Σάββατο 18 Ιούνη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 3
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
«Το βούλιαξαν... »

Οι μάρτυρες που καταθέτουν καθημερινά δείχνουν τις εγκληματικές ευθύνες εφοπλιστών και πολιτικών τους εκπροσώπων

Η λέξη «έγκλημα» ακούγεται κάθε μέρα στο δικαστήριο... Είναι αυτή που έχει χαραχτεί στη μνήμη επιζώντων και συγγενών των θυμάτων

Associated Press

Η λέξη «έγκλημα» ακούγεται κάθε μέρα στο δικαστήριο... Είναι αυτή που έχει χαραχτεί στη μνήμη επιζώντων και συγγενών των θυμάτων
Φρίκη, οργή, αγανάκτηση, πόνος για τους χαμένους ανθρώπους τους, αλλά και τους συνεπιβάτες τους, φορτίζουν συνεχώς την αίθουσα του Εφετείου Αθηνών, απ' όσα λένε όλοι όσοι περνούν από το βήμα του μάρτυρα του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, στο οποίο διεξάγεται η δίκη για το πολύνεκρο έγκλημα που διέπραξαν οι εφοπλιστές και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, όταν έστειλαν στον πάτο της θάλασσας εν πλήρει συνειδήσει το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», γεμίζοντας τη θάλασσα της Πάρου με ανθρώπινα πτώματα.

Τα στοιχεία που αναδεικνύονται κάθε μέρα της δίκης, που άρχισε στις 26 του Μάη, όπως και χτες, κραυγάζουν το αυτονόητο: Οτι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που αφορούν εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους, είναι επιτακτική ανάγκη να «απελευθερωθούν» από τα εγκληματικά χέρια του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Οτι η δημιουργία του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, πρόταση που προβάλλουν οι νησιώτες, τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία και το ΚΚΕ, για φτηνές, σύγχρονες, ασφαλείς, απρόσκοπτες, καθ' όλη τη διάρκεια του έτους ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, είναι υπόθεση ζωής.

Ειδικότερα, γεγονός που προκάλεσε αρκετά ερωτήματα ήταν η παρουσία του τελευταίου μάρτυρα της χτεσινής μέρας, κ. Μαγκανάρη, ναυαγού, συνταξιούχου ασυρματιστή, με πάνω από 30 χρόνια στη θάλασσα σε ποντοπόρα πλοία, του οποίου η κατάθεση στην ανακριτική διαδικασία θεωρείται από τις πιο βαρύνουσες, καθώς έρχεται να στηρίξει το στοιχείο που έχει αναδειχτεί, της μηχανολογικής βλάβης του πλοίου, λίγο πριν πέσει στα βράχια. Ο κ. Μαγκανάρης, με βάση τη λίστα των μαρτύρων που έχει καθοριστεί, ήταν προγραμματισμένο να καταθέσει την ερχόμενη Τρίτη 21 του Ιούνη.

Ωστόσο, ο πρόεδρος του δικαστηρίου, Ν. Λεοντής - του οποίου οι ...«ατάκες» στη διάρκεια της εξέτασης των μαρτύρων επίσης προκαλούν πλήθος ερωτημάτων - τον κάλεσε να καταθέσει τελευταίος. Ομως, με αίτημα των δικηγόρων των κατηγορουμένων και συγκεκριμένα του κατηγορούμενου ασυρματιστή του «ΣΑΜΙΝΑ», η κατάθεση του μάρτυρα αναβλήθηκε όχι όμως για την ερχόμενη Τρίτη, σύμφωνα με το πρόγραμμα, αλλά για μετά από 15 μέρες, με το αιτιολογικό να προετοιμαστούν οι συνήγοροι των κατηγορουμένων.

Συγγενείς των θυμάτων και ναυαγοί, σχολιάζοντας το γεγονός, εκφράζουν φόβους ότι ίσως να εξυπηρετηθούν έτσι σκοπιμότητες ακόμα και για την άσκηση πιέσεων στο μάρτυρα ώστε να αλλάξει σημεία της αρχικής του κατάθεσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι τέτοιου είδους αλλαγές έχουν εντοπιστεί σε ορισμένες καταθέσεις...

Συγκεκριμένα, ο κ. Μαγκανάρης είναι ο μόνος μάρτυρας που, σύμφωνα με εγκυρότατες πληροφορίες, στην αρχική του κατάθεση έχει πει ότι αντιλήφθηκε μείωση των στροφών της μηχανής ένα μίλι πριν το πλοίο προσκρούσει στις βραχονησίδες Πόρτες της Πάρου. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Καθόμασταν στο σαλόνι και διαπιστώσαμε μείωση των στροφών. "Φτάσαμε στην Πάρο" σκέφτηκα. Ομως σηκώνομαι και βλέπω ότι ήμασταν ένα μίλι έξω από τις Πόρτες». Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως με βάση τις βιντεοσκοπήσεις και τις φωτογραφίες που «τράβηξαν» οι δύτες από το βουλιαγμένο πλοίο, το πτερύγιο της δεξιάς προπέλας του πλοίου είχε σπάσει. Μάλιστα, το κομμάτι αυτό δε βρέθηκε ποτέ. Από το πτερύγιο το μόνο που απέμεινε ήταν δύο μικρά κομμάτια της βάσης του, στα οποία υπήρχαν οι βίδες οι οποίες ένωναν το πτερύγιο με το «πόδι» της προπέλας. Επιπλέον, χτες πολλές ήταν οι «φωνές» των μαρτύρων που έκαναν λόγο ακόμα και για σκόπιμο βούλιαγμα του πλοίου... «Το βούλιαξαν...», έλεγαν ορισμένοι έξω από την αίθουσα του δικαστηρίου, ενώ πολλοί είναι εκείνοι που με τις μέχρι τώρα καταθέσεις τους κάνουν λόγο για έγκλημα εκ προμελέτης.

Το εύρημα αυτό στοιχειοθετεί το γεγονός ότι η προπέλα είχε σταματήσει πριν την πρόσκρουση, καθώς αν δούλευε θα είχαν υποστεί ζημιές και τα άλλα δύο πτερύγια της προπέλας τα οποία όμως βρέθηκαν εντελώς ανέπαφα. Ακόμα εξηγεί και την κατάθεση του δόκιμου που βρισκόταν στο τιμόνι λίγο πριν την πρόσκρουση ότι «έστριβα το τιμόνι όμως το πλοίο δεν "άκουγε"»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ