Τρίτη 2 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Φιέστα και... τριφασικές αυξήσεις διοδίων!

Στα 2 ευρώ (από 1,80) ανά διαδρομή αυξήθηκε από χτες η τιμή των διοδίων που πληρώνουν οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου και όχι μόνο για να κυκλοφορήσουν στην Αττική Οδό, με αφορμή την παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος 23 χιλιομέτρων από την Ελευσίνα έως τον κόμβο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας, που έγινε την Κυριακή σε προεκλογικού τύπου φιέστα που διοργάνωσε η κυβέρνηση με την παρουσία του πρωθυπουργού, σύσσωμου του υπουργικού συμβουλίου, αλλά και εκατοντάδων χειροκροτητών!

Η αύξηση, όμως, αυτή κατά 11% δε θα είναι η τελευταία, αφού στο όνομα της περιβόητης «σύμβασης παραχώρησης» που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους μεγαλοκατασκευαστές (σ.σ. την είχε προετοιμάσει η ΝΔ), οι πολίτες είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν πανάκριβα ως φορολογούμενοι και για την κατασκευή του έργου, αλλά και για τη χρήση του επί δύο ακόμη δεκαετίες.

Ετσι, τον Απρίλη του 2004, όταν θα παραδοθεί και ο κόμβος της Δουκίσσης Πλακεντίας θα σημειωθεί νέα αύξηση και τα διόδια θα φτάσουν γύρω στα 2,20, ενώ θα εκτιναχτούν στα 2,80 με 3 ευρώ αμέσως μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, τιμή που προσδιορίζεται, άλλωστε, από την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση.

Η... τριφασική αυτή αύξηση αποφασίστηκε καθαρά για προεκλογικούς λόγους, δηλαδή για να πέσουν όσο το δυνατόν πιο «μαλακά» πριν τις εκλογές. Οσο για μετά; Γαία πυρί μειχθήτω...

Από σήμερα, λοιπόν, τα ΙΧ θα πληρώνουν 2 ευρώ (από 1,80), τα δίκυκλα 1 ευρώ (από 0,90), τα λεωφορεία - φορτηγά 5 ευρώ (από 4,50) και τα πολυαξονικά φορτηγά 8 ευρώ (από 7,20).

Ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, δίνοντας τον προεκλογικό τόνο, μίλησε για άλλη μια φορά για «έργα πνοής που δεν είναι μακέτες», ξεχνώντας, βέβαια, να αναφέρει ότι:

  • Το έργο ξεκίνησε με έναν προϋπολογισμό γύρω στα 400 δισ. δρχ. και αγγίζει πλέον το 1,5 τρισ. δρχ.
  • Οι μεγαλοεργολάβοι, χωρίς να βάλουν από την τσέπη τους ούτε το 5% του τελικού κόστους, θα καρπώνονται από τα διόδια και τις άλλες παρόδιες εξυπηρετήσεις τεράστια υπερκέρδη όχι μόνο για τα 18 χρόνια από την ολοκλήρωσή του που προβλέπει η σύμβαση, αλλά για μια ζωή.
  • Οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου, εκτός από την κατασκευή, θα χρυσοπληρώνουν το έργο και ως χρήστες και μάλιστα χωρίς να γίνεται διάκριση αν χρησιμοποιούν 1 χιλιόμετρο ή και τα 65 χιλιόμετρα της λεωφόρου...

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ