Κυριακή 17 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 50
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πού θα κατασκευαστούν Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

Σε πλήρη ανάπτυξη, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΤΕΟ και του ΥΠΕΧΩΔΕ, το πρόγραμμα περιλαμβάνει την κατασκευή 21 Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (ΠΑΘΕ), δύο στην Εθνική οδό Κορίνθου - Τρίπολης και άγνωστο αριθμό στην Εγνατία οδό, αφού την ευθύνη γι' αυτήν θα έχει η ανώνυμη εταιρία που ιδρύθηκε και θα τη διαχειρίζεται για λογαριασμό του δημοσίου.

Από τους ΣΕΑ αυτούς, οι 5 ήδη λειτουργούν στην Εθνική οδό Πάτρας - Κορίνθου, η κατασκευή των οποίων ανατέθηκε παλιότερα από τις τοπικές οικονομικές Εφορίες. Ο πρώτος ΣΕΑ που άρχισε να λειτουργεί με τις νέες διαδικασίες, είναι ο "Σείριος" που βρίσκεται στο 43ο χιλιόμετρο της Εθνικής Αθηνών - Λαμίας. Ο σταθμός αυτός κατασκευάστηκε από την τεχνική εταιρία ΑΤΕΜΚΕ και έχει προϋπολογισμό 5,5 δισ. δρχ. Σε πλήρη λειτουργία θα τεθεί το φθινόπωρο και θα περιλαμβάνει πρατήρια βενζίνης της ΕΚΟ, εστιατόρια μέχρι και σούπερ μάρκετ και υποκατάστημα τράπεζας. Σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφτηκε, το ΤΕΟ θα εισπράττει 3,2% από τα έξοδα πώλησης καυσίμων και μηνιαίο ενοίκιο 800.000 δρχ. με ετήσια αναπροσαρμογή 10%. Υπάρχει όμως πενταετής περίοδος χάριτος και έτσι το δημόσιο θα αρχίσει να εισπράττει από τις23 Ιούλη 1998!

Ποιοι δημοπρατήθηκαν

Αλλοι 7 ΣΕΑ έχουν ήδη δημοπρατηθεί και έχουν ανατεθεί σε ιδιώτες. Αυτοί είναι:

  • Στο 19ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, που ανέλαβε η MOBIL και πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία σε λίγο διάστημα. Ο προϋπολογισμός των έργων είναι 700 εκατ. δρχ. και το ΤΕΟ θα εισπράττει 3,51% από τις εισπράξεις πώλησης καυσίμων και μηνιαίο ενοίκιο 250.000 δρχ. αναπροσαρμοζόμενο κατά 15% το χρόνο.
  • Στο 31ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Αθηνών - Λαμίας, που ανέλαβε κι αυτόν η MOBIL και αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στο μήνα. Ο προϋπολογισμός των έργων είναι 600 εκατ. δρχ. και το ΤΕΟ θα λαμβάνει: Ποσοστό 5,42% επί της πώλησης καυσίμων και μηνιαίο ενοίκιο 310.000 δρχ. αναπροσαρμοζόμενο κατά 15% το χρόνο.
  • Στο 66ο χιλιόμετρο της Εθνικής Αθηνών - Λαμίας, που ανέλαβε η ΕΚΟ και βρίσκεται στο στάδιο των μελετών. Εχει προϋπολογισμό 1 δισ. δρχ. και το ΤΕΟ προβλέπεται να εισπράττει: Ποσοστό 2,2% επί της πώλησης καυσίμων και μηνιαίο ενοίκιο 100.000 δρχ. που θα αναπροσαρμόζεται κατά 15% το χρόνο.
  • Στο 42ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Χαλάστρας - Ευζώνων που ανέλαβε η ΕΚΟ και βρίσκεται στο στάδιο των μελετών. Ο προϋπολογισμός των έργων είναι 1,8 δισ. δρχ. και το ΤΕΟ θα εισπράττει: Ποσοστό 2,2% επί της πώλησης καυσίμων και μηνιαίο ενοίκιο 80.000 δρχ. που θα αναπροσαρμόζεται κατά 15% το χρόνο.
  • Στο 40ό χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου, που ανέλαβε η AVIN και βρίσκεται στο στάδιο των μελετών. Εχει προϋπολογισμό 1,5 δισ. δρχ., ενώ το ΤΕΟ θα εισπράττει ποσοστό 5,1% επί των εισπράξεων όλων των καταναλωτικών αγαθών που θα διακινούνται σ' αυτόν.
  • Στην Εθνική οδό Κορίνθου - Τρίπολης (700 μέτρα από τη σήραγγα Αρτεμισίου, δεξιά), που ανέλαβε ο ιδιώτης Β. Αρδάμης που στη συνέχεια το υπεκμίσθωσε στην εταιρία ΑΛΕΑ ΑΕ. Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται σε 800 εκατ. δρχ. και για το ΤΕΟ προβλέπονται έσοδα: Ποσοστό 6,2% επί της πώλησης όλων των καταναλωτικών αγαθών.
  • Στην Εθνική οδό Κορίνθου - Τρίπολης (6 χιλιόμετρα μετά τη σήραγγα Αρτεμισίου, αριστερά), που ανέλαβε ο ιδιώτης Ι. Πουλής. Εχει προϋπολογισμό 700 εκατ. δρχ. και το ΤΕΟ θα εισπράττει 4,2% επί των εισπράξεων από την πώληση όλων των καταναλωτικών αγαθών.
Αλλες θέσεις

Το ΤΕΟ έχει επίσης οριστικοποιήσει τις θέσεις που θα κατασκευαστούν άλλοι 5 ΣΕΑ στην Εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης και πρόκειται να δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα. Συγκεκριμένα οι ΣΕΑ αυτοί πρόκειται να κατασκευαστούν: Στο 270ο χιλιόμετρο, στο 306ο χλμ., στο 410ο χλμ., στο 447ο χλμ. και στο 493ο χλμ.

Τέλος, διερευνούνται οι οριστικές θέσεις άλλων 4 ΣΕΑ στην Εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης (ένας στην περιοχή της Υλίκης, ένας στην περιοχή της Αταλάντης και δύο στην περιοχή της Λάρισας).

Δεν αποκλείεται μερικοί από αυτούς τους ΣΕΑ να δοθούν σε τεχνικές εταιρίες ως επιπλέον κίνητρο (εκτός από εκμετάλλευση διοδίων) για να κατασκευάσουν ορισμένα τμήματα του αυτοκινητοδρόμου με αυτοχρηματοδότηση.

Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ