Πέμπτη 23 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΑΠΕΡΓΙΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ
Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ το κατάπτυστο νομοσχέδιο

Το έκτρωμα που συζητιέται στη Βουλή θα σημάνει περισσότερους άνεργους ναυτεργάτες, μεγαλύτερη απομόνωση των νησιών, πιο επικίνδυνα δρομολόγια με τα σαπάκια και την παράδοση της ναυτικής εκπαίδευσης στους ιδιώτες

Το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή η κυβέρνηση, με τον παραπλανητικό τίτλο «Για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και άλλες ρυθμίσεις», είναι καρμανιόλα για τα δικαιώματα των ναυτεργατών, των νησιωτών, των σπουδαστών και συνολικά των επιβατών στην ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. Ανάμεσα σε άλλα, με το νομοσχέδιο:

  • Η κυβέρνηση εναρμονίζει ουσιαστικά την εθνική νομοθεσία με τον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και προχωρεί στην απελευθέρωση ναύλων και εισιτηρίων. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρίες θα δρομολογούν από τα συγκεκριμένα λιμάνια όσα πλοία θέλουν, όποτε θέλουν και για όπου θέλουν, καθορίζοντας τις τιμές των εισιτηρίων των επιβατών και τα ναύλα των οχημάτων όπως και όσο θέλουν!
  • Παύει η υποχρέωση των εφοπλιστών να καταθέτουν πρόγραμμα δρομολογίων για 10 μήνες το χρόνο και ανάλογη εγγυητική επιστολή, καταργώντας στην ουσία τη δεκάμηνη λειτουργία των πλοίων και εργασίες των ναυτεργατών. Το αποτέλεσμα θα είναι η ακόμη μεγαλύτερη ανεργία των ναυτεργατών που, σύμφωνα με τους υπολογισμούς των σωματείων, σήμερα αγγίζουν τους 6.000
  • Η κυβέρνηση καταργεί το πρόστιμο - ρήτρα του 3% για την καθυστέρηση καταβολής των εισπραχθέντων από τους εφοπλιστές ποσών από το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων (ΚΑΕΟ). Το ΚΑΕΟ αποτελείται από χρήματα τα οποία πληρώνουν οι επιβάτες των πλοίων μέσω του εισιτηρίου. Το ποσό που συγκεντρώνεται, σύμφωνα με το νόμο, αποδίδεται από τους εφοπλιστές στο ΝΑΤ. Η συνήθης πρακτική των εφοπλιστών ήταν και είναι να μην αποδίδουν τα οφειλόμενα στην ώρα τους, ενίοτε να τα αποδίδουν ...λειψά, ενώ δε λείπουν και περιπτώσεις που δεν τα αποδίδουν ποτέ!!! Το αποτέλεσμα είναι να βουλιάζει ακόμη περισσότερο το ΝΑΤ και το έλλειμμά του να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ
  • Για τη Ναυτική Εκπαίδευση: Η κυβέρνηση της ΝΔ με βάση τους προηγούμενους αντιεκπαιδευτικούς νόμους του ΠΑΣΟΚ (νόμοι 2638/98 και 3153/03) κατηγοριοποιεί και υποβαθμίζει τη Ναυτική Εκπαίδευση, δημιουργώντας σχολές τριών ταχυτήτων. Διαμορφώνει το νέο μοντέλο του καταρτίσιμου - απασχολήσιμου ναυτεργάτη, χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα. Ταυτόχρονα, επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών σχολών στη Ναυτική Εκπαίδευση, οι οποίες δεν ανήκουν σε καμιά εκπαιδευτική βαθμίδα.

Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι οι ισχυρισμοί του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας πως ικανοποίησε «τα θεσμικά αιτήματα» των ναυτεργατών, μόνο ως γελοιότητα μπορεί να χαρακτηριστεί. Εκτός από τα δικαιώματα των ναυτεργατών, η ψήφιση του νομοσχεδίου θα πλήξει άμεσα τους χιλιάδες νησιώτες, που ήδη βλέπουν την ηπειρωτική Ελλάδα «με το μακαρόνι», όπως χαρακτηριστικά δήλωναν ναυτεργάτες συνδικαλιστές χτες στον Πειραιά.

Το γεγονός εξάλλου ότι με το νομοσχέδιο μειώνονται ακόμα και αυτοί οι ελάχιστοι όροι ασφάλειας που πρέπει να πληρούν τα πλοία καθιστά ακόμα πιο επικίνδυνα τα ταξίδια χιλιάδων ναυτεργατών και νησιωτών, που κατά τη διάρκεια του χρόνου και ιδιαίτερα το καλοκαίρι μετακινούνται με τα σαπάκια των εφοπλιστών. Ακόμα και τα όρια ηλικίας των πλοίων προσαρμόζονται ακόμα πιο αποτελεσματικά στις κερδοσκοπικές διαθέσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ