Πέμπτη 20 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Η ασυδοσία των πολυεθνικών

Παπαγεωργίου Βασίλης

Η ακρίβεια στις τιμές «οφείλεται στη διαμόρφωση εδώ και χρόνια μεγάλης κερδοφορίας από τις πολυεθνικές εταιρίες που πωλούν τα προϊόντα τους στην Ελλάδα. Αυτές διαμορφώνουν τις τιμές. Ο ανταγωνισμός είναι σικέ σε όλο το πεδίο των προϊόντων. Με ένα απλό τηλεφώνημα καθορίζονται οι τιμές». Αυτά δηλώνει στο χτεσινό «Εθνος» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ, Απ. Αλεξάκης, παραθέτοντας και σχετικά παραδείγματα: Τα χαρτιά υγείας στη συσκευασία των οκτώ ρολών πωλούνται στην ελληνική αγορά αντί 4,85 ευρώ, ενώ οι Γερμανοί τα πληρώνουν 1,49 ευρώ. Το ρύζι πωλείται στην Ελλάδα προς 2,66 ευρώ το κιλό και στην Πορτογαλία 0,84 ευρώ. Το πλήρες γάλα ενός λίτρου πωλείται στη χώρα μας με τιμή 1,20 ευρώ, ενώ στην Ολλανδία 0,73 ευρώ.

Συμφωνώντας, λοιπόν, με όσα λέει ο κ. Αλεξάκης, να προσθέσουμε τα εξής: Πρώτον, η αναφερόμενη ασυδοσία των πολυεθνικών στηρίζεται και γιγαντώνεται από την πολιτική της «ελεύθερης αγοράς» και όλα όσα αυτή συνεπάγεται. Δεύτερον, ο ανταγωνισμός - είτε σικέ, είτε όχι - είναι μοχλός ξεζουμίσματος των εργαζομένων, καταλήστευσης των λαϊκών εισοδημάτων και ενίσχυσης των πλέον ισχυρών επιχειρήσεων. Τίποτε άλλο. Τρίτον, πριν μερικά χρόνια, οι εκπρόσωποι των ελληνικών σούπερ μάρκετ δεν έκαναν τέτοιες δηλώσεις. Αντίθετα, αξιοποιούσαν προς όφελός τους, όσα αξιοποιούν σήμερα ενάντιά τους οι πολυεθνικές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ