Τετάρτη 12 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Να αλλάξει η ρότα...

Τα στοιχεία για τις άθλιες συνθήκες δουλιάς στην ακτοπλοΐα, στις πορθμειακές γραμμές και τα τουριστικά σκάφη, που συγκέντρωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία και παρουσίασε ο «Ρ» την περασμένη Κυριακή, είναι ενδεικτικά μόνο του εργασιακού Μεσαίωνα που έχουν επιβάλει οι εφοπλιστές. Στοιχειώδη δικαιώματα των εργαζομένων της θάλασσας ρίχνονται στον Καιάδα της εφοπλιστικής κερδοφορίας, στο πλαίσιο της πολιτικής ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και στην κατεύθυνση των αντεργατικών οδηγιών που συναποφάσισαν στα όργανα της ΕΕ.

Οι άθλιες εργασιακές συνθήκες στα καράβια, τα εξαντλητικά ωράρια, η διεύρυνση της «μαύρης» εργασίας, η παράδοση της Ναυτικής Εκπαίδευσης στους ιδιώτες δεν αφορούν στενά και μόνο τους ναυτεργάτες. Είναι ζήτημα άμεσα συνδεδεμένο με την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Αφορά τους ίδιους τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα που ταξιδεύουν με τα πλοία, ιδίως το καλοκαίρι. Αλλά και τους χιλιάδες νησιώτες, που καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου χρησιμοποιούν τα καράβια σαν κύριο μέσο σύνδεσης με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Εργασιακή υπερεκμετάλλευση, υποσυντήρητα πλοία, αυξήσεις - φωτιά στις τιμές των εισιτηρίων, καθορισμός των δρομολογίων σύμφωνα με τις κερδοσκοπικές εκτιμήσεις των πλοιοκτητών, είναι το εκρηκτικό μείγμα που έχει διαμορφώσει η πολιτική της σημερινής και της προηγούμενης κυβέρνησης στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Πολιτική κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των εφοπλιστικών συμφερόντων, σε βάρος των πραγματικών λαϊκών αναγκών για συχνά, φτηνά και ασφαλή δρομολόγια, για δουλιά με δικαιώματα για τους ναυτεργάτες.

Τα στοιχεία μιλάνε από μόνα τους. Τεράστια κερδοφορία και προκλητικά προνόμια για τους ακτοπλόους εφοπλιστές, την ώρα που, μόνο την περασμένη βδομάδα και πριν η τουριστική κίνηση βρεθεί στο απόγειό της, δυο πλοία βγήκαν εκτός λειτουργίας, ενώ ένα ακόμα ταλαιπώρησε επί 11 ώρες τους επιβάτες του μέχρι να φτάσει στον προορισμό του. Με δεδομένη και την «απελευθέρωση», με την οποία πρόσφατα η κυβέρνηση φιλοδώρησε τους εφοπλιστές, η κατάσταση που διαμορφώνεται μέρα με τη μέρα στα λιμάνια δε θα έχει σε τίποτα να ζηλέψει το περσινό χάος στις περιόδους της θερινής αιχμής.

Διέξοδος δεν πρόκειται να υπάρξει, όσο τα καράβια παραμένουν στα χέρια των εφοπλιστών. Οσο τα κόμματα του κεφαλαίου νομιμοποιούν και επεκτείνουν την εφοπλιστική ασυδοσία. Σήμερα, όσο ποτέ, είναι αναγκαία η αλλαγή της ρότας στο κεντρικό ζήτημα της εξουσίας. Ναυτεργάτες, νησιώτες και εργαζόμενοι έχουν συμφέρον να αντιπαλέψουν την πολιτική που εχθρεύεται τις πραγματικές τους ανάγκες. Να βάλουν πλώρη για την ανατροπή της εξουσίας που πριμοδοτεί τους εφοπλιστές. Να διεκδικήσουν τη δική τους λαϊκή εξουσία, όπου, στα πλαίσια ενός Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, θα εξασφαλίσουν σύγχρονα, ασφαλή και φτηνά πλοία, με κατοχυρωμένα τα δικαιώματα των ναυτεργατών.


Περικλής ΚΟΥΡΜΟΥΛΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ