειτα από διαπραγμάτευση».

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι εκείνη που θα πληγεί περισσότερο από τα αντίμετρα του Πεκίνου. Ο μεγαλύτερος όμιλος της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο όμιλος «Volkswagen», κατήγγειλε την αύξηση των τελωνειακών δασμών στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων, κάνοντας λόγο για «κακή προσέγγιση» για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας. Αντίστοιχα αντέδρασε και ο όμιλος της BMW.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Πενθήμερη επίσκεψη Μελόνι στην Κίνα (2024-07-30 00:00:00.0)
«Θέμα ημερών» η συμφωνία (2019-05-03 00:00:00.0)
Ανακοίνωσαν «νέα φάση» των επιχειρηματικών και εμπορικών τους σχέσεων (2018-07-14 00:00:00.0)
«Συνέργειες» και οξυμένοι ανταγωνισμοί μονοπωλίων (2017-11-18 00:00:00.0)
Αντιπαράθεση για τον χάλυβα (2017-03-10 00:00:00.0)
Ανοιγμα εμπορικού μετώπου; (1995-01-04 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ